اصفهان شرق

رییس کمیسیون بهداشت مجلس: حجاج در حین ورود کنترل می شوند

کدخبر: 76405
1394/07/06 در ساعت 11:09

به گزارش اصفهان شرق؛ چند روزی است اخباری مبنی بر ابتلاء حجاج ایرانی به بیماری کرونا در فضای مجازی در حال انتشار است، در این اخبار آمده با برگشت حجاج بیماری کشنده کرونا همه گیر خواهد شد و چون تمام مجروحان کنار بیمارهای کرونا بستری شدند لذا از روبوسی و دست دادن با حجاج جدا خودداری کنید چرا که احتمال شیوع این بیماری در ایران با ورود حجاج می رود.
در تماسی که خبرنگار بهداشت و درمان با حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داشت، وی ضمن تکذیب ابتلاء حجاج ایرانی به بیماری کرونا، گفت: هم اکنون این ویروس در منطقه شرقی و ریاض دیده شده است و برخی از اخبار حاکی از آن است که اخیراً نمونه‌هایی از این بیماری در جده نیز مشاهده شده است لذا اینکه وزارت بهداشت و درمان نگران انتقال این بیماری به کشور باشد واقعیت است.
وی ادامه داد: زمانی که حجاج بازگردند تمام ایمنی ها و پیشگیری های لازم از بدو ورود به فرودگاه تا زمان استقرارشان صورت می گیرد و قطعا در فرودگاه ماموران بهداشت سوالاتی از آنها خواهند داشت و این اقدامات تنها جهت سلامت جامعه و حجاج صورت می گیرد.
شهریاری افزود: این بیماری ویروسی است که علائم آن در ابتدا مشخص نیست و با تب شدید شروع می‌شود و تا امروز خوشبختانه موردی از ابتلا به این ویروس در بین زائران نداشتیم.

منبع:راه دانا