سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 17:58 - شنبه 04 مهر 1394

رئیس آموزش و پرورش جرقویه سفلی:

خیرین در بناکردن مدارس کویر جرقویه پیش قدم شوند/ داشتن هدف راه نفوذ هجمه فرهنگی را خواهد گرفت

حسین زارع گفت: اگر کنترل بیشتری بر عملکرد فرزندمان در جامعه داشته باشیم، جلوی بسیاری از ناهنجاری ها در خانواده و مدرسه گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، رئیس اداره آموزش و پرورش جرقویه سفلی در جمع مردم نصرآباد ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت به دانش آموزان و فرهنگیان گفت: مهر سر آغاز مهربانی و یادآور شادی و تلاش است و همه افراد جامعه به نوعی در جشن مهر، که عید محصلان و بهار تعلیم و تربیت است، مشارکت دارند.

حسین زارع به مسئولیت خطیر آموزش و پرورش در این زمینه و داشتن آمادگی لازم اشاره و گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین متولی تعلیم و تربیت در کشور اسلامی با کمک مسوولان و خانواده ها و اولیای دانش آموزان آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و شروع کلاس های درس دارد و ما امسال با امید و نشاط و شور و شوق وصف ناشدنی آماده پذیرایی از تمامی دانش آموزان عزیز در همه مدارس منطقه هستیم.

وی سپس به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد این آمادگی اشاره و افزود: ستاد پروژه مهر 94 از 15 تیرماه تا کنون جلسات کمیته های 5 گانه را تشکیل و وضعیت مدارس بررسی شده و با توجه به امکانات منطقه، برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جرقویه سفلی از دیگر کارهای صورت گرفته در راستای کاهش خطرات را بحث سامانه گرمایشی عنوان و گفت: با توجه به خطرناک بودن استفاده از بخاری سامانه گرمایشی، اکثر مدارس به سیستم متمرکز شوفاژ مبدل شده و بقیه مدارس نیز تا پایان سال مجهز خواهند شد.

وی در ادامه به طرح تحول آموزش و پرورش و فعالیت های صورت گرفته برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز اشاره و اظهار کرد: با توجه تغییرات انجام شده در مقاطع و پایه های تحصیلی بر اساس طرح تحول و مشکل کمبود نیروی انسانی، علیرغم ممنوعیت استخدام جدید، با تدابیر اتخاذ شده و انتقال برخی دبیران مقطع متوسطه دوم، به ابتدایی و متوسطه اول و به کارگیری نیروهای دارای سابقه تدریس در پیش دبستانی، مشکل کمبود معلم در مدارس حل شده است.

زارع مهمترین مشکل موجود منطقه را رنج بردن از کمبود فضای فیزیکی و تحصیل دانش آموزان در مدارس تخریبی در هر سه شهر و روستای پیکان عنوان کرد و افزود :با توجه به این که دولت به علت شرایط نامساعد اقتصادی توان لازم برای احداث مدرسه و نوسازی را ندارد، امیدواریم خیرین بزرگوار در این زمینه پیش قدم شده و به یاری آموزش و پرورش بشتابند، کما این که دو خیر بومی در روستای پیکان و شهر محمدآباد برای احداث مدرسه وارد عمل شده و احداث دوباب مدرسه 6 کلاسه را به عهده گرفته اند.

وی تصریح کرد: انتظار ما از دانش آموزان کسب معرفت دینی، دانش اندوزی روز و تهذیب نفس و توجه به این نکته است که دوران تحصیل در زندگی قابل تکرار نیست لیکن دانش آموزان باید فرصت طلایی را غنیمت شمرده و بیشترین بهره را از این دوران ببرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش جرقویه سفلی دومین خواسته خود را تعیین هدف و برنامه ریزی بر اساس هدف مشخص شده عنوان کرد و گفت: در آزمون سراسری امسال یکی از دانش آموزان نصرآبادی رتبه 106 و همچنین 16 نفر از 22 دانش آموز نصرآبادی دبیرستان فرزانه در آزمون امسال در دانشگاه دولتی قبول شدند که خود بیانگر این است که اکثر دانش آموزان هدف دور را برای خود تعریف و بر پایه آن برنامه ریزی کرده اند.

وی با بیان این مطلب که تلاش امروز در مدرسه و موفقیت در تحصیل و کسب معرفت ثمره اش موفقیت در زندگی آینده است، گفت: ما انتظار داریم که دانش آموزانمان پس از فراغت از تحصیل در دوره 12 ساله مدرسه شهروندانی در خور نظام جمهوری اسلامی و افرادی متدین، متعهد، خداجو، خدامحور باشند و بتوانند خدمات شایسته ای به جامعه ارائه دهند.

زارع با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: اکنون تمام دنیا هجمه فرهنگی علیه نظام ما را دارد که راه مبارزه با این هجمه فرهنگی، هدف سودمند داشتن و براساس هدف برنامه ریزی کردن است.

وی ادامه داد: امروز حرف اول را در دنیا دانش و تکنولوژی می زند و ما باید بر حسب دانش روز حرکت کنیم. اگر می خواهیم که در دنیا روی پای خود بایستیم، باید به مرحله ای برسیم که نیاز به تکنولوزی از خارج نداشته باشیم و این کار فقط توسط شما دانش آموزان آینده ساز کشور امکان پذیر است.

زارع درپایان با خطاب قرار دادن والدین گفت: دانش آموز نیاز به محبت پدر و مادر دارد، ما به عنوان اولیای دانش آموزان موظفیم فرصتی را در شبانه روز برای دانش آموزان در نظر بکیریم و وضعیت اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و درسی آنها را مراقبت بکنیم.

وی تاکید کرد: اگر کنترل بیشتری بر عملکرد فرزندمان در جامعه داشته باشیم، جلوی بسیاری از ناهنجاری ها در خانواده و مدرسه گرفته می شود و ان شاء الله خانواده ای سالم و جامعه ای سالمی خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.