سرویس: سیاسی » بین الملل 15:20 - جمعه 03 مهر 1394

مدیر حج و زیارت استان اصفهان:

تلاش برای بازگشت هر چه سریعتر کشته شدگان حادثه منا/ ۶زائر جان باخته و یک نفر بستری در بیمارستان از حجاج اصفهانی

مدیر حج و زیارت استان اصفهان ضمن اعلام جان باختن ۶ نفر از زائران اصفهانی و بستری شدن یک نفر دیگر در بیمارستان گفت: قطعا طبق اعلام مسئولان و شاهدان عینی مدیریت غلط آل سعود باعث بروز حوادث اخیر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، غلامعلی زاهدی در توضیح آخرین وضعیت حجاج اصفهانی در سرزمین منا و آمار کشته شدگان و زخمی شدگان اظهار کرد: درابتدای امر خدمت همه بازماندگان وخانواده های حجاج کشته شده در فاجعه تلخ منا، تسلیت می گویم و از درگاه خداوند صبری جمیل و اجری عظمی مسئلت می کنیم.

وی یادآور شد: همانطور که پیش از این از طریق رسانه های مجازی و جمعی مردم استان اصفهان مطلع شدند، تاکنون براساس آخرین آمار ۶ نفر ازحجاج اصفهان جان باختند و تعدادی از حجاج دیگر اصفهانی که زخمی شده بودند، به صورت سرپایی مداوا شدند.

مدیر حج و زیارت استان اصفهان ادامه داد: البته براساس آخرین گزارش اعلام شده یکی از حجاج اصفهانی زخمی شده در حادثه منا، در بیمارستان عربستان بستری است و در حال مداوا است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل در این لحظات صبوری و حفظ خونسردی خانواده های حجاج ایرانی و به ویژه اصفهانی است، گفت: ما این آسودگی خاطر را به همه خانواده های حجاج اصفهانی می دهیم که همه مسئولان از راس تا ذیل پیگیر رفع مشکلات حجاج هستند و تا بازگرداندن آرامش کامل به کاروان ها لحظه ای کوتاهی نخواهند کرد.

زاهدی با اشاره به احتمال قطعی خطوط تلفن و یا مشکل بودن در برقراری ارتباط خانواده ها با حجاج و زائران خود در سرزمین وحی، عنوان کرد: تمام هم و غم مسئولان حج و زیارت اصفهان براین است که لحظه به لحظه وقایع و آمارها را از طریق رسانه های مجاز ی و جمعی همچون صداو سیما به اطلاع مردم اصفهان برسانند.

وی در توضیح دلیل اصلی بروز اتفاقات اخیر در عربستان که منجر به کشته شدن هزاران نفر از حجاج اعم از حجاج ایرانی شده است، گفت: البته در سال های گذشته در مراسم حج مشکلات، ضعف ها و اتفاقاتی چون آتش سوزی بوده است ولی ابعاد اتفاقات امسال براساس اعلام مسئولین حج و زیارت کشور، به طور قطع نشان از مدیریت غلط و ناصحیح آل سعود دارد.

۴ نفر از این زائران از کاروان شماره ۱۳۰۷۷ شهرضا، یک نفر از کاروان ۱۳۰۵۴ و یک نفر از کاروان ۱۳۰۵۳ به حج اعزام شده بودند.
مدیر حج و زیارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: اسامی زائران جان‌باخته اصفهانی در این حادثه سید مرتضی رییس‌زاده، شکرالله خشخویی، احمد کفاش، حسن گلشنی، حسن سلیمانی درچه و قیصرعلی حیدری است.
گفتنی است، نام هوشنگ کردگار به اشتباه از سوی سازمان حج و زیارت در اسامی جان‌باختگان اعلام شده بود که بدین وسیله به اطلاع می‌رساند این فرد در سلامت کامل به سر می‌برد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.