سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:19 - شنبه 23 آذر 1392

طرح ۵ ماده‌ای احیای زاینده‌رود به مسئولان ارائه گردید

استاندار اصفهان گفت: طرح ۵ ماده‌ای احیای زاینده‌رود نیز برای عبور از این بحران آماده شده و به مسئولان ذی‌ربط ارائه گردیده است.

5646-208x115

به گزارش واحد رصد اصفهان شرق: رسول زرگرپور در شورای ائمه جماعت استان با اشاره به درایت و ژرف‌نگری رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۴ خرداد حماسه سیاسی را رقم زد.

وی با بیان اینکه مطالبات و خواسته‌های مردم، به شعارهای رئیس‌جمهور منتخب نزدیک‌تر بود، حرکت در چارچوب برنامه‌های دولت تدبیر و امید و سیاست‌های کلان دولت در راستای مطالبات و خواسته‌های مردم را ضروری عنوان کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ذات انقلاب اسلامی ایران مبارزه با استکبار و زیاده‌طلبی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر این شعار بر بسیاری از مشکلات فائق خواهد آمد.

وی اظهار کرد: ائمه جماعت به سبب ارتباط تنگاتنگ با مردم، بیشتر در جریان مشکلات آنان قرار می‌گیرند و باید این مشکلات را به مدیریت استان بازتاب کنند.

زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان در اوایل انقلاب از استان‌های سطح اول و مرکز سیاست کشور اصفهان بود، افزود: باید بتوانیم با غلبه بر مشکلات، استان را به جایگاه اول خود برسانیم.

وی افزود: اصفهان اولین و بهترین ظرفیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارد ولی حضور سرمایه‌گذاران در این استان از حد انتظار پایین‌تر است.

استاندار اصفهان به خصوصی‌سازی در بسیاری از صنایع اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه خصوصی‌سازی به طور صحیح انجام نشده است و باعث بروز مشکلاتی در این بخش شده است.

وی به مشکلات زیست‌محیطی و خشکسالی اشاره و تصریح کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا در استان تدوین شده است و در آینده نزدیک با مشخص شدن برش دستگاهی آن، این طرح به اجرا در می‌آید.

زرگرپور افزود: طرح ۵ ماده‌ای احیای زاینده‌رود نیز برای عبور از این بحران آماده شده و به مسئولان ذی‌ربط ارائه گردیده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در منابع انسانی گفت: باید با برنامه‌ریزی درست ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم و اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان تک رقمی شود.

استاندار با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش آلودگی هوا بسیار ضروری است، تصریح کرد: حضور روحانیون در ایجاد بسترهای فرهنگی در این خصوص مهم و اساسی است.

وی با اشاره به تعدد مراکز و نهادهای فرهنگی، تاکید کرد: مرجع پاسخگویی به مسائل فرهنگی باید مشخص شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه اگر بسترهای فرهنگی مهیا نشود بقیه اقدامات ارزشی نخواهد داشت، افزود: روحانیت به دلیل نفوذ بیشتر در مردم باید در این مسیر گام بردارند.

شایان ذکر است در این دیدار، تعدادی از اعضای این شورا، ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه‌های مختلف، آمادگی شورای ائمه جماعت استان را جهت همکاری با مدیریت استان اعلام نمودند.

منع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.