سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:36 - شنبه 23 آذر 1392

آمریکا از تو گذشتیم تو هم ما را ببخش

یک روحانی آلت دست فتنه‌گران می‌گوید ایران و آمریکا از هم بگذرند.


به گزارش گروه رصد اصفهان شرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

آمریکا، از تو گذشتیم تو هم ما را ببخش!

یک روحانی آلت دست فتنه‌گران می‌گوید ایران و آمریکا از هم بگذرند.به گزارش آفتاب، صانعی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به درگذشت ماندلا گفت: من امیدوارم که رهبران دنیا همان گونه که در مراسم تشییع آقای ماندلا حاضر شدند و اینگونه به او احترام گذاشتند به کار او نیز احترام بگذارند، یکی از کارهای ارزنده او این بود که وقتی آزاد شد از همه آنهایی که در حق او ظلم کرده بودند گذشت اما به شرط آن که به مردم بگویند چه ظلم‌هایی در حق او و مردمش کرده‌اند.وی می‌افزاید: امروز هم معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند. وی روشن نمی‌کند چرا ملت ایران از ظلم‌ها و جنایت‌های فزاینده و تازه به تازه آمریکا بگذرند و متقابلا آمریکا به عنوان طرف مستکبر و متعدی و ظالم، از چه چیزی باید بگذرد؟! در واقع چنین منطقی ظلم به مظلوم و خدمت به ظالم است چرا که دو سر ظلم و تعدی را در ارتکاب ستم برابر می‌کند.

باید از آقای صانعی پرسید ملت ایران باید ۲۵ سال حمایت آمریکا از رژیم جبار و غارتگر و مفسد پهلوی و کودتای ۲۸ مرداد را فراموش کنند یا حمایت‌های کاخ سفید از رژیم متجاوز صدام و همه گروهک‌‌های ضد انقلاب را که هر کدام دست خود را در خون ملت ایران شستند؟ ترور و خرابکاری مورد حمایت سازمان سیا را از یاد ببرند یا تدارک کودتا و اعمال تحریم‌های ضد انسانی را؟ از خون ۲۹۰ شهروند بی‌گناه هواپیمای مسافربری اغماض کنند یا ده‌ها هزار قربانی تسلیحات شیمیایی صدام که با چراغ سبز آمریکا مورد استفاده قرار گرفت؟یادآور می‌شود آشوبگران وابسته به ضد انقلاب در شعارهای معنادار فتنه سبز که در رسانه‌های آمریکایی نظیر رادیو فردا بازتاب پیدا کرد، مدعی بودند «مجتهد (روحانی) واقعی- منتظری، صانعی».این نکته نیز سزاوار گفتن است که برخی مقامات آمریکایی در طول ۳ دهه گذشته و پس از انواع دشمنی‌ها با ملت ایران، پس از بازنشستگی مدعی شده‌اند ایران و آمریکا باید از یکدیگر بگذرند!

به نام جهاد… به کام عمر چچنی

«عمر چچنی» پس از به قدرت رسیدن در حلب، ویلای بزرگ یکی از بازرگانان حلبی را تصرف کرد که دارای استخر بزرگ و اثاثیه فاخر بود، مدتی بعد همسر و فرزند کوچکش را آورد تا با وی در قصر جدید زندگی کنند.روزنامه السفیر لبنان در مطلبی تحت عنوان «داستان جهادگری که بهشت را در حلب یافت» به ماجرای زندگی «عمر چچنی» فرمانده گروه تروریستی موسوم به «ارتش مهاجرین و انصار» پرداخت که به تازگی با سرکرده گروه تروریستی «دولت اسلامی در عراق و شام» (داعش) بیعت کرد تا نیروهای تحت امرش بخشی از این گروه باشند.به گزارش العالم به نقل از السفیر عمر چچنی در کشورش بسیار فقیر بود، در دوران جوانی گرایشهای دینی در وی مشاهده نشد، پس از پایان خدمت سربازی در اواسط سال ۲۰۰۷ میلادی به خاطر نیاز مادی به ارتش پیوست و دو سال در ارتش گرجستان خدمت کرد، در همان زمان فنون و تاکتیکهای جنگ را آموخت. او پس از حضور در جنگ سوریه و رفتن به حلب، ویلای باشکوه یکی از بازرگانان حلبی را تصرف کرد که دارای استخر بزرگ و اثاثیه فاخر بود، مدتی بعد همسر و فرزند کوچکش را آورد تا با وی در قصر جدید زندگی کنند.

این گزارش می‌افزاید: نیروهای عمر در منطقه صنعتی الشقیف حلب،‌یک انبار بزرگ لوازم خانگی را تصرف کردند که عمر چچنی با استفاده از فرصت، برخی لوازم مانند یخچال و کولر را به ویلا برد. صاحب ویلا پس از مدتی برای بازدید آمد که ناگهان با جنگجویان خارجی مواجه شد، آنان به وی اجازه ورود به ویلا و حتی انتقال کالاهایش را که در زیرزمین بود، ندادند؛ در نهایت عمر چچنی با وی ملاقات کرد و از او خواست ویلایش را انفاق شده به حساب آورد!به گزارش السفیر این سلفی تندرو، ساعت‌های طولانی را در همین ویلا و در جکوزی می‌گذراند

گشایش برای روزنامه خبر

روزنامه خبر پس از مدت‌ها توقف انتشار، از امروز مجددا به چاپ می‌رسد.این روزنامه ۲ بار در سال‌های ۸۸ و ۹۰ انتشار خود را متوقف کرد اما سایت وابسته به این روزنامه همچنان فعال بوده است. مشکل کاغذ، علت تعطیلی روزنامه اعلام شده بود و اکنون خبر می‌رسد که این روزنامه در ۱۲ صفحه رنگی منتشر می‌شود.خبر و سایت متبوع تا مدت‌ها به جریان اصولگرایی طیف دکتر لاریجانی گرایش نشان می‌داد اما در سال‌های اخیر به اصلاح‌طلبان گرایش پیدا کرد.علیرضا معزی مدیرمسئول و حسین انتظامی عضو شورای سیاستگذاری خبر پس از جابه‌جایی دولت و روی کارآمدن دولت جدید، به عنوان معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور و معاون مطبوعاتی وزیرارشاد منصوب شدند.
«خبر» اعلام کرده که موضع اصولگرایی معتدل و خردمندانه‌ را در پیش خواهد گرفت.

وقتی رئیس حزب فتنه یاد شهدا و امام حسین(ع) می‌افتد

«باید جلوی سوءاستفاده از شهیدان و بچه‌های جنگ گرفته شود»!این جمله را سیدمحمد خاتمی در جریان ملاقات با خانواده شهیدان اسماعیلی عنوان کرده است. وی در این دیدار گفته است:‌ «به تعبیر امام، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. عاشورای امام حسین(ع) الهام‌بخش همه حرکت‌های خداخواهانه، آزادی‌طلبانه و رهایی‌بخش در طول تاریخ بود» رئیس دولت اصلاحات همچنین می‌گوید: اگر روزی یاد شهیدان، جانبازان، رزمندگان و آزادگان در جامعه‌مان ضعیف شد و اگر فاصله ذهنی و روحی‌مان با دفاع مقدس زیاد شد باید نگران باشیم؛ چرا که مایه انقلاب و علت بقای آن و توانمندی انقلاب ما در کاری است که شهیدان کردند و اوج عظمت انقلاب ما در دفاع مقدس آشکار شد، اگر ما با آن فاصله بگیریم باید نگران آینده‌مان باشیم که آیا ما می‌توانیم با دور شدن از چشمه و منشأ بتوانیم آن دستاورد که اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است را نگه داریم یا نه؟»

وی با بیان این‌که «باید همواره در جامعه ما ذکر و یاد شهیدانمان، یاد و ذکر جبهه‌های ما و یاد و ذکر جانبازان و ایثارگران ما زنده باشد»، اظهار داشت:‌ «البته آن طرف قضیه هم هست که اگر خدای نکرده از این سرمایه عظیم که منشأ عظمت کشور و ملت ما و انقلاب ماست سوءاستفاده بشود و به نام شهیدان و جانبازان و ایثارگران در جهت سیاست‌های خاص بهره‌برداری شود و کسانی که مخالفتی با بعضی سیاست‌ها و روش‌ها دارند به‌عنوان کسانی که با شهادت و دفاع مقدس مشکل دارند مورد فشار قرار بگیرند، از آن هم باید نگران باشیم. در عین حال که باید یاد شهیدان و جبهه‌ها و بچه‌های جنگ را زنده بداریم، باید جلوی این‌که از این سرمایه عظیم سوءاستفاده بشود، را گرفت.»

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «گاهی با کمال بی‌انصافی می‌خواهند بگویند اصلاً اسلام دعوت به خشونت می‌کند برای اینکه جهاد و شهادت در اسلام هست، غافل از اینکه اگر ما درست ببینیم جهاد و شهادت اسلامی درست ضد خشونت است، نه خشونت‌گرا و امام حسین(ع) مظهر آن است و در مقابل خشونت ایستاد، گفتند تسلیم خشونت شو! گفت نمی‌شوم و شهیدش کردند.»این سخنان نشانه بی‌صداقتی خاتمی است چرا که در ۸ سال دولت وی، بیشترین اهانت‌ها به ساحت امام حسین(ع)، امام خمینی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفت و او حتی یک بار به این گستاخی‌های فاقد منطق در فضای رسانه‌ای و سیاسی و دانشگاه اعتراض نکرد اما هنگامی که خود وی از سوی تندروها هو شد، تهدید کرد که آنها را از دانشگاه بیرون می‌کند!

در دولت خاتمی بود که افراطیون مدعی اصلاحات به همراه نیروهای فراخوان شده انواع گروهک‌ها، از ختم انقلاب اسلامی خبر دادند، امام حسین(ع) و امیرمؤمنان(ع) و پیامبر اعظم(ص) را متهم به خشونت‌طلبی کردند، شعار «توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد» سر دادند، جهاد و شهادت را منطق خشونت‌طلبانه معرفی کردند و با وقاحت گفتند خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت و… در تمام این مدت آقای خاتمی مشخصاً نه فقط سکوت کرده بود، بلکه وزارت ارشاد و کشور و علوم وی، عناصر محارب و معاند را از امکانات بیت‌المال شارژ می‌کردند.خاتمی همچنین در فتنه سال ۸۸ پای فتنه‌گران و آشوبگرانی ایستاد که کار هتاکی را به ساحت امام حسین(ع) رساندند و آنجا نیز او از سکوت خیانت‌بار و مزمن خود خارج نشد. بنابراین باید به وی حق داد که مدعی نگرانی برای «سوءاستفاده از شهیدان و بچه‌های جنگ» ! باشد چرا که همین ملت شهیدپرور ایران بودند که نهم دی ماه ۸۸ در آن حماسه خدایی باغیرت وام گرفته از شهیدان، فریاد می‌زدند «لعن علی عدوک یا حسین- خاتمی و کروبی و میرحسین». به عبارت دیگر برکت خون شهدا و بیداری و بصیرت ناشی از این خون‌ها بود که منافقین جدید را رسوا کرد و حالا نیز آن ننگ بزرگ، با رفتن سراغ خانواده شهدا و دم زدن از عاشورا و اربعین امام حسین(ع) پاک نمی‌شود.

زندان فرسایشی شده و مردم به ما محل نمی‌گذارند

یک روزنامه‌نگار زنجیره‌ای آلوده به آشوبگری سال ۸۸ می‌گوید زندان برای امثال وی فرسایشی شده و پالس امیدی نیز از سوی مردم دریافت نمی‌شود.«مسعود باستانی» که اکنون مدت محکومیت خود را سپری می‌کند، از زیردستان مهدی هاشمی و حمزه کرمی در سایت جمهوریت بود. مهدی هاشمی در این سایت به اموری نظیر پولشویی و سیاه‌نمایی علیه اصل نظام و انتشار اخبار جعلی مبادرت کرده بود.سایت مذکور به نام دانشگاه آزاد راه‌اندازی شد اما به تدریج کارکرد آشوب‌طلبانه پیدا کرد و بنا بر اعترافات حمزه کرمی، مهدی هاشمی صرفا در یک قلم از جرایمش، حدود ۳ میلیارد تومان از بودجه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت را به واسطه پولشویی خرج همین فعالیت‌های مخرب رسانه‌ای کرد.

مسعود باستانی که در مرخصی به سر می‌برده، پنج‌شنبه پیش از بازگشت به زندان به سایت روز آن‌لاین گفت: مهم‌ترین دردی که در دوره مرخصی کشیدم این است که بخش زیادی از جامعه ما و دغدغه‌های ما را فراموش کرده است. متاسفانه دیدم بی‌اعتنایی به مطالبات ما در جامعه ما و زیاد شده و حتی فراموش شده‌ایم.وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات بدون توجه به ادعای دروغ تقلب و نقش آن بر عناصر بازداشتی می‌گوید: واقعیت این است که بعد از یک دوره‌ای، زندان فرسایشی می‌شود و انگیزه‌های اصلی و فعالیت‌های اصلی را دچار یک نوع فرسایش می‌کند. به خصوص وقتی که پالس امیدبخشی از مردم دریافت نکنید. در سال ۹۲ ما فکر نمی‌کردیم که فضای انتخاباتی به این شکل شود.

وی ادامه می‌دهد: ما اگر احساس کنیم تغییرات از جنس واقعی نیست، خیلی به ما لطمه می‌زند. ما امیدواریم طیف‌های رنگارنگ اجازه فعالیت پیدا کنند.منظور وی از این طیف‌های رنگارنگ روشن است. او می‌گوید: ما در زندان با طیف‌های رنگارنگ از بهایی تا خط امامی و ملی مذهبی و سوسیال دموکرات رفیق شده‌ایم.باستانی همچنین گفته است: ما داریم دورانی را تجربه می‌کنیم؛ دوران سخت پس از ۸۸٫ من اسم آن را می‌گذارم دوران سخت پس از جنبش سبز. یادم است در زندان یکی به من می‌گفت جنبش سبز چی شد؟ من گفتم این تعبیر که به انسداد کامل رسیدیم معنی واقعی خود را پیدا کرد. چون هزینه دادیم، اما هیچ کاری جلو نرفت.

یک نظر در مورد “آمریکا از تو گذشتیم تو هم ما را ببخش”

  1. نسیم گفت:

    شماها هم بگردید که یک وقت این خبر ها رو زمین نمونه بعد دیر بشه بنویسید……..

    واقعا که از شما رسانه ی به این خوبی و پرباری بعید است که این خبر ها را نقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.