سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:16 - پنجشنبه 02 مهر 1394

قبل از رفتن به رختخواب از این ۶ کار خودداری کنید!

اگر دائماً در طول خواب تکان و پیچ و تاب می خورید و خواب خوبی ندارید، اینها خبر از اثرات منفی روی بدن شما می دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بدن خسته و ضعیف شده نمی تواند به خوبی کار کند و قادر نیست برای شما یک خواب خوب فراهم کند. برای جلوگیری از این مشکلات، با ما همراه باشید و این ۶ چیز را قبل از وقت خواب ترک کنید:

 vspace=5px

  1. خوردن غذاهای دارای چربی بالا

غذاهای چرب شدیداً معده ی شما را سنگین می کنند. برای معده سخت است که همه غذا را هضم کند و هنگامی که می خوابید، به جای استراحت کردن باید بیشتر از معمول کارکند. بدن شما انرژی زیادی را برای پردازش غذاهای چرب مصرف می کند. این باعث می شود که احساس تنبلی کنید. بستنی و فست فود را، مخصوصاً قبل از وقت خواب نخورید.

 vspace=5px

  1. به صفحه نمایش ها و مانیتورها خیره نشوید

خیلی از مردم دوست دارند که شوهای تلویزیونی و فیلم های مورد علاقه ی خود را در تختخواب تماشا کنند یا در لپ تاپ خود اطلاعات سرچ کنند. نور آبی چنین دستگاه هایی با اثرات بدی بر روی مغز شما می تابد. مغز شما نمی تواند ریلکس شود و تشخیص دهد که وقت خواب برای بدن رسیده است. این شما را از یک خواب خوب منع می کند. بهتر است کتاب بخوانید. این به مغز شما آرامش می دهد. مطالعه کمک می کند که در یک رویا آرام به خواب بروید.

 vspace=5px

  1. فعالیت های ورزشی

فعالیت در یک باشگاه برای سلامتی و بدن شما عالی و خوب است اما نه قبل از وقت خواب. این فعالیت ها همیشه در باشگاه ضربان قلب را سریع می کند. برای بدن شما مشکل است که آرام شود و برای شما سخت می شود که به خواب بروید. سعی کنید که ورزش های باشگاه را سه ساعت قبل از خواب تمام کنید و عصرها به خودتان با ورزش های سخت و طولانی فشار نیاورید.

 vspace=5px

  1. تا دیروقت کار کردن

اگر می دانید که صبح جلسه مهمی دارید یا کار زیادی در طول هفته باید انجام دهید، سعی کنید از قبل بیشتر کار کنید تا زمان رفتن به تختخواب مجبور نباشید کار کنید. وقتی به زمان خواب نزدیک می شوید دست از کار کردن بکشید و بگذارید حداقل یک ساعت مغز شما استراحت کند و فقط آن زمان است که می توانید راحت به تختخواب بروید. سپس می توانید با یک احساس آسوده بخوابید و هیچ چیز برای نگرانی نداشته باشید.

 vspace=5px

  1. کافئین

کافئین به شما خوشی می دهد و در قهوه، چای و حتی شکلات یافت می شود. همچنین الکل هم چنین اثراتی روی بدن شما دارد. همه این نوشیدنی ها شما را بیش از حد هیجان زده می کنند. البته همه این ها به این بستگی دارد که بدن شما تا چه قدر کافئین را می تواند استعمال کند. سعی کنید که همه نوشیدنی های بالا را ساعاتی قبل از وقت خواب ننوشید. برای بدن شما لازم است که زمانی را برای استراحت و آرامش داشته باشد.

 vspace=5px

  1. هیجان احساساتی

هیجان احساساتی هرگز به شما کمک نمی کند که قبل از وقت خواب ریلکس شوید. سعی کنید که به فیلم های شبانه اضطراب آور نگاه نکنید، با دوستان و نزدیکان دعوا نکنید و از خواندن کتاب های هیجان آور اجتناب کنید. به هیچ محرک خارجی توجه نکنید. ترجیح دهید که یک رمان جالب بخوانید، یک دوش گرم بگیرید یا یک چای گیاهی خوش طعم بنوشید. این به شما کمک می کند که برای خوابیدن آماده شوید و یک رویای شگفت انگیز داشته باشید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.