سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 14:14 - چهارشنبه 01 مهر 1394

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج):

نتیجه اقتصاد عاریتی چیزی جز تسهیل و افزایش واردات نیست

سردار فدا گفت: در سایه واردات، توانمندی و ظرفیت جوانان کشور دیده نشده و شاهد بیکاری و تعطیلی کارخانه ها و صنایع تولیدی خواهیم بود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به نقشه های شوم استکبار برای کشور گفت: صدام با پشتیبانی کشورهای غربی قصد برگرداندن آرمان های کشور اسلامی به شرایط قبل از انقلاب و استفاده بی حد و مرز آمریکایی ها از ذخایر زیرزمینی را داشت که با صبوری رزمندگان به نقشه شوم خود نرسید.

سردار مجتبی فدا با ذکر توانمندی های کشور اظهار کرد: 8 سال دفاع مقدس همراه با ویژگی فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مدیریت و درایت حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و امروز با حضور پر ثمر رهبر فرزانه انقلاب و نقش مردم درهمه صحنه های انقلاب، به چنان توانمندی در عرصه های نظامی و علمی رسیده ایم که دشمن جرات حمله و نگاه کج به ایران را ندارد.

وی افزود: نیروهای مسلح امروز در بهترین شرایط و آمادگی هستند و به پشتیبانی ظرفیت عظیم مردمی و نیروهای بسیجی، ساماندهی و ظرفیت خوبی را در قالب گردان های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیت المقدس و همچنین گردان کوثر خواهران شاهد هستیم.

* اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت و توانمندی جوانان

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به این مطلب که چشم به آن طرف مرزها نداشته باشیم، تصریح کرد: بر ظرفیت و توانمندی داخلی تکیه زنیم زیرا هرگاه چشم به آن طرف مرزها دوختیم، وضعیت اقتصادی بدتر شد، همانگونه که با امضای توافق نامه شاهد افت شدید قیمت نفت بودیم.

وی ادامه داد: به لطف خدا در صنایع موشکی و دفاعی و همچنین شبیه سازی سلول های بنیادین توانستیم به شرایط ایده آلی برسیم و همه این موارد در سایه توانمندی داخلی و بارور نمودن جوانان است.

فدا با اشاره به اقتصاد عاریتی از تسهیل و افزایش واردات در حمایت از این نوع اقتصاد، متذکر شد: اقتصاد عاریتی ظرفیت تسهیل و افزایش وارادات را در کشور ایجاد میکند و در سایه واردات، توانمندی و ظرفیت جوانان کشور دیده نشده و شاهد بیکاری و تعطیلی کارخانه ها و صنایع تولیدی خواهیم بود.

وی اذعان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت درونی، جلوگیری از خام فروشی، جلوگیری از توجه به بیرون، توجه به صادرات و توانمندسازی دانشمندان داخلی است.

*استکبار را شناخته و با آن به مبارزه بپردازیم

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) در بخش دیگری از گفتگو با اشاره به دشمنی استکبار جهانی در هر زمان با کشورهای مسلمان جهان، اظهار کرد: امریکا دشمن اصلی و شیطان بزرگ جهانی است و همه باید این مساله را مد نظر قرار دهیم که آمریکا هیچ گاه دست از دشمنی با ایران دست بر نخواهد داشت.

وی شناخت استکبار ستیزی و مبارزه با آن را از موضوعات مهم در این حیطه عنوان کرد.

فدا هفته دفاع مقدس را فرصت خوبی برای ارتقاء بصیرت جوانان عنوان و گفت: با برپایی جلسات بصیرتی باید اطلاعات مفید در خصوص شناخت دشمن را به جوانان ارائه دهیم و این مساله مهم را مد نظر قرار دهیم که از اقدامات دشمنان غافل نشویم.

*در سایه وحدت به تمام عرصه ها وارد شویم

وی با توجه به پشت سر گذاشتن زمان های سخت کشور خاطرنشان کرد: در سایه وحدت کلمه، اتحاد و وفاق در انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم و با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان و حرکت پشت سر رهبر معظم انقلاب توانستیم از گذرگاه ها و گردنه های سخت عبور کنیم.

فدا در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات در اسفندماه گفت: توصیه قرآن، ائمه اطهار و رهبری این است که مسلمانان ید واحده باشند و امیدواریم این ویژگی تا آخر سال و پس از انتخابات ادامه یابد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.