سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 12:08 - چهارشنبه 01 مهر 1394

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ورزنه:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیتی ماندگار در وقف است

حجت الاسلام صادقی گفت: وقف دامنه ای بسیار وسیع دارد و در زمینه ها و موضوعات مختلف می توانیم به سمت و سوی وقف حرکت کنیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در ورزنه با اشاره به اینکه بازرسی از عملکرد دفاتر اوقاف شهرستانی میتواند، در ارتقاء کیفی برنامه ها سودمند واقع شود، گفت: بازرسی ها در قالب گزارش عملکرد از مراکز و شعبه های اوقاف در شهرستان ها انجام می شود تا بتوان به صورت هدفمند با برنامه های کیفی و کمی این مراکز از نزدیک آشنا شویم.

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر سنت حسنه وقف در بین مردم، اظهار کرد: وقف دامنه ای بسیار وسیع دارد و در زمینه ها و موضوعات مختلف می توانیم به سمت و سوی وقف حرکت کنیم.

وی با توجه به اقدامات صورت گرفته در خصوص عمران و آبادانی امامزادگان افزود: مردم بخش بن رود در جهت عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه فعالیت چشمگیری را دارند و اهتمام ویژه ای در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام داده اند که قطعا جای تشکر ویژه ای را دارد.

صادقی ادامه داد: وقف فانی را باقی و انفاقی ماندگار است و همچنین افرادی که در زمینه های زراعی گلخانه احداث و اقدام به اشتغال مفید کرده اند، عملی شایسته در جهت جذب جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بازار کار داشته اند.

وی تصریح کرد: اماکنی از قبیل آب انبار شهر ورزنه به عنوان یکی از آثار تاریخی و ماندگار است که طی سالهای اخیر با مشارکت اوقاف سرمایه گذاری خوبی در این رابطه انجام گرفته است و به زودی شاهد افتتاح آن و جذب توریست هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان متذکر شد: از همه عزیزانی که توانایی سرمایه گذاری بر موقوفات را دارند، درخواست همکاری را داریم زیرا اقدام و ورود به کار خیر ضرری برای فرد نخواهد داشت.

لازم به ذکراست مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان در بازدید از حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا شهر ورزنه اعتباری بالغ بر5میلیون تومان جهت روضه خوانی در این حوزه اختصاص داد.

گفتنی است مدیرکل اداره اوقاف وامورخیریه استان درابتدای سفر خود به ورزنه از آستان مقدس امامزاده میرزین العابدین شهر ورزنه، گلخا نه، حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا، آب انبار حاج عزیز و دفتر امام جمعه شهر ورزنه بازدید کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.