سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 08:30 - شنبه 23 آذر 1392

گفتگو با مدیریت قارچ یکتا ی سپاهان

اشتغال زایی قارچ یکتای سپاهان با کمترین اعتبار تحقق یافت

مدیر عامل قارچ یکتای سپاهان گفت: واحد قارچ یکتا با کم ترین اعتبار و بیشترین اشتغال زایی در منطقه ی جرقویه سفلی در حال فعالیت است و در این راه حمایت مسئولین را می طلبد.

254651

به گزارش واحد تحقیق و بررسی اصفهان شرق اشتغال زایی در منطقه ی جرقویه سفلی با توجه به اکوسیستم منطقه ای و موقعیت کویری این منطقه نقش مهمی را ایفا می کند. وضعیت معیشتی و بی کاری ها اخیر این مناطق همت افرادی را می طلبد که با کم ترین اعتبار، در جهت به کارگیری نیروی جوان منطقه در راستای اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم قدم بر می دارند.

علیرضا الماسی مدیر عامل شرکت قارچ یکتای سپاهان با توجه به فرایند تولید قارچ اظهار کرد: سال 82 با هدف اشتغال زایی در این منطقه و شناسایی منطقه و مشخصه ی کم آبی با توجه به آب و هوای جرقویه علیا، با همکاری تعدادی از دانشگاهیان به تاسیس کارخانه ی تولید قارچ خوراکی دست زدیم.

وی گفت: هم اکنون با 3 واحد در شهر محمدآباد و روستای قارنه با 2 واحد تولید قارچ خانگی و یک واحد تولید کمپوست صنعتی فعالیت می کنیم.

الماسی به فعالیت های شرکت در این 3 سال اخیر اشاره و افزود: ترویج مشاغل خانگی در زمینه ی پرورش قارچ در شهر محمد آباد یکی از عمده فعالیت ها در زمینه ی تغییر کاربری در بین 700تا 800 خانوار است. واحد قارچ خوراکی این شرکت در استان اصفهان و منطقه ی مرکزی ایران به عنوان بزرگترین شرکت تولیدی قارچ خوراکی است.

وی ادامه داد: این شرکت تنها تولید کننده کمپوست به روش صنعتی و مکانیزه در منطقه مرکزی ایران است و افتخار این را دارد که توانسته است در حدود 300 نفر اشتغال مستقیم و 2000نفر غیر مستقیم گام بر دارد.

مدیر عامل شرکت قارچ یکتای سپاهان به طرح مسقف کردن بخش کمپوست در جهت رفع بو اشاره و بیان نمود، شرکت کمپوست با اخذ مجوزات قانونی در سال 85 طبق استاندارد های قانونی مناطق و حتی 2 برابر مسافت قانونی تا منازل مسکونی به احداث این بخش دست زد. به واسطه ی بوی حاصل از کمپوست در زمینه ی رفع بو در 2 فاز اقدامات لازم صورت گرفت.

وی اظهار داشت: فاز اول مسقف کردن با هزینه ای بالغ بر 400 میلیون تومان در اسفند 91 کلیک خورد که 70 الی 80 در صد در جهت رفع بو اقدام داشت. شروع فاز دوم از ابتدای 92 و طی توقف 2 تا 3 ماه شروع به کار کرد و در حال حاضر در حال انجام است، امیدواریم تا یک ماه دیگر کار مسقف کردن 10000 متر دیگر پایان یابد و رفع کامل بو از منطقه شود.

وی هزینه ی تکمیلی را حدود 3 میلیارد تومان دانست.

الماسی با توجه به خسارتهای ایجاد شده به واسطه ی آتش زدن کلش ها و آسیب به ساختمان اداری گفت: اگر مسئولین به داد این شرکت نرسند این واحد اشتغال زایی در منطقه ی محروم کویری با مشکلات جدی مواجه می شود.

مدیر عامل شرکت قارچ یکتا در پایان افزود: همه مسائل و فعالیت های صورت گرفته ی ما به صورت قانونی و با هدف اشتغال در منطقه شرق اصفهان است، ما در راستای پیشرفت و به کار گیری جوانان در راستای اشتغال نیاز به حمایت مسئولین خواهیم داشت.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.