سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 13:16 - سه شنبه 31 شهریور 1394

در جلسه ستاد مدیریت بحران هرند؛

ایستگاه آتش نشانی مجهز و به روز، نیاز هرندی ها در مواقع بحران است/ هلال احمر و اورژانس مطالبه ای که باید به جد پیگیر شود

جلسه ستاد مدیریت بحران شهر هرند به ریاست شهردار و باتوجه به مسائل پیش آمده در هفته گذشته و آمادگی اعضای ستاد جهت مقابله با حوادث احتمالی در محل دفتر شهردار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند، شهردار هرند در این جلسه با اشاره به بحث ستاد بحران شهر هرند گفت: هرگاه بحرانی ایجاد شود وظیفه دستگاهها این است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند.

مهندس شهبازی با بیان اینکه امکانات دستگاه های شهر محدود است، اظهار کرد: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

شهردار

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مدتی از تشکیل ستاد بحران شهر هرند گذشته است بیشتر ارگان های عضو این ستاد هنوز نماینده های تام الاختیار خود را به ستاد معرفی نکرده اند که امیواریم در اسرع وقت نماینده های خود را معرفی کنند.

شهردارهرند با اشاره به آماده بودن طرح مطالعاتی دفع آب های سطحی هرند گفت: بخشی از این طرح در شهر اجرا شده و بخشی دیگر آن به علت کمبود منابع مالی میسر نشد و نخواهد شد.

در ادامه جلسه عضو شورای اسلامی شهر هرند به مشکلات نبود هلال احمر واورژانس اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به زیر ساخت های موجود در شهر هرند خواستاراستقرار این دو مرکز مهم در شهر هرند هستیم.

j

هاشمی در ادامه به فوت نوجوان هرندی در چند روز گذشته اشاره و بیان کرد: پيرو پيگيري ها و مذاكرات قبلي مبني بر لزوم احداث پايگاه اورژانس 115 شهري در هرند عليرغم پيگيريهاي صورت گرفته تا كنون نتيجه اي عايد نگرديده است و به جهت اهميت موضوع و جمعيت شهر و اتفاقات و حوادث روزمره شهر هرند باید اقدام شايسته اي انجام گیرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در شهر هرند نباشیم.

عضو شورای اسلامی هرند تجهیز ایستگاه آتش نشانی هرند را از دیگر نیازهای اساسی شهر عنوان و گفت: می طلبد که ایستگاه آتش نشانی به روز و مجهزی وجود داشته باشد تا در موقع بحران بتواند پاسخگو باشد.

DSC05444

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان در این جلسه به توان زیر مجموعه ی خود اشاره و اذعان کرد: با توجه به بودجه ای که در خصوص اورژانس اختصاص داده می شود، باید در 112 پایگاه اورژانس و اورژانس هوایی دراستان است در هر پایگاه، ۶ پرسنل داشته باشم که حداقل ۷۲۰ پرسنل استخدام رسمی شوند تا بتوانم وضعیت موجود را حفظ کنیم ولی الان کل پرسنل من ۴۰۰پرسنل است و به این معناست که۵۰ درصد پرسنل از استان های دیگر آمده و اضافه کار برای آنها تامین شود به گونه ای که کمترین هزینه در ساختن ساختمان و تجهییزات و آمبولانس است.

دکتر راستین در ادامه به بحث قانونی احداث اورژانس در هرند اشاره کرد و گفت: طبق قانون باید به ازای هر ۴۰ کیلومتریک پایگاه اورژانس جاده ای باید داشته باشیم یا ظرف ۱۵ دقیقه خود را به حادثه برسانید که ۶۰ درصد در استان تحقق پیدا کرده است و۴۰ درصد اورژانس جاده ای ما تحقق پیدا نکرده است و در مورد اورژانس شهری ما می توانیم به مرکز شهرستان بدون توجه به جمعیت اورژانس بدهیم ودر غیر اینصورت شهر باید پنجاه هزار جمعیت داشته باشد. برای شهر هرند طبق قانون نمی توان تامین نیروی انسانی شود و تنها کمکی که می توانم داشته باشم راه اندازی اورژانس هوایی است.

صفا پور

صفا پور دبیر ستاد بحران فرمانداری هم دراین جلسه به شرح وظایف ستاد بحران پرداخت و تصریح کرد: استانداری، فرمانداری و بخشداری نقش هماهنگ کننده در بحران ها را دارند وارگان های مستقر در هرند با جلسات ماهیانه ای که برگزار خواهند کرد بحث پیشگیری وآمادگی خود را در بحث بحران ها بیشتر خواهد کرد.

در ادامه جلسه اعضای ستاد در مورد کمبودها و امکانات مورد نیاز، بارندگی اخیر، آموزش کارمندان ادارات وبسیجیان برای مواقع بحران، استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی برای مواقع بحران، مدیریت امکانات موجود و تقسیم کار در مواقع بحران بحث و تبادل نظر کردندو تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

در پایان یاداور می شود که دراین جلسه، صفاپور دبیر ستاد بحران شهرستان اصفهان، دکتر راستین رئیس اورژانس۱۱۵ استان، شهردار وشورای اسلامی شهر هرند، نماینده بخشداری، جعفری رئیس آموزش و پرورش جلگه، زمانی رئیس هلال احمر کوهپایه، رحیمی نماینده دادگاه عمومی بخش جلگه، زهیری فرمانده گردان ۱۰۲ امام حسن(ع)، نیکبخت فرمانده کلانتری هرند، مرادی جانشین حوزه مقاومت بسیج۲ امام حسن مجتبی (ع)هرند، نماینده آب و فاضلاب هرند و مسئول خدمات موتوری شهر داری هرند حضور داشتند.

DSC05477

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.