سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 13:30 - دوشنبه 30 شهریور 1394

مدیریت آموزش و پرورش جرقویه علیا:

لوازم التحریر باید زمینه ساز ترویج ارزش های دینی و ملی شود

نوریان گفت: دست اندر کاران تعلیم و تربیت باید لوازم التحریری در اختیار دانش آموزان قرار دهند که باعث ترویج ارزش های دینی و ملی شود.

به گزارش اصفهان شرق، در استانه بازگشایی مدارس خبرنگار ما در جرقویه علیا گفتگویی با نوریان مدیریت اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا در خصوص مشکلات موجود، انجام داده که به شرح ذیل می باشد.

اصفهان شرق: در مورد اقدامات انجام شده در استقبال از ماه مهر را بیان کنید؟

ماه مهر زمان شکفتن غنچه های علم و دانش در بوستان مدرسه بوده و ماه مهربانی و رویش ادب و محبت در قلب امیدهای آینده این مملکت می باشد و بنده پیشاپیش فرا رسیدن این ماه را به همکارانم در منطقه جرقویه علیا و ایران اسلامی تبریک می گویم.
برای استقبال از این ماه پر خاطره، آموزش و پرورش جرقویه علیا همراه با نظام تعلیم و تربیت کشور خود را آماده می کند پروژه مهر بعنوان حرکتی سازنده و پویا از گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و کارکنان اداره دست در دست مدیرات و دیگر عوامل اجرایی مدارس محیط های آموزشی مدارس را برای آغازی دوباره آماده کردند و همچنین کمیته های مختلف از قبیل کمیته نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، اطلاع رسانی و توجیه و تبلیغ و ارزیابی و عملکرد به صورت مرتب فعالیت داشته و گره های موجود در این مسیر را یک به یک در حد امکان باز کردند.
نوریان با اشاره به طرح هجرت اظهار کرد:
کار تعمیراتی در بسیاری از مدارس منطقه انجام شده و این منطقه با بهره گیری از طرح هجرت کار زیبا سازی مدارس را به انجام رسانده است و با توجه با تقاضای زیاد همکاران جهت انتقال به اصفهان با تدبیر همکاران کار سازماندهی نیروی انسانی انجام شده و مدارس ثبت نام خود را تکمیل کرده و به نظر می رسد مشکل خاصی در بازگشایی مدارس نداشته باشیم و به امید خدا زنگ مهر را همزمان با سراسر کشور در دو مدرسه به صدا در خواهیم آورد.

اصفهان شرق: از مشکلات موجود در حوزه کاریتان بگویید؟

مشکل اساسی این منطقه مسئله ایاب و ذهاب دانش آموزان می باشد که در شورای آموزش و پرورش نیز مطرح شد و تدابیری جهت حل آن در نظر گرفته شده که امید است هر چه زودتر به نتیجه برسد.
نوریان مشکل دیگر منطقه را نبود سرویس رفت و آمد معلمین غیر بومی که از اصفهان به منطقه می ایند و معلمینی که به روستاهای مجاور برای تدریس باید مسافت زیادی را طی کنند دانست که تا کنون راه حل مناسب قابل اجرادست نیافته ایم و مقرر شده که با همکاری بخشدار و مکاتبات با اداره کل بتوان به راه حل مناسبی در آینده نزدیک دست یابیم.
مشکل دیگر کمبود نیروی متخصص در چند رشته در بخش خواهران می باشد که هنوز حل نشده و اداره کل آموزش و پرورش به دنبال حل آن می باشد.
اصفهان شرق: نظر شما در مورد لوازم التحریر دانش آموزان چیست؟
تهیه لوازم التحریر یکی از مشغولیات خانواده ها در روزهای پایانی شهریورماه می باشدو دانش آموزان با شور و شوق خاصی به آن می اندیشندو از نظر شکل وشمائل این وسائل می تواند تاثیر زیادی در تربیت و باورهای دانش آموزان داشته باشد و متاسفانه کشورهای غربی و گاه شرکت های داخلی وابسته از این موقعیت استفاده کرده و به دنبال ترویج افکار و اندیشه هایخود هستند و اگر این حرکت کنترل نشود ارزشهای جامعه اسلامی را می تواند دگرگون کند.
مدیریت فرهنگ جرقویه علیا بیان کرد: دست اندر کاران نظام تعلیم و تربیت کشور باید عملا نه در حد شعار به دنبال در اختیار قرار دادن لوازم التحریرهایی باشند که به ترویج ارزشهای دینی و ملی کمک کند و خانواده ها نیز در خرید این گونه وسائل باید حساسیت لازم را از خود نشان دهند.
نوریان در پایان از موسسه خیریه نیکان رامشه که در امر تهیه لوازم التحریرایرانی اسلامی 800نفر از دانش آموزان منطقه رامشه را تهیه کرده تقدیر  و گفت: سایر موسسات خیریه در منطقه نیز می توانند با اهداء لوازم التحریر ایرانی اسلامی زمینه های ترویج اندیشه های دینی و ملی را تقویت کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.