سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:06 - دوشنبه 30 شهریور 1394

گذری در اینترنت؛

پای لنگ اینترنت اصفهان روی بی‌جوابی‌ها؛ مشکلات مردم نصف‌جهان

ماه پایانی تابستان امسال برای کاربران اینترنت مخابرات اصفهان، ماهی بسیار طولانی به نظر می‌رسید چراکه قطعی‌های مکرر و سرعت پائین اینترنت، در کنار عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود آورد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرعت، تکنولوژی و اطلاعات سه موردی که این روزها باید به دنبال آن دوان دوان باشی تا از دنیا عقب نمانی که اگر از یکی از آن‌ها بهره‌ای نبرده باشی، کمیتت لنگ است.

در این میان اینترنت به عنوان کاتالیزور نقش مهمی ایفا می‌کند که نه‌تنها در دنیای مجازی بلکه بسیاری از امور و کارهای روزمره مردم توسط اینترنت انجام می‌گیرد، حال اگر اینترنتی که خود نقش سرعت دهنده در تسهیل امور را دارد، دیگر سرعتی نداشته باشد یا به‌کل قطع باشد؛ باید چه کرد؟

مانند قطع و وصلی‌هایی که در چند هفته گذشته در اینترنت کاربران ADSL شرکت مخابرات استان اصفهان شاهد آن بودیم، قطعی‌هایی که نه از قبل به مردم اعلام شده بود و نه در زمان قطع آن کسی پاسخگوی چرایی و مدت زمان آن بود.

امروزه برند و اعتبار بیشتر شرکت‌های دنیا علاوه بر محصول؛ خدمات و پیشتیبانیهای پس از آن است، چیزی که همیشه شرکت مخابرات یکی از افتخارات خود می‌دانسته اما چه می‌شود که در زمان بحران و نیاز مردم، لنگ می‌زنند نمونه آن یک هفته پیش و زمانی که دو روز در برخی از مناطق استان به دلیل اختلالات در شبکه کاربران ADSL نه‌تنها دیگر دسترسی به اینترنت نداشتند بلکه واحد پیشتیبانی نیز پاسخگوی آن‌ها نبود و در تماس با شماره تلفن 2020 برای شارژ سرویس خود، فقط اشغال بود و یا در صورت آزاد شدن درخواست پیغام‌گذاری می‌کرد یا بعد از وارد کردن کد ملی با این پیغام که “اجرای درخواست شما امکان‌پذیر نیست” مواجه  می‌شد.

کاربران مانده‌اند با قطعی اینترنت و پشتیبانی که نیاز به پشتیبانی دارد حال باید یک نفر پاسخگو باشد و آن‌هم کسی و کسانی نیستند به‌جز مسئولان در شرکت مخابرات که در این مواقع اختلالات بر شبکه‌های اینترنتی بر پاسخگویی آن‌ها نویز می‌اندازد و دیگر زنگ تلفن‌ها هم تأثیری بر برقراری این ارتباط ندارد.

مشکلات کاربران اینترنت تمامی ندارد

یکی از کاربران اینترنت مخابرات در گفت‌وگو با تسنیم به انتقاد از مشکلات اخیر می‌پردازد و می‌گوید: در ماه‌های گذشته، هر بار که نیازمند استفاده از اینترنت بوده‌ام، به میزان قابل توجهی دچار مشکل شده‌ام و شرایط به گونه‌ای شده که دیگر صبح‌ها از ترس قطعی اینترنت، با استرس از خواب بیدار می‌شوم.

وی می‌افزاید: نمی‌دانم مشکل در کجاست اما متأسفانه در حال حاضر نبود، قطعی و سرعت پائین اینترنت برای ما که بخش عمده‌ای از کارمان به آن بستگی دارد، بسیار مشکل‌ساز شده است.

این کاربر اصفهانی تصریح می‌کند: در این بین، باید روند پاسخگویی اپراتورهای شرکت مخابرات اصفهان را نیز به آن اضافه کنیم که بعد از مدتی طولانی انتظار، پاسخ‌های نه‌چندان مناسب و قانع‌کننده به ما ارائه می‌کنند.

افزایش 45 درصدی ظرفیت پهنای باند اینترنت اصفهان

می‌دانیم مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با تمام دغدغه‌ها و مسئولیتی که به عهده‌اش است، دیگر فرصتی برای پاسخگویی به خبرنگاران ندارد اما این را هم باید گوشزد کنیم که رسانه‌ها به عنوان یک رابط میان مردم و مسئولان حق دریافت پاسخ و اعلام آن به مردم را دارند.

حسین کشایی که در این مدت پاسخگوی خبرنگاری در مورد علت قطعی‌ها نبود بالاخره در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در مدت 15روز گذشته 45 درصد ظرفیت پهنای باند اینترنت را در استان اصفهان افزایش داده‌ایم یعنی15 سرور به 29 سرور اضافه شده است و این کار به دلیل همزمانی با اعلام نتایج کنکور و ترافیک بالای کاربران شوکی را به سیستم‌ها وارد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان ادامه داد: به دلیل خروج یکی از سرورهای اصلی از مدار و مشکل سخت‌افزاری به مدت دو روز این قطعی ادامه داشت تا توانستیم با روش‌های مختلف مشکل را برطرف کنیم.

عذرخواهی از مردم به خاطر قطعی‌های اخیر

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 500 هزار نفر کاربر شرکت مخابرات استان اصفهان هستند، تصریح کرد: از تمام مردم به خاطر این اختلالات عذرخواهی می کنم و حق را به مشترکان می‌دهم.

با این حال باید دید که آیا افزایش پهنای باند اینترنت و ارتقای صورت گرفته، زمینه رفع مشکلات کاربران اینترنت مخابرات اصفهان را فراهم می‌کند یا خیر.

دلیل اصلی اختلالات هفته‌های گذشته

ناصر مشایخی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان نیز در جواب چرایی قطع و وصلی‌ها گفت: دو برابر کردن زیرساخت‌های اینترنتی چه از لحاظ پهنای باند، دیتاها، سرورها، ظرفیت و تجهیزات این اختلالات را به وجود آورده است.

وی این اختلالات را ارتباطی به بدهی چند شرکت مخابرات کشور به شرکت زیرساخت ارتباطات ندانست و تصریح کرد: شرکت مخابرات استان اصفهان به هیچ‌کس بدهی ندارد.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر پهنای باند وسیعی را برای مشترکان فراهم آورده‌ایم که سرعت آن نیز به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

وی درباره جوابگو نبودن واحدهای پشتیبانی نیز تصریح کرد: از نظر فنی و ارتقای شبکه و افزایش سرور و ظرفیت پهنای باند، همراه با ارتقا سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شبکه بوده که در برخی مشترکات و پنل پاسخگویی اختلالاتی را به وجود آورد.

این از دلایلی که مسئولان با تأخیر برای اختلالات داشتند دلایلی که همان زمان هم می‌توانست توسط اداره و روابط عمومی اعلام شود و مردم را از سرگردانی خارج کند، شاید نیاز است که باز متولیان به فرهنگ عذرخواهی و به موقع جواب دادن توجه بیشتری داشته باشند تا علاوه بر مشکل‌های پیش‌آمده مردم دیگر بلاتکلیفی را نداشته باشند.

بدون شک توجیهاتی نظیر این، بارها از زبان اپراتورهای اینترنت مخابرات و مسئولان به گوش رسیده اما باید دید، این بار، تکلیف چه می‌شود و آیا ارتقای صورت گرفته، زمینه رفع مشکلات موجود را فراهم می‌کند یا خیر.

در شرایطی که امروزه استفاده از اینترنت در راستای تحقق شعار دولت الکترونیک به یکی از ملزومات زندگی تبدیل شده، مردم نصف‌جهان همچنان در این زمینه با مشکلات قابل توجهی دست و پنجه نرم می‌کنند و در این بین، عدم پاسخگویی بر مشکلات آنها افزوده است.

شاید بهتر باشد عزمی جدی‌تر و اساسی برای رفع مشکلات این نیاز اساسی مردم در مسئولان استان به وجود آید تا اینترنت نصف‌جهان بالاخره سرعت لاکپشتی خود را پشت سر گذاشته و برای استفاده معقول کاربران، آماده شود.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “پای لنگ اینترنت اصفهان روی بی‌جوابی‌ها؛ مشکلات مردم نصف‌جهان”

  1. سمیرا گفت:

    چرا در مورد های وب توضیحی نمیدین من دارم اولا چون تعداد مشترکینش کم بود خوب بود ولی الان شده مثل شاتل:یعنی هم سرعت و هم پشتیبانی افتضاح شده.یعنی اومدیم از شرکتهای خصوصی سرویس بگیریم. اینم از اینا

  2. صنوبر گفت:

    دوست عزیز سلام خود من از شرکت مخابرات اصفهان گرفتم تا الان خدا راشکر سرعت و کیفیتم خوب بوده قطعی نداشتم طرحم حرفه ای ها بود رایگان اومدن خونمون تنظیماتش را انجام دادن و رفتن.فقط باید 2020 را بیشتر تقویت کنن

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.