سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:45 - یکشنبه 29 شهریور 1394

استاندار اصفهان؛

توقف کامل برداشت های غیر مجاز حوضه زاینده رود مطالبه اصفهانی هاست/ تنازعات سیاسی مانعی در توسعه استان

استاندار اصفهان زرگرپور با یادآوری تصمیمات گرفته شده درباره واحدهای تولیدی و برنامه خروج از بحران گفت: توازن منطقه ای و تعادل بخشی در بین شهرستان های استان از مهمترین برنامه ها و سیاست های دولت یازدهم است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگر پور در نشست خبری با خبرنگاران این استان به موضوع توازن منطقه ای بین شهرستان ها و تاکید رییس جمهور روحانی بر این مهم اشاره کرد و افزود: استان اصفهان دارای ۲۴شهرستان است که از لحاظ توسعه ای در یک سطح نیستند.

به گفته این مسوول، در این زمینه باید توازن منطقه ای میان شهرستان ها برقرار شود که برگزاری جلسات شورای اداری با هدف بررسی مسائل هر منطقه از جنوبی ترین شهرستان استان، سمیرم تا شرقی ترین شهرستان، خوروبیابانک به همین منظور دنبال و برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در این نشست ها موضوعات مهم هر منطقه مطرح و تصمیماتی درباره رفع موانع گرفته می شود افزود: اگر این روند ادامه یابد بخشی از تعادل و توازن منطقه ای را پاسخگو بوده ایم.

استاندار اصفهان در ادامه به طرح برخی مطالبات درباره تعدادی از واحدهای صنعتی و رکود ناشی از آن در سفر ریاست جمهور به استان اشاره کرد و گفت: دو ماه بعد از سفر رییس جمهور کارگروهی در مورد تسهیل و رفع موانع این بخش تشکیل شد تا مسائل صنعتی از اولویت ویژه ای برخوردار شوند.

زرگرپور با بیان اینکه دو گروه واحدهای صنعتی در شرایط اقتصادی در مواجهه با این صنایع قابل بررسی هستند اظهار کرد: گروه اول واحدهای اقتصادی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی کشور با مشکلاتی روبرو شدند و خودشان دخالت زیادی از شرایط ایجاد شده نداشتند.

به گفته زرگرپور، مشکل گروه دوم به ضعف مدیریت صاحبان این بخش برمی گردد چرا که این افراد تسهیلات دریافتی را در جای دیگری مصرف کرده اند و مقصر مشکلات خودشان هستند.

استاندار اصفهان از برگزاری کارگروه های هفتگی با موضوع مسائل صنعتی استان خبر داد و گفت: در این کارگاه ها موضوعات به صورت تخصصی بررسی و نتایج آن به کارگروه اعلام می شود.

*واحدهای تولیدی مشکل‌دار باید برنامه‌ خروج از بحران داشته باشند

وی ادامه داد: واحدهای تولیدیِ دچار مشکل، باید یک برنامه‌ خروج از بحران داشته باشند و آنچه در این کارگروه بررسی می‌شود منطقی بودن این برنامه است.

استاندار خاطرنشان کرد: ۸۰۰ واحد تولیدی تا زمان حاضر پرونده کاری خود را ارسال کرده اند و ۱۵۰ پرونده واحدها مورد بررسی قرار گرفته اند و برای ۱۱۰ واحد دیگر تصمیم گیری شده است.

زرگرپور با یادآوری تصمیمات گرفته شده درباره واحدهای تولیدی و برنامه خروج از بحران اذعان کرد: قسط بندی مالیات و بیمه تامین اجتماعی تا ۵۴ماه، استمهال وام های این بخش و در صورت وجود محدودیت اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش و در آخر بیان مشکلات زیست محیطی و بین دستگاهی در قالب اصل ۱۳۸ قانون اساسی از مواردی بود که به صورت واقعی درباره واحدهای تولیدی مطرح شد.

استاندار اصفهان هدف اصلی برگزاری این کارگروه ها را مقابله با بیکاری کارگران و ایجاد تسهیلات لازم به منظور جلوگیری از رکود در صنعت عنوان کرد و گفت: ماهانه ۲۷۰ میلیارد تومان حق بیمه بیکاری پرداخت می شود و هر چه بتوان از خروج کارگر از اشتغال و رکود ناشی از آن جلوگیری کرد می توان گامی مهم در اشتغال برداشت.

وی متذکر شد: در بین مسائل مطرح شده در کارگروه های هفتگی به مسائلی بر خوردیم که برای رفع موانع آن باید در تهران پیگیری اختصاصی انجام شود.
مدیر ارشد دولت در استان اصفهان به تخصیص اعتبارات دولتی در سفر اخیر به اصفهان خبر داد و گفت: ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در سال های ۹۴ و ۹۵ در سفر اخیر رییس جمهور به اصفهان در نظر گرفته شده که ۵۰درصد آن تحویل و به طرح های مربوطه اختصاص یافت.

*بخش دیگ سخنان استاندار به مسائل سیاسی این استان اختصاص داشت

زرگرپور در این رابطه از ورود قوی در ارتباط با مسائل سیاسی استان و حضور۶۷ تشکل سیاسی استان اصفهان مواردی را بیان کرد.
استاندار با اشاره به سابقه دیرینه این استان در حوزه سیاست و نیروهای نخبه سیاسی افزود: از این تعداد تشکل یک تشکل ملی و چهار تشکل استانی فعالیت دارند.
به گفته وی، برپایی جلسه با گروه ها، گسترش دفاتر در استان ها و شهرستان ها، درخواست مجوز تاسیس دفتر از جمله فعالیت های سیاسی در این مدت بوده و در همین زمینه هشت شعبه جدید ایجاد، ۳۳شعبه در حال بررسی برای اخذ مجوز صدور دفاتر هستند.

وی از توازن میان احزاب خبر داد و گفت: از ۳۴ تشکل سیاسی استان ۱۷ تشکل در قالب اصولگرا و ۱۷ تشکل اصلاح طلب فعالیت می کنند و دراین خصوص سه نفر ریش سفید در جلسات به ارائه گزارش می پردازند.

استاندار منشور وفاق سیاسی در استان را از برنامه های مهم حوزه سیاست استان نام برد و اظهار کرد: تنازعات سیاسی میان تشکل ها عدم توسعه را برای استان به بار می آورد که در این خصوص هر چه به سمت جلوگیری از نزاع برویم توسعه بیشتری را هم شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به این مطلب که تشکل ها برای تکمیل متن منشور وفاق تلاش و رغبت خوبی را داشتند، گفت: امیدواریم دوستان در جهت اجرایی کردن متن تلاش خوبی را داشته باشند.

* هدف غایی ما رسیدن به هوای پاک است

استاندار با اشاره به موضوع مهم آلودگی هوای استان اصفهان متذکر شد: بر اساس طرح پالایش آلودگی هوا، افزایش 140 روزه روزهای سالم نسبت به سال 92 را داشتیم.

وی متذکر شد: بعد از اینکه هوای سالم دست یافتیم باید بتوان هوای سالم را به پاک که از اهداف غایی است، تبدیل کرد.

*950 میلییارد ریال اعتبارات سال 94 استان اصفهان

زرگرپور با ذکر مبلغ 950 میلییارد ریال تحت عنوان اعتبارات ماده 10 و 12 مربوط به به حوادث غیر مترقبه استان از ابتدای سال جاری متذکر شد: 250 میلیارد تومان تحت عنوان آب شهری، 90 میلیارد تومان آب روستایی و 20 میلیارد تومان مشکلات دامنه و سیلاب از این اعتبارات تخصیص برده است و هنوز بخش هایی هنوز توزیع نشده است.

*توقف کامل برداشت های غیر مجاز حوضه زاینده رود مطالبه اصفهانی ها

وی با توجه به جلسات شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود و تشکیل جلسات دوماهه این شورا تصریح کرد: آنچه از اهمیت ویژه در این خصوص برخوردار است، قرار گرفتن مسائل مرتبط به این حوضه مد نظر دولتی ها است.

استاندار اصفهان با ذکر برخی مطالبات مردم اصفهان در خصوص مباحث مرتبط با کشاورزی و زاینده رود متذکر شد: توقف کامل برداشت های غیر مجاز و گاها مازاد از میزان مجاز استان های بالا دستی از حوضه زاینده رود، تسریع در روند سد بهشت آباد و تلاش برای سرو سامان دادن مسائل زمینه کشاورزی استان اصفهان از مباحث مهمی است که باید توسط رسانه ها مطالبه شود.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که در استان رخ می دهد بر اساس مر قانونی است و اگر خدایی نکرده کسی اهانتی به مردم اصفهان کرد، پاسخ کامل را خواهیم داد.

*بی تدبیری کامل مدیریت سینمایی در خصوص جشنواره کودک و نوجوان

بخش پایانی این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت جشنواره کودک و اقدامات انجام شده خلاصه شد و در این راستا، استاندار گفت: آنچه در خصوص جشنواره کودک اتفاق افتاد یک بی تدبیری کامل مدیریت سینما است و در این خصوص به صورت موقت جشنواره کودک در اصفهان و جشنواره نوجوان به صورت مجزا در همدان انجام می گیرد تا پس از ارائه نظرات و نتایج اجرایی برنامه، تصمیم قطعی در این خصوص گرفته شود.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.