اصفهان شرق

“پوسیدگی” بالاترین شیوع بیماری دندان‌ها + بهترین راهکار

کدخبر: 75310
1394/06/29 در ساعت 08:10

به گزارش اصفهان شرق؛ امیر قاسمی با اشاره به برگزاری نخستین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی اظهار کرد: نخستین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی همزمان با پانزدهمین کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با هدف ارتقاء سطح علمی و ایجاد بستری مناسب جهت هم اندیشی متخصصین ترمیمی و با رویکرد اختصاصی به نیازهای علمی و شغلی همکاران آینده‌مان در عرصه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در تاریخ 21 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این سمپوزیوم در یک برنامه کامل یک روزه برای متخصصین جوان ما برگزار می شود چرا که سرمایه گذاری در تامین نیروهای کارآمد و متخصص برای یک جامعه نشانگر شاخصه های بالاتری از پیشرفت در جامعه امروزی است.

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی گفت: بی‌شک دستاوردهای آموزشی و فرهنگی که از این گردهمایی به دست خواهد آمد بر همه اساتید و همکاران روشن است و بدیهی است که بهبود و کیفیت علمی و افزایش تبادلات و تجربیات علمی و هماهنگی بین تفکرات و مکاتبات مختلف باعث آماده سازی آینده سازان این رشته خواهد شد.

قاسمی عنوان کرد: مخاطبین این سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور خواهند بود و برنامه‌های متنوعی در قالب سخنرانی‌هایی با موضوعات مورد نیاز این گروه و همچنین برگزاری کارگاه ایمپلنت اجرا خواهد شد و در پایان روز سمپوزیوم مسابقه ای بین دستیاران جهت سنجش دانش و مهارت علمی و عملی آنها برگزار خواهد شد و جوایز نفیسی نیز به نفرات برتر اعطا می شود.

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی بیان داشت: بالاترین شیوع بیماری دندانها در پوسیدگی است که باعث تخریب دندان‌ها و از دست دادن آنها می‌شود و از آنجایی که خدمات درمانی دندانپزشکی تحت بیمه نیستند در نتیجه هزینه‌های سنگینی را به مردم وارد می‌شود و بهترین راهکار آموزش بهداشت همگانی و تلاش رسانه‌های جمعی و وزارت بهداشت و دندانپزشکان هستند که تمرکز را به سمت بهداشت و پیشگیری سوق دهند تا درمان.

رئیس نخستین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی گفت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم گردآوری اطلاعات و تجربیات دانشکده‌های دندانپزشکی به متخصصین جوان است تا سطح دانش شان افزایش یابد تا بتوان به مردم بهتر خدمت کنند، همچنین در تلاشیم انگیزه و تشویق بین رزیدنت‌های رتبه‌های برتر افزایش یابد و حتی برای حل مشکلات تحصیلی و صنفی‌شان کمک شود.

همزمان با برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران اولین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی با هدف ارتقا و پیشرفت قشر جوان جامعه متخصصین ترمیمی کشور و بهبود سلامت جامعه در تاریخ 21 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم