سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 08:10 - یکشنبه 29 شهریور 1394

“پوسیدگی” بالاترین شیوع بیماری دندان‌ها + بهترین راهکار

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه “پوسیدگی” بالاترین شیوع بیماری دندان‌ها است، با ارائه راهکاری برای برون رفت از این معضل از برگزاری نخستین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی در کشور خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ امیر قاسمی با اشاره به برگزاری نخستین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی اظهار کرد: نخستین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی همزمان با پانزدهمین کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با هدف ارتقاء سطح علمی و ایجاد بستری مناسب جهت هم اندیشی متخصصین ترمیمی و با رویکرد اختصاصی به نیازهای علمی و شغلی همکاران آینده‌مان در عرصه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در تاریخ 21 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این سمپوزیوم در یک برنامه کامل یک روزه برای متخصصین جوان ما برگزار می شود چرا که سرمایه گذاری در تامین نیروهای کارآمد و متخصص برای یک جامعه نشانگر شاخصه های بالاتری از پیشرفت در جامعه امروزی است.

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی گفت: بی‌شک دستاوردهای آموزشی و فرهنگی که از این گردهمایی به دست خواهد آمد بر همه اساتید و همکاران روشن است و بدیهی است که بهبود و کیفیت علمی و افزایش تبادلات و تجربیات علمی و هماهنگی بین تفکرات و مکاتبات مختلف باعث آماده سازی آینده سازان این رشته خواهد شد.

قاسمی عنوان کرد: مخاطبین این سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور خواهند بود و برنامه‌های متنوعی در قالب سخنرانی‌هایی با موضوعات مورد نیاز این گروه و همچنین برگزاری کارگاه ایمپلنت اجرا خواهد شد و در پایان روز سمپوزیوم مسابقه ای بین دستیاران جهت سنجش دانش و مهارت علمی و عملی آنها برگزار خواهد شد و جوایز نفیسی نیز به نفرات برتر اعطا می شود.

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی بیان داشت: بالاترین شیوع بیماری دندانها در پوسیدگی است که باعث تخریب دندان‌ها و از دست دادن آنها می‌شود و از آنجایی که خدمات درمانی دندانپزشکی تحت بیمه نیستند در نتیجه هزینه‌های سنگینی را به مردم وارد می‌شود و بهترین راهکار آموزش بهداشت همگانی و تلاش رسانه‌های جمعی و وزارت بهداشت و دندانپزشکان هستند که تمرکز را به سمت بهداشت و پیشگیری سوق دهند تا درمان.

رئیس نخستین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی گفت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم گردآوری اطلاعات و تجربیات دانشکده‌های دندانپزشکی به متخصصین جوان است تا سطح دانش شان افزایش یابد تا بتوان به مردم بهتر خدمت کنند، همچنین در تلاشیم انگیزه و تشویق بین رزیدنت‌های رتبه‌های برتر افزایش یابد و حتی برای حل مشکلات تحصیلی و صنفی‌شان کمک شود.

همزمان با برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران اولین سمپوزیوم دستیاران تخصصی ترمیمی و زیبایی با هدف ارتقا و پیشرفت قشر جوان جامعه متخصصین ترمیمی کشور و بهبود سلامت جامعه در تاریخ 21 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.