سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 17:13 - شنبه 28 شهریور 1394

استاندار اصفهان تاكيد كرد:

مراسم عزاداري ماه محرم امسال بايد با نظم بيشتر، باشكوهتر و با ابهت تر از هر سال برگزار شود

دكتر رسول زرگرپور اظهارداشت: با توجه به اينكه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي در تلاش هستند كه مراسم هاي مذهبي كمرنگ جلوه كند، عزاداري هاي امسال بايد با نظم بيشتر ، با شكوه تر و با عظمت تر از هر سال برگزار گردد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، دكتر رسول زرگرپور در جلسه ي شوراي فرهنگ عمومي استان كه با حضور نماينده ي ولي فقيه و امام جمعه ي اصفهان برگزار شد، پيرامون كميسيون توسعه و ترويج قرآني اظهارداشت: خوشبختانه در آموزش قران كريم در استان اصفهان، خيرات و بركات زيادي از جمله وجود دارالقرآن ها و مراكز مردمي قرآني وجود دارد كه از لحاظ كميت و كيفيت سرآمد استان هاي ديگر هستند كه باعث افتخار اصفهان مي باشد.

استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه نهادهاي دولتي مي توانند در سازماندهي و برنامه ريزي نهادهاي مردمي موثر باشند، اظهارداشت: اگر برنامه ريزي در خصوص آموزش قرآن در نهادهاي مردمي قرآني گذاشته شود و اين نهادها تقويت شوند مي توانند بسيار وسيعتر از نهادهاي دولتي فعاليت نمايند.

رسول زرگرپور با بيان اينكه اين نهادها توسط خيرين، افراد متدين و كارآمد ديني اداره مي شوند، اظهارداشت: تقويت دارالقرآن ها و مراكز قرآني مي تواند خيرات و بركات زيادي را در جامعه داشته باشد و بايد كارگروهي براي هماهنگي، هم افزايي، سازماندهي اين نهادها با تكيه بر فعاليت دارالقرآن ها ايجاد شود.

وي در ادامه به عزاداري متمركز و هيئآت مذهبي در ماه محرم و صفر اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي در تلاش هستند كه مراسم هاي مذهبي كمرنگ جلوه كند، عزاداري هاي امسال با شكوهتر و با ابهت تر از هر سال برگزار گردد.

زرگرپور با تاكيد بر اينكه بايد آيين نامه ي حركت قافله ها، گزارش ايستگاه هاي صلواتي، چادرزني ها و رعايت نكات ايمني در اجراي مراسم هاي مذهبي هرچه سريعتر نهايي گردد و مبناي فعاليت ها قرار گيرد، افزود: در اين آيين نامه ها بايد وظيفه ي تك تك دستگاه ها مشخص شود وضوابط لازم براي اخذ مجوزها به هيئآت مذهبي داده شود.

رسول زرگرپور با بيان اينكه دولت هيچگونه دخالتي در اجراي مراسم هاي مذهبي نخواهد داشت و محدوديتي ايجاد نخواهد كرد، تاكيد نمود: دولت در نظر داردكه به دليل حفظ نظم و امنيت عزاداران نظارت دقيق بر كليه ي مراسم ها صورت گيرد و مسئولين اجرايي كليه ي برنامه هاي مذهبي مشخص شوند.

نماينده ي ولي فقيه و امام جمعه ي اصفهان نيز در اين جلسه بر انطباق كامل محتواي كتب درسي پيش دبستاني با كتاب هاي آموزش و پرورش تاكيد كرد و گفت: كتاب هاي قرآني كه در آموزش و پرورش تدوين مي شود بايد با روش هاي آموزشي در ساير مراكز تطابق داشته باشد كه دانش آموزن با مشكل مواجه نشوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.