سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 07:24 - جمعه 22 آذر 1392

گفتگو با رایزن فرهنگی ایران:

محرومین افراد ناتوان نیستند، نوع نگاهمان را به آنان عوض کنیم

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کوهپایه گفت: حرکت های شکل گیری و نتیجه دادن تشکیلات اشتغال زایی با یک حرکت جمعی و تمامیت همه جانبه شکل میگیرد در این رابطه نوع نگاهمان را به نیازمندان عوض کنیم.

اشتغالزايي

به گزارش اصفهان شرق: حمید شایگان رییس کمیته امداد امام خمینی( ره) کوهپایه در رابطه با فعالیت های اجرایی این ارگان اظهار داشت: کمیته امداد در سالهای اخیر با جهت گیری و سیاست گذاری در راستای توانمند سازی خانواده های امداد و محرومین گام برداشته است و می بایست زمینه ای ایجاد شود که خانواده های نیازمند به جای اینکه معطل کمک های ما باشند جهت گیری فکری خود را به صورتی قرار دهند که از توانمندی های خود در جهت غنای فکری و فرهنگی و اجتماعی کمک گیرند.

وی در راستای سیاست گذاری های این بخش با توجه به استعداد ها و توانمندی های بالای مردم منطقه کوهپایه اشاره و افزود: به علت مشکلات کم آبی و مشکلات اقتصادی در این زمینه وارد عمل شده و برخورد خوبی را با مشکلات پیش رو با ایجاد 4 زمینه ی اشتغال زایی داشتیم.

شایگان با توجه به پیشگیری از مهاجرت مردم منطقه به کلان شهرها بیان نمود: ایجاد اشتغال زایی و فعالیت در زمینه هایی که می تواند با توجه به اکوسیستم های منطقه راه اشتغال خانوارها را باز کنند، عامل باز دارنده ی خوبی در جهت حذف مهاجرت می باشد.

رییس کمیته ی امداد به توسعه ی صنایع دستی  در این منطقه اشاره و افزود: طی بر آورد های صورت گرفته و با توجه به استعداد خوب مردم منطقه و موقعیت بازار جهت فروش صنایع دستی، رشته ی قلم زنی را در بین علاقه مندان پایه گذاری کرده و خوشحالیم که در حال حاضر7 مغازه جهت تولید، آموزش و ارتباط با بازار اصفهان در شهر کوهپایه احداث و در حال فعالیت می باشد. در این رابطه با توجه به صرف اقتصادی افراد مختار به فروش آثار تولیدی خود در بازار و یا به بازار های صنایع دستی کمیته امداد میباشند که تضمینی در جهت اشتغال در زمینه ی صنایع دستی است.

شایگان با توجه به تمایل منطقه و پوشش خانواده های سالمند و عدم توان کار این خانوارها اظهار داشت: با همکاری جهاد کشاورزی مرغ های بومی اصلاح نژاد به خانواده های سالمند داده شد تا گامی به سوی خود کفایی در زمینه ی تولید تخم مرغ بومی برداشته شود و کوهپایه مرکز تولید تخم مرغ بومی در سطح منطقه می باشد و کسب این درامد مناسب است.
در این راستا و با این طرح از پتانسیل های افراد سالمند در جهت اشتغال در راستای کسب در آمد استفاده شد.

0.297475001308043019_parsnaz_ir

وی با توجه به  منطقه ی کوهستانی کوهپایه پرورش گل محمدی رایکی از زمینه های اشتغال و کسب درآمد در این منطقه خواند و گفت: در اسفند سال 91با همکاری مدیریت شهرستان اصفهان حدود  5000شاخه گل محمدی به صورت رایگان و در ده نقطه کاشت شد که در اردیبهشت 94 به بهره برداری خواهد رسید.

پرورش کرم ابریشم از دیگر طرح های اجرایی کمیته امداد شهر کوهپایه می باشد که در این زمینه 20 جعبه کرم ابریشم از نطنز به خانواده های مستعد داده و با توجه به پاسخ مثبت این طرح، جهت تغذیه کرم از برگ توت، در صدد بهره برداری توتستان هایی در منطقه می باشیم.

شایگان با توجه به سطح اشتغال در منطقه توسط کمیته امداد گفت: مسئولیت اجرایی طرح اشتغال را در کوهپایه به نحو احسن انجام و بستر سازی را جهت اشتغال زایی در این منطقه محروم که از آب و واحد های صنعتی در راستای اشتغال جوانها بی نصیب است، فراهم آوردیم.
 سخن آخر

حرکت های شکل گیری و نتیجه دادن تشکیلات اشتغال زایی با یک حرکت جمعی تمامیت همه جانبه شکل میگیرد و منتهی این دیدگاه نیاز همه است  که محرومین افراد افتاده و نا توان نیستند و به جای اینکه فزونی و بیماری و سن بالا را ببینیم میزان توانایی را مشاهده تا در جهت کمک آنها بیشتر گام برداریم .

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.