اصفهان شرق

رفع غم و اندوه با مصرف انگور سیاه

کدخبر: 75213
1394/06/28 در ساعت 07:07

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی و مشاور طب سنتی اظهار داشت: بر اساس اعتقاد ما و آنچه که در طب اهل بیت آمده است افرادی که دچار مشکلات روان پریشی یا شیزوفرنی هستند را می‌توان با غذای سالم درمان کرد.

به گفته وی با مصرف روغن زیتون سالم, انار, دانه‌ انار و آب انار می‌توان وسواس و مشکلات روان پریشی مانند شیزوفرنی را برطرف کرد البته هر فرد را با توجه به مزاجش درمان می‌کنیم.

بسیاری از بیماری‌ها با مصرف انگور درمان می‌شود

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی افزود: برخی از بیماری‌های روان پریشی را با انجیر که بستگی به مزاج افراد دارد و برخی را با خرما و برخی را با انگور می‌توان درمان کرد البته ناگفته نماند بسیاری از بیماری‌ها با مصرف انگور درمان می‌شود.

رفع دردهای استخوانی, نقرس, اسید اوریک و بیماری‌های روانی با مصرف انگور

دریایی عنوان کرد: انگور و آب انگور در استخوان سازی, بیماری نقرس, اسید اوریک, بیماری‌های اعصاب و روان, رفع دردهای استخوانی, تقویت عمومی بدن و … موثر است، همچنین انگور و آب انگور به عنوان ماده غذایی است که به پاکسازی عمومی بدن کمک می‌کند.

رفع غم و اندوه با مصرف انگور سیاه

وی ادامه داد: در حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: پس از طوفان نوح که آب زمین را شست و حضرت نوح در قبرستان‌ها استخوان مردگان را دیـد، بـى‌تـابـى شدیدى را آغـاز کرد و بـسیـار انـدوهـنـاک گـشـت. خـداونـد متعال به او وحى کرد که  انگور سیاه بخور تا غم و اندوه تو برطرف شود.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: انگور سیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی, املاح و ویتامین‌های با ارزش دارد که می‌تواند خون را شستشو دهد؛ بنابراین انگور سیاه یک غذای کامل است.