سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 17:01 - جمعه 27 شهریور 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

دشمنان درصدد ضربه زدن به مصادیق حیات طیبه اسلامی هستند

حجت الاسلام هاشمی گفت: ایمان و تقوای مردم نمونه ای از مصادیق حیات طیبه اسلامی است که دشمنان درصدد ضربه زدن به آن می باشند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمد آباد در خطبه اول نماز جمعه در ادامه مباحث تکبر گفت: آنچه که شایسته انسان مؤمن است تواضع در برابر خداوند متعال و بندگان خداست.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) تواضع را روح اعمال عبادی مؤمنان عنوان و اظهار کرد: آنچه لازم است انسان در زندگی خود مد نظر داشته باشد، تواضع و فروتنی است و  همچنین تکبر صفتی مهلک برای نفس انسان عنوان می شود.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع)، به نقل روایتی از آن امام همام پرداخت و افزود: ندیدن عیب خود و اشاره به عیب دیگران، برای فریب انسان کافی است.

امام جمعه شهر محمدآباد به اهداف و آرمان های بر پایی نظام جمهوری اسلامی اشاره و گفت: آرمان های انقلاب برگرفته از دین و اعتقادات ماست و همه کسانی که دلسوز و خواهان این انقلاب هستند باید سعی کنند انقلاب از مسیری که به این آرمان ها منتهی می شود خارج نشود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی هر اندازه قدرتمند شود، دشمنان ما با قدرت بیشتری به صحنه مقابله انقلاب وارد می شوند و سعی دارند که مانع حرکت انقلاب و رسیدن به هدف والای خود یعنی حیات طیبه شوند.

هاشمی با اشاره به مصادیق حیات طیبه بیان کرد: عبادت، تقوا و انفاق در امرو شخصی به عنوان مصادیق فردی حیات طیبه و استقلال، عدالت و آزادی به عنوان مصادیق کلی جامعه تلقی می شود.

وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب درصدد هستند ملت ایران به  مصادیق حیات طیبه دسترسی پیدا نکرده و یا اگر در مواردی دسترسی یافت،  آنرا از بین ببرند.

هاشمی به نفوذ دشمنان در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اشاره و گفت:  مهمترین عرصه، فرهنگ است که دشمنان ما سالهاست تلاش کرده اند مردم را از لحاظ فرهنگ فکری از انقلاب و اسلام دور کنند.

وی با توجه به حمله صهونیسم به مسجدالاقصی خاطرنشان کرد: این اقدامات نشانه ضعف و درماندگی  صهیونیسم است و امید ما نابودی این رژیم منفور به زودی های زود است.ثس

متن کامل خطبه ها را اینجا دانلود کنید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.