سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:55 - جمعه 27 شهریور 1394

برترین زن کارآفرین جهان اسلام:

۵۰ درصد صنایع، تولید کالا ندارند!/ دولت قانون را تسهیل کند، با “حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود”

عضو هیات رئیسه اتاق ایران و روسیه با اشاره به اینکه با رکود موجود در کشور ۵۰ درصد صنایع از کار افتاده و از ظرفیت تولید بی بهره اند،گفت: به قول معروف “با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود” لذا باید بستر بوجود بیاید تا توسعه کسب و کار و اشتغال ایجاد شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات روبروی کارآفرینان، گفت: متاسفانه وجود قوانین دست و پا گیر و موازی با هم به رشد و توسعه کار آفرینی لطمه زده و هیچ کمکی نکرده است.

وی با بیان اینکه از دولت انتظار داریم قانون مربوط به حوزه کارآفرینی و اشتغال را تسهیل کند،اظهار کرد: تحقق این مهم خصوصا در راه اندازی کارآفرینی بنگاه های کوچک کوچک و متوسط کسب و کار خیلی موثر است زیرا در کشورهای توسعه یافته این امر تجربه شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با تاکید براینکه قانون بهبود کسب و کار مدون شده اما نکاتی در آن وجود دارد که باید تغییر کند و نیاز است که نگاه بخش خصوصی در این زمینه قرار بگیرد،افزود: باید از ابزارهایی استفاده کنیم که راه سازندگی و مسیر کارآفرینی گشایش شود.

مقیمی با تاکید براینکه با قوانین نمی شود تمام کارها را انجام داد لذا باید چهار چوب توسعه در دست داشته باشیم، ادامه داد: به قول معروف “با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود” لذا باید بستر بوجود بیاید تا توسعه کسب و کار و اشتغال ایجاد شود و در پی آن جامعه توسعه یابد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران و روسیه تصریح کرد: قانون مبازره با قاچاق کالا و ارز وجود دارد ولی باید موضوع قاچاق طوری پیگیری شود که وحشت از قاچاق کالا بوجود بیاید وگرنه با جریمه درست نمی شود.

وی با بیان اینکه در این میان با فروشنده های کالای قاچاق نیز باید برخورد شود، گفت: این کالاها به فروش می رسد ولی کسی پیگیری نمی کند این جنس از کجا فاکتور شده و چطور به کشور وارد شده است.

مقیمی با اشاره به اینکه با رکود موجود در کشور در حال حاضر ۵۰ درصد صنایع از کار افتاده و از ظرفیت تولید بی بهره اند، افزود: با این توصیف باید واردات منتفی شود و با تقویت تولید داخل به سمت تولید صادرات محور حرکت کنیم زیرا اگر بازار در خارج از کشور باشد حتما ظرفیت تولید صادرات محور درکشور وجود دارد.

برترین زن کارآفرین جهان اسلام ضمن اشاره به اینکه به هر حال باید متولی جلوگیری از قاچاق وجود داشته باشد وگرنه هرکسی کم کاری خود را به گردن فرد دیگری می اندازد، خاطر نشان کرد: نوشتن قانون غیر قابل اجرا مساوی با عمل نکردن به قانون است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.