سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:25 - پنجشنبه 26 شهریور 1394

رئیس کمیته امداد جرقویه:

جشن عاطفه ها برای 435 محصل تحت پوشش جرقویه ای برگزار شد

عبدالرزاق میرزایی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد نباید احساس فقر کنند.

مدیر کمیته امداد جرقویه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در این خصوص گفت: 2هزار و 800 خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) جرقویه قرار دارند که در بین این خانواده ها 360 دانش آموز و 75 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از کمک های این نهاد بهره مند می شوند.

میرزایی اظهار کرد:  از انجا که این خانواده ها از نظر تمکن مالی در مضیغه هستند تلاش کردیم تا با ایجاد پایگاه هایی در سطح استان، شهرستان و بخش اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم برای این عزیزان کنیم تا فرهنگ کمک رسانی به هم نوعان خود در سطح جامعه گسترش یابد.

وی در خصوص کمک های جمع آوری شده از مردم بخش افزود: کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده به آموزش و پرورش منطقه تحویل داده خواهد شد و انها نیز بر حسب نیاز افراد، اقدام به تهیه کتاب، پوشاک و نوشت افزار دارند.

*کارگاه آموزشی نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد

میرزایی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی نوعروسان تحت پوشش کمیته تصریح کرد: کمیته امداد به منظور افزایش مهارت های زندگی و شناخت متقابل زوجین و کاهش آسیب های اجتماعی کارگاه های متعددی را برگزار می کند.

وی با توجه به اینکه یکی از برنامه های کمیته امداد کمک به ازدواج فرزندان خانواده های تحت حمایت است اظهار کرد: مبحث دینی و اعتقادی، مسائل فرهنگی و بهداشتی، مشاوره دینی و مباحث روانی و اجتماعی از جمله موضوعاتی است که در قالب کارگاه های آموزشی برای نوعروسان برگزار می شود.

در همین راستا کارگاه آموزشی مراقبت های بهداشتی و فرهنگی با حضور نوعروسان شهر حسن آباد به مدت 6 ساعت در طول یک روز با همکاری مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد در بیت الزهرای شهر برگزار شد.

در پایان این دوره به هر شرکت کننده یک سبد بهداشتی به ارزش هر سبد 300000 ریال اهدا گردید.

مربی این دوره خانم عرب مختاری در گفتگویی با خبرنگار اصفهان شرق هدف تشکیل این دوره را چنین بیان کزد: این کارگاه آموزشی با شرکت 13 نفر دانش آموزان دخترمقطع  متوسطه دوم تحت حمایت کمیته امداد بمدت 24 ساعت در طی 5 روز جهت ارائه خدمات مهارتی و توانمند سازی مدد جویان برگزار می شود و در پایان دوره از طرف هنرستان فنی حرفه ای آزمونی برگزار خواهد شد و در صورت کسب امتیاز مورد نظر برای شرکت کنندگان  گواهی صادر خواهد شد.

شایان ذکر است هزینه این کلاسها با کمیته امداد جرقویه بوده و متقاضیان به صورت رایگان این دوره ها را سپری می کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.