سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 02:26 - پنجشنبه 26 شهریور 1394

قابل توجه رئیس اورژانس استان اصفهان؛

نبود اورژانس در هرند، قربانی گرفت/ حاشیه های ناتمام حوادث فوتی

تصادف دو نوجوان موتور سوار در شهر هرند، با کشته شدن نوجوان هرندی پایان یافت و به گفته شاهدان عینی تاخیر اورژانس موجب شد شانس اندک سانحه‌دیده برای زنده ماندن از بین برود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند، شب گذشته در خیابان امامزاده اسحاق(ع) برخورد دو موتور سیکلت با هم موجب مرگ راکب ۱۳ساله موتورسیکلت و مجروح شدن ۲نفر شد.

شاهدان این تصادف، این افراد با ایمان به قضا و مقدرات الهی، سهل انگاری را عامل اصلی این حادثه دانسته و اظهار داشتند: تا چه زمانی باید به دلیل سهل انگاری، بی توجهی، عدم مسئولیت پذیری، شاهد پرپر شدن عزیزانمان همچون هادی امینی باشیم؟

خون ریخته شده بر کف خیابان، تجمع شهروندان، کنجکاوی خودروهای عبوری و عدم تخصص در کنترل بحران موجب شده بود تا فضای پر اضطرابی در این خیابان حکم فرما شود.

شهروندانی که پس از انتقال جسد هنوز هم در صحنه حادثه حضور داشتند و باورشان نمی شد که اینچنین نوجوانی از شهرشان به مدت طولانی بر روی زمین باقی بماند و اورژانس با تاخیر برسد، در حالی که مسئولان اورژانس کشور اعلام کرده اند مدت زمان حضور اورژانس در حوادث کمتر از هشت دقیقه است.

سوال مردم هرند از مسئولان امر این است که چرا در مرکز بخش؛ یک مصدوم باید بیش از ۳۰ دقیقه وسط خیابان بماند تا در آمبولانس جان دهد.

امیدواریم مسئولان در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و درباره علت این اتفاق پاسخگو باشند که چه کسی مسئول این اتفاق تلخ است؟

*آیا شهری به وسعت هرند لایق اورژانس نیست!!

امروز ذکر فاصله و لحظه برای ما مهم و ضروریست و آن زمانی بیشتر تحقق می یابد که گاها این لحظه ها با جان مردم بازی می کند. مردم اگر در زمان رخ داد حادثه فرصت نگاه کردن به ساعت را پیدا نمی کنند ولی تا امدن اورژانس ثانیه ها را هم به مثابه ی سال خواهند دید و گاها برایشان قابل تحمل نیست که تعادل ۱۰ دقیقه ای حضور اورژانس در پایتخت به کشیدن 25 دقیقه در شهر و روستاهای شرق اصفهان مبدل شود.

اگر مشکل را از ریشه حل نکرده و آنرا به دغدغه ای مبدل نکنیم اگر هر روز تیتر اخبار مان ذکر کمبود و کاستی باشد در هیچ گوشی صدایش منعکس و در هیچ چشمی به تصویر کشیده نخواهد شد.

در این خصوص بارها مسئولان شهر هرند و بخش جلگه موضوع اورژانس و نبود آرامش خاطر خانواده های مصدومین را به مسئولان ذیربط اطلاع داده اند ولی متاسفانه هیچ گرهی از مساله مهم نیاز شهر هرند به مرکز اورژانس باز نشد که نشد!!

در حالی که ساختمانی مناسب در شهر هرند برای راه اندازی اورژانس موجود است و خیرین هزینه خرید آمبولانس را تقبل خواهند کرد، لیکن ندادن کد اورژانس از طرف مسئولان استانی و کشوری، مشکل اساسی را برای مردم این شهر به وجود آورده است و متاسفانه به دلیل بعد مسافت اورژانس کوهپایه و ناآشنا بودن به خیابان های شهر، طی فاصله کم تر از یک ساعت، خانواده ای از هرند داغدار فرزندشان شدند که کم تر از 7 روز به شروع مدارسش مانده بود.

*به راستی مشکل اصلی از کجاست؟

اورژانس به عنوان نهاد یا سازمانی فعال باید به این مساله مهم توجه کافی داشته باشد که یک لحظه دیر آمدن در انجام ماموریت یک عمر آتشی به جان خانواده ها می اندازد که خاموش شدن آن با هیچ تدبیری انجام نخواهد شد.

مسلما دیر آمدن اورژانس نفسی را از نوجوانی خواهد گرفت که شاید تا آخرین لحظات ، خانواده چشم به راه آمدنشان بود و در آخر واضح تر بگوییم دیر آمدن مامورین وظیفه شناس گاها مادری را در نبود فرزند پیر و پدری را خسته خواهد کرد.

در این خصوص بارها پتانسیل های بالای اورژانس در شرق اصفهان را دیده و منعکس کرده ایم و اخرین  مرتبه، تولد سه نوزاد در اسمان شرق اصفهان بود که تشکر ویژه از حضور و اگاهی مسئولان اورژانس ورزنه را به مراتب طی اخباری منعکس کردیم و این مطالب موید این مساله است که یک طرفه به قاضی نرفته ایم……

* شهری با شاخص مهمان پذیر بودن، چشم به راه تاسیس اورژانس مانده است

رئیس شورای شهر هرند طی این حادثه در گفتگو با اصفهان شرق با اظهار تاسف از برخی کم کاری ها، گفت: متاسفانه مسئولان در پاسخ به درخوست واگزاری اورژانس به هرند، مساله بعد فاصله و همچنین جمعیت را مطرح می کنند و چه بسا برخی از قوانین دست و پا گیر، داستانی غم بار را برای کل شهر رقم خواهد زد.

جعفری هرندی اظهار کرد: نزدیک ترین پایگاه اورژانس به هرند، در سه راه سیان واقع شده است ولی اورژانس سیان علی رغم خدمات ارزنده به مردم، در برخورد دو نوجوان موتور سوار، برای ماموریت دیگر به مکان دیگری اعزام شده بود و اورژانس کوهپایه در این حادثه حضور یافت.

وی افزود: اورژانسی که در سیان واقع شده است، از زیرساخت های کافی برخوردار نیست و به راستی اگر حین ماموریت، ماشین اورژانس دچار حادثه شود، شرایط مناسب برای رفع مشکل ناگهانی به قدر کافی نیست ولیکن شهر هرند با داشتن همه زیرساخت ها، متاسفانه از دید مسئولان مغفول مانده و قوانین را برای ورود اورژانس به هرند به صورت حداکثری به اجرا می گذارند.

عضو شورای شهر هرند تصریح کرد: شهر هرند با ورود به ماه مهر، مملو از دانشجویانی می شود و خانواده های بسیاری دلواپس سلامت فرزندانشان هستند، همچنین به دلیل تردد هزاران کامیون و بیش از هزار موتور سیکل، نیاز بیشتری به احداث اورژانس دارد تا با حضور به موقع سر صحنه تصادف، بتوان نفس حبس شده را برگرداند.

پیگیری تقویت هلال احمر و ایجاد مرکز خدمات رسان مطلوب، همکاری هر چه بیشتر پلیس راهور و حضور به موقع در برخی تصادفات جاده ای و برون شهری و همچنین دعوت از رئیس اورژانس کشور به هرند از موارد مورد پیگیری مسئولان بود.

لازم به ذکر است جعفری هرندی با اشاره به اینکه در همه شهرها باید پایگاه اورژانس موجود باشد تاکید کرد: مسلما ایجاد اورژانس در هرند، باید در شرایطی باشد که همه پایگاه های دیگر شهرها، فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند و این گونه نیست که بهانه هایی همچون فاصله کم سیان تا هرند و همچنین کوهپایه تا هرند، مانع تحقق خواسته ی هرندی ها از مسئولان اورژانس شود.

* شنیدن کی بود مانند دیدن

به راستی تقاضای سختی از رئیس اورژنس استان اصفهان نداریم ولی خواهشمندیم با حضور در شهر هرند از نزدیک مشکلات مربوطه را رصد و شاهد برخی بی توجهی ها به این شهر باشند. لیکن به گفته رئیس شورای شهرهرند، چندین مرتبه از ایشان برای حضور در شهر هرند دعوت به عمل آمده است ولیکن هنوز پاسخی مبنی بر قبول دعوت از سوی رئیس اورژانس استان اصفهان و حضور در هرند به منظور شناخت مشکلات انجام نشده است.

القصه در این احوال:

نکته اصلی این خبر این است که چرا فرزندان عزیزمان با عدم آگاهی و روی آوردن به سرعت زیاد به جهت تفریح، مرگ تلخی را برای خود رقم می زنند و در این سو خانواده هایی را به داغ از دست دادنشان می نشانند.

خانواده هایی که داغ خشکیدن های آرام آرام زاینده رود را دیدند و دم نزدند به ناگاه می بایست بر دوش خود داغ ناگهانی میوه ی زندگی را ببینند آن هم در شرایطی که به سختی فرزندان را به این سن رساندند و حال می بایست آن غم را در صفحه زندگی به دوش بکشند.

در این راستا ای کاش افرادی که متولی تفریح فرزندان می باشند برای رفع چاره برخیزند و دستی به دست خانواده های هرند دهند تا ناگهان آسمان آنها را به تلخی حادثه نچیند.

همچنین پلیس راهور با حضور به موقع و همچنین برخی تذکرات به بچه ها و بعضا خانواده ها آنها را در رفع مشکلات ناشی از عدم آگاهی یاری کنند.

امروز از مسئولان گرامی شهر که در مراسمات و بازدید ها همراه مردم هستند می خواهیم که در این امر مهم مردم را یاری کنند تا همه از با هم بودن لذت ببرند.

 

 

همچنین بخوانید:

6 نظر در مورد “نبود اورژانس در هرند، قربانی گرفت/ حاشیه های ناتمام حوادث فوتی”

  1. محمد باقر گفت:

    فقط بلديد مسجد بسازيد يه اورژانس يه وخ نسازيد بريد مسجد بسازيد رفيقم را ازم گرفتين

  2. میثم گفت:

    سلام واقعا متاسفم به خاطر انتخاب تیتر متن
    آیا واقعا نبود اورژانس قربانی گرفت؟؟؟؟
    و یا ….

  3. هاشم گفت:

    قابل توجه رئیس اورژانس استان اصفهان؛
    چند نفر دیگر باید کشته شوند تا ارژانس به هرند برسد
    ایا اگر خویشاوند خودتان بود بی تفاوت بودید؟…..]

  4. پرویز گفت:

    هرند بیشتر به حوووووزه و مسجد میلیاردی و نیاز داره وقتی مردم با دست خودشون پولشون رو برای این کار ها میدن نباید توقع بیجا داشته باشند

    هرند نه امبولانس نه بیمارستان نه استخر هیچی نداره اما حوزه داره متاسفم

  5. Яσყム گفت:

    واس همه مسئولان محترم شهر هرند متاسفم
    مسجدایی ک ساختین ب داد این جوونای بدبخت نرسید
    حوزه ی چند میلیاردیتون جانه این جوونارو حفظ نڪرد
    خرج های میلیونی هر سالتون واس حسینیه ها جوونای مارو سروسامان نداد
    و ڪلـامـ آخـــر تسلیت به تمام خانواده های عزیز و محترم هرندی که به خاطـــر بی فکری، عزیزان خودشونو از دست دادن

  6. fatemeh گفت:

    واس همه مسئولان محترم شهر هرند واقعـــــا متاسفـــــــــــــــــــــــــــم
    مسجدایی ک ساختین ب داد این جوونای بدبخت نرسید
    حوزه ی چند میلیاردیتون جانه این جوونارو حفظ نڪرد
    خرج های میلیونی هر سالتون واس حسینیه ها جوونای مارو سروسامان نداد
    و ڪلـامـ آخـــر تسلیت به تمام خانواده های عزیز و محترم هرندی که به خاطـــر بی فکری ، عزیزان خودشونو از دست دادن

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.