سرویس: دسته‌بندی نشده 11:01 - چهارشنبه 25 شهریور 1394

صبح امروز؛

آیت الله خزعلی دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله ابوالقاسم خزعلی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری صبح چهارشنبه دارفانی را وداع گفت. آیت الله خزعلی

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام والمسلمین حسن سامعی معاون هماهنگی و اجرایی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله خزعلی حدود ساعت ۹ صبح در منزلش در تهران به رحمت خدا رفت.

وی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی(نماینده سمنان در مجلس خبرگان قانون اساسی)، عضو سابق شورای نگهبان برای ۲۰ سال، عضو مجلس خبرگان رهبری از ابتدا تاکنون و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر است. وی که از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده است، محرومیت زنان از ریاست جمهوری را به توصیه سید روح‌الله خمینی می‌داند.

وی تحصیل علوم دینی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد؛ صرف و نحو را نزد علی‌اکبر دامغانی فرا گرفت و کتاب مغنی اللبیب را نزد محقق قوچانی خواند. معالم، لمعه و قوانین را نزد سید احمد یزدی آموخت و رسائل، مکاسب و کفایه را نزد هاشم قزوینی و بخشی از کفایه را نیز نزد مجتبی قزوینی فرا گرفت.

او پس از آن راهی قم شد و در درس خارج فقه سید حسین طباطبائی بروجردی و خارج اصول سید روح‌الله خمینی حضور پیدا کرد. وی همچنین مدتی در محضر محمدتقی بهجت تلمذ کرده است. در بخش فلسفه، اشارات را نزد جواد خندق‌آبادی تهرانی خواند و در درس منظومه و اسفار سید محمدحسین طباطبایی حاضر شد.

تنها اثری که از وی به چاپ رسیده، تفسیر سوره فاتحه الکتاب نام دارد.

آیت الله خزعلی آیت الله خزعلی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.