سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 13:02 - چهارشنبه 25 شهریور 1394

قابل توجه مسئولان آموزش و پرورش جرقویه سفلی؛

تردد دانش آموزان دبستان عشایری به دبیرستان، با جابه جایی ساده قابل حل است

اگر محل استقرار دبستان دخترانه با دبیرستان دخترانه، جابجا شود مشکل کمبود کلاس برای مقطع ابتدایی مرتفع شده و نیازی نیست که کلاس های دانش آموزان ابتدایی در دبیرستان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، چند سالی است که طرح تحول نظام آموزش و پرورش اجرایی شده و طی آن مقاطع تحصیلی به چهار دوره سه ساله شامل ابتدایی اول و دوم و همچنین متوسطه اول و دوم تفکیک شده است.

توجیه اصلی مسوولان برای این کار مشکلات ناشی از تفاوت سنی است و می گویند در هر مقطع، حداکثر تفاوت سنی باید سه سال باشد و در هر جایی که قرار شده این طرح اجرایی شود، مسوولان آموزش و پرورش جلسات توجیهی برای والدین گذاشته و زمین و زمان را به هم می دوزند و صغرا و کبرا می کنند که از لحاظ روان شناسی و کارشناسی به صلاح نیست که دانش آموز اول و دوم ابتدایی با دانش آموز کلاس پنجم یا ششم در یک مدرسه باشند.

همه این دلایل به جهت اجرای یک دستورالعمل است که به زعم خودشان، برای نظام آموزشی کشور صدها فایده دارد.

اما نمی دانم چرا به عشایر نصرآباد که می رسد این توجیهات و موانع قانونی و مشکلات دیگر به فراموشی سپرده می شود و با هم بودن دانش آموز کلاس اول ابتدایی با دانش آموز پیش دانشگاهی در یک مدرسه علیرغم تفاوت سنی و تداخل زنگ های استراحت و…. هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و جدای از آن 4 کلاس دانش آموز ابتدایی می توانند با 4 کلاس دبیرستانی در یک مدرسه تحصیل کنند.

همه این موارد نکاتی است که باید مسئولان در راستای حل آن قدمی هدفمند بردارند تا اجرای طرح ها و قوانین فقط در شهرها و در بین دانش آموزانی با هزاران امکانات حاشیه ای اجرا نشود.

*مسئولان محلی دستی بجنبانند

با توجه به نکات بالا و تفکیک مدارس و دانش آموزان، مسئولان محلی باید قدمی اجرایی و هدفمند بردارند تا بتوان با یک جابه جایی ساده، تفکیک موثری را در بین دانش آموزان داشته باشیم. اگر محل استقرار دبستان دخترانه با دبیرستان دخترانه که یک دیوار بین آنهاست، جابجا شود مشکل کمبود کلاس برای مقطع ابتدایی مرتفع شده و نیازی نیست که کلاس های دانش آموزان ابتدایی در دبیرستان برگزار شود و هزار مشکل هم برای مدیران دو مدرسه، هم برای دانش آموزان دو آموزشگاه و هم برای اولیای آنها ایجاد شود.

گفتنی است، جلسه ای با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، شورای اسلامی، انجمن اولیا و مربیان تشکیل و صورتجلسه جابه جایی تنظیم و امضا شد ولی علیرغم گذشت بیش از یک ماه اجرایی نشده است؛ امیدواریم با همت و مدیریت سروران بزرگوار در آموزش و پرورش این جابه جایی انجام شود و دغدغه های اجتماعی موجود حل و فدای برخی دغدغه های فردی نگردد.

لازم به ذکر است طبق مذاکرات صورت گرفته تا کنون هیچ منع قانونی، منطقی و مدیریتی برای انجام این جابه جایی وجود نداشته و این در صورتی است که با توجه به شرایط مکانی با اندکی تامل این کار شدنی است.

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “تردد دانش آموزان دبستان عشایری به دبیرستان، با جابه جایی ساده قابل حل است”

  1. یکی از فرهنگیان گفت:

    با سلام. در جلسه فوق که بدون هماهنگی و آگاهی مدیران مدارس و نظرخواهی از آنها به صورت غیر رسمی برگزار شد موضوع اجرای طرح 3-3 در دستور کار بود که به اصرار یکی از اعضای شورای شهر موضوع جابجایی مدارس دبیرستان و ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و بدون کار کارشناسی و در نظر گرفتن نقطه نظرات مدیران هر دو مدرسه و با عجله صورتجلسه ای تنظیم شد که پس از اعتراض مدیران و تشکیل جلسه ای دیگر و توجیه افراد فوق به غیر از یکی از اعضای شورا که با اجرای طرح 3-3 فرزندش باید به یک مدرسه ای که حدود 500 متر دورتر بود باید می رفت و متن فوق را تهیه نموده و در سایت قرارداده بقیه اعضای شورای اسلامی که از فرهنگیان می باشند و آگاهی کامل به مسائل آموزش و پرورش دارند و همچنین مسئولان آموزش و پرورش جرقویه سفلی قبول نمودند که جابجایی مدارس راه حل مناسب و درستی نیست زیرا ساختمان مدرسه ابتدایی مثل راه پله ها ، تابلوها و کلاسها و… برای دانش آموزان ابتدایی طراحی و ساخته شده است و دبیرستان دارای کارگاه رایانه و آزمایشگاه و امکاناتی دیگری است که قابل جابجایی نیستند و با توجه به اینکه سیستم 3-3 باید حتما انجام گیرد و با افزایش تعداد دانش آموزان متوسطه در سال های آتی باید مجددا مدارس جابجا گردند که مشکلات فراوانی دارد. امید است مسئول سایت بدون تحقیق و آگاهی کامل مطالبی این چنین در سایت قرار ندهد و باعث تشویش افکار عمومی نگردد.

    • اصفهان شرق گفت:

      در جواب یکی از فرهنگیان
      خواهشا ایمیل درست در ارسال خبر بزنید تا بتوان با شما مکاتبه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.