سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 01:36 - چهارشنبه 25 شهریور 1394

همزمان با اول ذیحجه؛

امام جمعه اسبق شهر ورزنه درگذشت/ یک روز عزای عمومی در ورزنه

حجت الاسلام شیخ محمد رئیسی امام جمعه اسبق شهر ورزنه، در بیست و چهارمین روز از شهریور ماه در گذشت.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، ارتحال عالم جلیل القدر و الامقام امام جمعه سابق شهر ورزنه، حضرت حجت الاسلام شیخ محمد رئیسی رحمه الله علیه موجب تاثر گردید.
آن عالم بزرگوار از مخافر استان اصفهان بوده و سال ها در عرصه فعالیت های اجتماعی فرهنگی و سیاسی و همچنین کرسی تدریس را بر عهده داشتند.
این ضایعه رابه حضرات علمای بخش بن رود، مردم شهر ورزنه، فرزندان، خانواده و بیوت محترم وابسته تسلیت عرض می کنیم.

غفران ورحمت واسعه ی الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان را از خداوند متعال مسالت داریم.

در همین خصوص مراسم تشییع و تدفین پیکر این عالم ربانی فردا از محل ورودی شهر ورزنه به طرف گلستان شهدا برگزار میگردد.

گفتنی است حجت الاسلام کریمی مسئول ستاد هماهنگی تبلیغات شهر ورزنه، به همین مناسبت فردا را عزای عمومی در شهر ورزنه اعلام کرد.

زندگی نامه برگرفته از شبکه های اجتماعی بچه های ورزنه( وبلاگ اعتراض ورزنه):

حجت الاسلام والمسلمین محمد رییسی فرزند ملا احمد در20 شهریور سال 1306 هجری خورشیدی در ورزنه ،قدم به صحنه هستی نهاد. پدر ایشان از افراد متمول وصاحب نفوذ شهر و از زمین داران ورزنه بود.ایشان از همان سنین کودکی که در کار دامپروری به بزرگترهایش یاری می رساند، عشق اهل بیت عصمت و طهارت را در دل داشت و خدمت به این خانواده را آرزو می کرد. او که در نوجوانی نیز شوق زیادی جهت فراگيری علوم دينی و قرآنی داشت ، بخشی از مقدمات دروس را در زادگاهش ورزنه نزد مرحوم آیت الله فاضل از علمای بزرگ آن دوران آموخت.سپس برای تحصیل علوم دینی به اصفهان عزیمت نمود و از محضر حضرات آیات : حبیب آبادی، محمد حسن عالم نجف آبادی ،احمد فیاض ،سید علی اصغر میرزایی و شیخ علی مشکاتی سدهی بهره برد. پس از پایان دوره سطح ، جهت فراگیری دروس خارج فقه ،نزد حضرات آیات: سید محمد رضا خراسانی وخادمی حضور یافت. آنگاه به تدریس در مدرسة التقیسة اصفهان اشتغال یافت.
ایشان داراى سه فرزند پسر بنام هاى محمدرضا دكتراى شيمى استاد دانشگاه اصفهان، حسن آقا كارشناس ارشد امور تربيتى و از جانبازان دوران دفاع مقدس و محمدجواد ميباشد كه محمدجواد عليرغم معلوليت حافظ قران
ميباشد٠
دامادهای ایشان یکی سردار دکتر فتحیان رییس اداره بهداشت ودرمان نیروهای مسلح و دیگری دکتر علی غفوری ورزنه فوق تخصص جراحی عمومی که سابقه معاونت ومشاوری وزیر بهداشت و همچنین ریاست بخش جراحی بیمارستان شریعتی تهران را دارا می باشند.
حجت الاسلام رییسی علاوه بر اقامه نماز جماعت و وعظ ،چندی نیز مسئولیت دادگاه شهرضا را برعهده داشت.ایشان در 12 شهریورماه 1370 به امامت جمعه ورزنه منصوب شد.
حجت الاسلام رییسی از همان دوران طلبگی فردی باتقوا و بااخلاص واهل نماز شب بود و دارای کلام وگفتاری عامیانه ومردم پسند هستند.
ایشان در خانه خود در کمال ساده زیستی یک اتاق 9متری را بعنوان دفتر کار خود برگزید که از آن برای ملاقات با مردم و دیدارهایش استفاده می کرد.
سعی حاج شیخ رییسی براین بود که همواره همراه و پشتیبان مطالبات مردم باشد.نقل است که در جریان اعتراضاتی که در سال اول خشکسالی کسترش پیدا کرد ،ایشان به صف معترضین در مقابل استانداری پیوست ودر داخل استانداری به نماز ایستاد ومردم نیز به ایشان اقتدا کردند که مسئولین وقت با دیدن اوضاع ،مجاب به گوش دادن سخن ومطالبات مردم شدند که در نهایت منجر به جمع آوری پمپ های غیر مجاز اطراف رودخانه شد .
بالاخره در اسفندماه سال 90 حجت الاسلام رییسی طی یک مراسم تودیع ومعارفه ،پس از بیست سال خدمت در سنگر امام جمعه و نشر معارف قرآن واهل بیت(ع) وتعامل با مسئولان برای پیشرفت شهر ورزنه، جای خود را به حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده امام جمعه سابق ورزنه دادند و امروز حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه کنونی ورزنه می باشد.

از جمله تالیفات ایشان می توان کتاب ” کشکول رییسی ” را نام برد که در تیراژ هزار جلد به چاپ رساند وبین کتابخانه ها و جمعی از علاقه مندان ورفقای حوزوی خود به رایگان توزیع نمود.ایشان در مقدمه این کتاب گفته اند: پس سالها تلاش ومطالعه اخبار و آثار وتفاسیر به قدر وسع وتوان این مجموعه را به پیشنهاد دوست فاضلم جناب حجت الاسلام آقای فلسفی مقیم مشهد که صاحب تالیفات فراوان در فنون مختلفه اند (کشکول رییسی ) نام نهادم وبا همت وسعی استاد شعر وادب ودانشمند گرانقدر آقای مرتضی هادوی فرد متخلص به (نامی) که علاوه برذوق شاعری از نویسندگان مبرز می باشد و عمر خود را وقف شعر وادب کرده ،نگارش کرده ام که حاوی مطالبی سودمند از قبیل معارف دینی ،اخلاقیات، تفسیر ،حکایات ،لطیفه ،احکام ،مواعظ و غیره می باشد که امیدوارم مورد پسند واستفاده همگان قرار گیرد وخدمتی به ادبیات وفرهنگ محسوب شود .
حجت الاسلام محمد رییسی درفرازی از کتاب خود در نهایت تواضع وخشوع گفته اند: عاجزانه تقاضا دارم ( حیاً و میتاٌ ) از دعای خیر فراموشم نفرمایید و چنانچه به لغزش و خطایی در مورد این حقیر برخوردید ،یا تذکری را لازم دانستید محبت فرموده آگاهم فرمایید. اجرکم علی الله
سرانجام حجت الاسلام والمسلمین محمد رییسی که عمری را صرف ترویج مکتب شیعه وعلوم دینی نمودند در بامداد 24 شهریورماه 1394 به دیار حق شتافت.

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “امام جمعه اسبق شهر ورزنه درگذشت/ یک روز عزای عمومی در ورزنه”

  1. ورزنه ای گفت:

    سلام حاج آقای صادق زاده امام جمعه سابق وامام جمعه کنونی حاج آقای شامحمدی هستند.

  2. حسین گفت:

    روحش شادویادش گرامی……

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.