سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 10:28 - دوشنبه 23 شهریور 1394

شور حضور در مراسم شهادت امام جواد(ع)؛

تهاجم فرهنگی در هیئت های خانگی حسن آبادی ها، رنگ می بازد

بمناسبت سالروز شهادت امام نهم شیعیان و بنا بر آداب و رسوم حسن آباد، مراسم عزاداری و مدیحه سرایی در مساجد، تکایا و حسینیه ها و منازل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: بمناسبت شهادت امام جواد(ع) مراسم عزاداری و مدیحه سرایی در شهر حسن آباد برگزار شد.

در این مراسم حجه السلام شیخ مرتضی منصوری به زندگی و دوران پر حادثه این امام همام اشاره و اظهار کرد: به امامت رسیدن امام جواد(ع) در سن کودکی جهت مقام امامت یکی از موضوعاتی بود که حتی برخی از یاران امام هشتم را نیز دچار شک و تردید کرد. به همین دلیل در مواردی امام رضا علیه السلام و در موارد دیگری، خود امام جواد(ع) به بیان این مسئله پرداختند و به شبهه ها پاسخ دادند.

وی ادامه داد: اگر چه امام جواد علیه السلام نسبت به سایر امامان در سن بسیار کمی به امامت رسید، اما میدانیم كه یكى از ابعاد بزرگ زندگى ائمه ما، بعد فرهنگى آنها است. این پیشوایان بزرگ هركدام درعصر خود فعالیت فرهنگى داشته در مكتب خویش شاگردانى تربیت میکردند و علوم و دانش هاى خود را توسط آنان در جامعه انتشار دادند.

DSC03976

کارشناس مسائل دینی با اشاره به شرائط اجتماعى و سیاسى در هر زمان گفت: در زمان امام باقرعلیه السلام و امام صادق علیه السلام شرائط اجتماعى مساعد بود و به همین جهت دیدیم كه تعداد شاگردان و راویان حضرت صادق علیه السلام بالغ برچهار هزار نفر مى‏ شد، ولى از دوره امام جواد تا امام عسكرى علیه السلام به دلیل فشارهاى سیاسى و كنترل شدید فعالیت آنان از طرف دربار خلافت، شعاع فعالیت آنان بسیار محدود  و از این‏ نظر تعداد راویان و پرورش یافتگان مكتب آنان نسبت ‏به زمان حضرت صادق علیه السلام كاهش بسیار چشمگیرى را نشان مى‏دهد زیرا از یك سو، آن حضرت شدیدا تحت مراقبت و كنترل سیاسى بود و از طرف دیگر، زود به شهادت رسید.

منصوری در پایان اظهار امید واری کرد که بتوان پیرو واقعی و ادامه دهندگان مکتب رسول الله باشیم و تحت تاثیر مباحث شک برانگیزی که در بعضی سایت ها و ماهواره ها مطرح می شود قرار نگیریم چرا که امروزه دشمنان ما از راه جنگ نرم و جنگ فرهنگی وارد عمل شده اندو می خواهند جوانان و نوجوانان ما را هدف بگیرند.

در ادامه مداحان اهل بیت آقایان دری و کرمی در غم شهادت امام جواد(ع) به نوحه سرایی پرداختند.

هیئت ، هیئت ، هیئت

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.