سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:02 - یکشنبه 22 شهریور 1394

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

بودجه کنترل مرزها چهار برابر شده است/ تنها کنترل یک نقطه مرزی ضعف دارد/ بخشنامه جدید غذا و دارو بررسی می‌شود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تنها یک نقطه مرزهای شرقی در کنترل دچار ضعف است، گفت: از زمانی که مسئولیت دبیرکلی ستاد مبارزه با مواد مخدر را برعهده گرفته‌ام، بودجه مرزها چهار برابر شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای معاونین ستاد مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مرز و کنترل آن از موضوعات مهم به شمار می‌رود، چرا که هم بحث مسائل امنیتی مطرح است و هم بحث قاچاق مواد مخدر.

وی به کارگروه مرز در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: این کارگروه هر دو ماه با مسئولان خود و اعضا جلسه دارد و ما نیز طرح امنیت مرز را برای غرب و شرق آماده و ابلاغ کرده‌ایم.

رحمانی فضلی در مورد کارهای عمرانی و کنترل فیزیکی در مرز گفت: بودجه مرزها در دو سال اخیر چهار برابر شده است و ناجا نیز امر تأسیس پاسگاه و استحکامات را عهده‌دار شده است، ضمن اینکه سپاه نیز جاده‌سازی و کنترل فیزیکی را در مرزها برعهده دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: تنها در یک نقطه در شرق کشور دارای ضعف هستیم که با ابلاغیه ریاست‌جمهوری، این ضعف تا یکسال آینده رفع می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا با قوه قضائیه در بحث نگهداری معتادان متجاهر و مجرمین مواد مخدر اختلاف نظر دارید یا خیر؟ گفت: در این زمینه با قوه قضائیه هیچ مشکلی نداریم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در تعریف متجاهر، اختلاف‌نظر وجود دارد و برای نگهداری آنها سن و شرایط فیزیکی نیز مدنظر قرار می‌گیرد، ضمن اینکه قاضی براساس جرم صورت‌گرفته حکم صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه زندانهای ما کمبود جا دارند، گفت: زمانی که مسئول کار در وزارت کشور شدم، در تهران تنها ظرفیت نگهداری 400 معتاد متجاهر وجود داشت، اما این رقم اکنون به 6 هزار رسیده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه 3 هزار نفر در حال حاضر در تهران تحت درمان هستند، گفت: افزایش ظرفیت نگهداری معتادان بسیار سخت است و نیاز به حمایت و همکاری دستگاه‌ها، منابع و تجهیزات دارد، اما امیدواریم این ظرفیت را به 10 هزار نفر برسانیم.

رحمانی فضلی در واکنش به بخشنامه جدید سازمان غذا و دارو برای توزیع پودر نورفین و اکسی توکسین در داروخانه ها گفت: این موضوع را با وزیر بهداشت در میان گذاشته‌ایم و در کمیته درمان نیز در دست بررسی است تا انشاءالله در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.