سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 14:04 - شنبه 21 شهریور 1394

به دنبال مطالبه گری حمل و نقل آسان در بخش مرکزی؛

تسهیلات اتوبوسرانی، منوط به ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در خرید اتوبوس است

بخشدار بخش مرکزی گفت: با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید اتوبوس، تسهیلات خوبی را می توان از اتوبوس رانی دریافت کرد ولی این امر بسته به دعوت از این افراد به سیستم حمل و نقل است.

به گزارش اصفهان شرق، بخش مرکزی و منطقه براآن جنوبی سالهاست از نبود حمل و نقل به موقع در روزهای سرد زمستان و گرم تابستان رنج می برد. با وجود مینی بوس و همچنین تاکسی های بین شهری در شهر زیار، همچنان نارضایتی بسیاری در بین مسافران به چشم می خورد و نکته جالب توجه این است که مسئولان از نمایندگان مجلس تا مسئولان شهری در جریان این مشکل قرار گرفته اند.

متاسفانه مسئولان در پاسخ به نبود زمان به موقع وسایل حمل و نقل عمومی در مسیر آبشار به طرف زیار از تعداد مینی بوس های موجود در خط سخن به میان آورده و کمبود مسافر در ساعاتی از روز و خالی بودن مینی بوس ها را از عوامل وقفه طولانی مدت در حرکت وسایل حمل و نقل عنوان می کنند.

متاسفانه با وجود نزدیکی شهر زیار و روستاهای اطراف به شهر اصفهان، محدودیت حمل و نقل و دیر رسیدن مردم به واسطه حرکت کند مینی بوس و همچنین نبود ایستگاه مخصوص در کنار جاده همچنان مشکلی در جریان حمل و نقل این مسیر به ظاهر کوتاه ولی سخت و طولانی است.

بخشدار بخش مرکزی پس از شنیدن برخی مشکلات پیش روی حمل و نقل جاده ای در این بخش گفت: با شکل گرفتن نمایندگی حمل و نقل در دهستان های بخش مرکزی، این مساله سازو کار قانونی به خود می گیرد و دغدغه روستاییان در ایاب و ذهاب حل خواهد شد.

وی از راه اندازی نمایندگی حمل و نقل به صورت مستقل در دهستان های بخش مرکزی خبر داد و اظهار کرد: نمایندگی حمل و نقل در دهستان قهاب به مرکزیت جیلان آباد به مسئولیت دهیار تشکیل و کد مربوطه را از سازمان حمل و نقل پایانه ها دریافت کرد.

دو ماه بعد…

بخشدار بخش مرکزی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه دغدغه اصلی بخش مرکزی مشکل حمل و نقل است، گفت: در بحث ایاب و ذهاب چند پیشنهاد مطرح شد که ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در خرید اتوبوس یکی از آن مباحث عنوان می شود.

علیرضا حسینی اظهار کرد: با ورود سرمایه گذاران به بخش حمل و نقل می توان تسهیلات خوبی را از اتوبوسرانی دریافت کرد.

وی با ذکر این مطلب که بتوان با رایزنی های انجام شده در خرید اتوبوس مشارکت کرد، افزود: تعدادی از اتوبوس ها از اتوبوسرانی اعلام شده است که طی قیمت کارشناسی شده با پرداخت 5/17 درصد از قیمت اتوبوس، وسیله مربوطه به راننده واگزار شود.

بخشدار تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه اطلاع رسانی گسترده ای در واگزاری اتوبوس به مردم انجام شد، استقبال خوبی از این طرح نشد و این در صورتی است که تسهیلات خوبی هم برای خرید ون به صورت 80 درصد مبلغ ون به صورت وام با بهره کم به رانندگان اختصاص می یابد.

وی اذعان کرد: امیدواریم بتوان با ساماندهی حمل و نقل، راحتی خوبی را برای بخش مرکزی به ارمغان آوریم.

4
حسینی بخش دیگر از صحبت خود را به ساماندهی سرعت گیرهای بخش اختصاص و گفت: مقرر شد که برای بازنگری سرعت گیرهای بدون مجوز و استاندارد به طور جدی وارد عمل شویم.

وی در پایان با توجه به اینکه باید فرهنگ رانندگی صحیح را در مردم تقویت کرد، افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند که مردم را به سمت فرهنگ سازی و رعایت صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی سوق دهند زیرا به دلیل روستاهای متعدد در مسیر اصفهان – زیار، عدم رعایت قوانین حوادث دلخراشی را برای شهروندان سبب می شود.

سرمایه گذار بخش خصوصی ، سرمایه گذار بخش خصوصی ، سرمایه گذار بخش خصوصی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.