سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - پنجشنبه 21 آذر 1392

علی لاریجانی:

ایران از قدرت‌های بزرگ موشکی در منطقه است/ نباید توان دفاعی خود را کم ببینیم

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه قطعا ایران از قدرت‌های بزرگ موشکی در منطقه است، تصریح کرد:یک کشور زمانی می‌تواند استقلال خودش را حفظ کند که توان بازدارندگی باشد و ما بازدارندگی رادر سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بینیم اما در توان دفاعی مشروع می‌دانیم.

LARIJANI

به گزارش اصفهان شرق  به نقل از مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در اجلاس سالانه حزب موتلفه اسلامی در سخنانی اظهار داشت: غربی‌ها نگران سلاح هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیستند، جیغ‌های بنفشی که می‌کشند به خاطر دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای است، گاهی این موجودات بین‌المللی در الفاظشان می‌گویند که ظرفیت جمهوری اسلامی ایران بالا رفته و نفوذ بین‌المللی آن زیاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی هسته‌ای تراز کشور را افزایش می‌دهد،‌افزود:‌این حرکت ادامه می‌یابد و این موضوع، از مسائل استراتژیک کشور است، سال‌ها در فضای این امور بوده‌ام و باید بگویم غالب مسائل استراتژیکی که توان کشور را بالا برد، با هدایت رهبر معظم انقلاب بود و این هم از نعمت‌هایی است که ساختار حکومت ما دارد.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌های دفاعی ما بسیار ارزشمند است و اینکه دیگران نگران هستند دلیل بر این نمی‌شود که آورده خودمان را کم ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعا ایران از قدرت‌های بزرگ موشکی در منطقه است، تصریح کرد: این ظرفیت مهم دفاعی است و دلیلی هم ندارد که آن را پنهان و پوشیده کنیم چون افرادی که باید بدانند، می‌دانند، یک کشور زمانی می‌تواند استقلال خودش را حفظ کند که توان بازدارندگی داشته باشد و ما بازدارندگی را در سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بنییم اما در توان دفاعی مشروع میدانیم، نیروهای دفاعی ما یک نیروی دفاعی ورزیده است، ما با مانور، تبدیل به نیروی دفاعی نشدیم بلکه جنگ کردیم، دفاع جانانه‌ای کردیم در حالیکه همه کشورها برای شکست جمهوری اسلامی ایران جمع شده بودند، ولی ما پیروز شدیم.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی در زمان جنگ عراق با ایران خیلی فضاحت کردند و ۱۰۰ میلیارد دلار به عراق کمک کردند و تنها دو یا چند کشور از عراق حمایت نمی‌کردند باید بدانیم ایران در این شرایط دفاع کرد بنابر این ما نیروی کارآزموده‌ای داریم، هم از نظر امکانات و هم از نظر نیروی شخصی.

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: از نظر توانمندی اقتصادی نیز باید بدانیم کارهای زیربنایی خوبی در کشور ما انجام شده البته در چند سال گذشته اشتباهی مرتکب شدیم و به نظرم فرمان اقتصاد درست عمل کرد ولی ایران بالقوه دارای استعداد خوبی است، اگر دولت جدید به این ظرفیت‌ها توجه کند، خیلی می‌تواند ظرفیت اقتصاد کشور را پیش ببرد باید بدانیم پایه‌های خوبی گذاشته شده است.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از نکات دیگر که باید مدنظر داشته باشیم، ظرفیت ایران در مسائل منطقه‌ای است، ما این موضوع را نمی‌توانیم پنهان کنیم، الهام بخشی انقلاب اسلامی در منطقه تاثیر گذاشته و ما به آن افتخار می‌کنیم، ما از اینکه حزب‌الله لبنان یک نیروی مقاومی است که توانست کمر رژیم صهیونیستی را بشکند؛ خوشحالیم و به آن افتخار می‌کنیم و حتما به حزب‌الله کمک می‌کنیم چون یک ظرفیت منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: حزب‌الله برای اسلام و همه کشورهای عربی منطقه آبرو ایجاد کرد، ۶۰ سال رژیم صهیونیستی بر سر این کشورها زد اما آنها نتوانستند کاری انجام دهند ولی یک گروه مجاهد توانست کمر اسرائیل را بشکند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه جنگ ۳۳ روزه بسیار پندآموز است متذکر شد: نباید این موضوع را دست کم گرفت، آن عربده کشی‌های سیاسی که آن زمان انجام می‌شد، و به لبنان حمله کردند، با این تصور بود که فکر می‌کردند کار را به اتمام رساندند ولی بعد از ۳ هفته خودشان در جنگ ۳۳ روزه به التماس افتادند که آتش بس شود؛‌ یکی از رهبران اروپایی آن زمان در سفری که بنده به کشورهای اروپایی داشتم می‌گفت این اولمرت، یک جنازه سیاسی است.

لاریجانی یادآور شد: فلسطینی‌ها با کمک جمهوری اسلامی ایران توانستند در جنگ ۲۲ روزه مقاومت کنند و شکست دیگری را بر رژیم صهیونیستی وارد کنند.

وی با اشاره به جنگ سوریه گفت: در جریان همین جنگ ماجراجویانه سوریه، یکی از وزرای خارجه کشورهای منطقه همان اوایل به ایران آمده بود و ما به او توضیح دادیم که سوریه مثل کشورهای دیگر نیست و یک کشور پیشرو در مقاومت است. اما او گفت دو هفته دیگر کار این کشور تمام می‌شود ولی هم اکنون سه سال از آن زمان گذشته بنابراین این افراد با چه رویی می‌خواهند بگویند ما سیاستمداریم؟! آنها شرایط را نشناختند می‌خواستند این سد را از جلوی پای رژیم صهیونیستی بردارند اما نتوانستند.

لاریجانی با اشاره به حمله آمریکا به عراق گفت:‌آمریکا با این اقدام دچار مشکلاتی شد اما جمهوری اسلامی ایران در آن زمان یک حرکت متین و دارای استراتژی روشنی داشت، ما از مردم مظلوم دفاع کردیم و این یک آورده‌ای برای صحنه بین‌المللی داشت، وقتی آمریکا عراق را اشغال کرد، ما مخالفت کردیم و جمهوری اسلامی ایران در آن شرایط ایستادگی کرد و اگر ما ایستادگی نمی کردیم، نه تنها به خودمان لطمه می‌خورد بلکه کل صحنه دچار دیکتاتوری بین‌المللی می شد و آمریکایی‌ها تصور می‌کردند کار تمام شده است. ولی ما آن زمان سایه یک دیکتاتوری بین‌المللی و شرش را از سر همه بشریت کم کردیم و این خدمت بزرگ جمهوری اسلامی ایران بود و کسانی که باید بفهمند می‌فهمند.

به گفته وی، غربی‌ها متوجه شرایط شده‌اند و می‌دانند بدون جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند در منطقه کاری انجام دهند و کار راخراب می‌کنند، بنابراین ما چنین ظرفیتی داریم و باید افراد عاقل در سیاست آنها را مدنظر قرار دهند و اشکالات آنها را برطرف کنند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.