اصفهان شرق

شایع ترین منجر به مرگ در مردان

کدخبر: 74460
1394/06/21 در ساعت 09:11

به گزارش اصفهان شرق؛ 75درصد از خطر بروز سرطان پروستات در مردان بالای 65 سال است.
با بیان اینکه سرطان پروستات چهارمین سرطان شایع در دنیا است، این سرطان از جمله شایع‌ترین بدخیمی بعد از پوست در مردان است که بر طبق تحقیقات انجام شده از میان 180هزار و 400 مرد آمریکایی مبتلا به سرطان پروستات در سال 2000، 31هزار و 900 نفر از آن‌ها با مرگ مواجه شده‌اند.

در حال حاضر سرطان پروستات دومین علت مرگ ناشی از سرطان در مردان آمریکایی است. این عارضه در کشورهای در حال توسعه شایع‌تر است و در شمال اروپا بیشتر از جنوب مشاهده می‌شود همچنین در میان چینی‌ها و ژاپنی‌ها بسیار کم دیده می‌شود که بسیاری از علت‌های بروز این عارضه مسائل ژنتیکی است.

چینی‌ها و ژاپنی‌های مقیم آمریکا احتمال خطر بالاتری را برای سرطان پروستات نسبت به هموطنان خود دارند و نیز با غربی‌تر شدن این کشورها (به علت تغییر شیوه زندگی) شیوع این عارضه افزایش یافته است.

افزایش تعداد مبتلایان به این سرطان در سال‌های اخیر به پیدایش PSA و افزایش واقعی این عارضه مربوط می‌شود.

در حال حاضر تومور پروستات حتی در غیاب هرگونه ضایعه قابل لمس، در مرحله محدود به ارگان و در حدود پنج سال قبل از سیر طبیعی تومور به کمک PSA قابل تشخیص است.

بررسی‌های اخیر نشان دهنده کاهش مرگ و میر حاصل از این بیماری در کشورهای پیشرفته از سال 1991 تا به حال است که از طرفی مرگ و میر سرطان پروستات در کشورهایی که PSA آن‌ها به شکل معمول اندازه‌گیری نمی‌شود، کاهش نیافته است.