سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:05 - جمعه 20 شهریور 1394

در پی خشکسالی های اخیر؛

کاهش سالانه 300 میلیون مترمکعب از میزان ذخایر آب‌های زیرزمینی در اصفهان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: سالانه بطور میانگین 300 میلیون متر مکعب در استان اصفهان از میزان ذخایر آبهای زیرزمینی کاسته می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مسعود میر محمد صادقی با اشاره به خشکسالی های پی در پی در استان اصفهان، اظهار داشت: مدیریت بر منابع آبهای سطحی و زیرزمینی و اجرای برنامه های مبتنی بر صرفه جویی را از مهمترین سیاستهای شرکت آب منطقه ای است.
وی افزود: اردستان، میمه، مورچه خورت و دامنه به عنوان پایلوت های استان اصفهان برای سنجش و نتیجه گیری نهایی طرح تعادل بخشی تعیین شده و باید تمامی کنتورهای پیش بینی شده در این مناطق نصب شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در فلات مرکزی و یکی از خشکترین حوزه های آبریز ایران واقع شده است، تصریح کرد: با انجام  طرح هایی مثل تعادل بخشی می توان شرایط بحرانی را بهبود بخشید.
حمایت قاطعانه مسئولان استانی از طرح تعادل بخشی
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان نیز بیان داشت: با مشکلات پیش روی این شرکت در اجرای طرح تعادل بخشی حمایت قاطعانه مسئولان استان از این طرح لازم است.
علی بصیرپور تاکید کرد: با افزایش مصرف و کاهش منابع زیرزمینی طرح تعادل بخشی تنها راهکار برای جلوگیری از چالشهای کم آبی در استان و شهر اصفهان است.
وی در راستای اجرای سیاست های طرح تعادل بخشی، تصریح کرد: طرح ‘تعادل بخشی’ با مسدود کردن چاه های غیرمجاز و پایش میزان آب برداشتی از چاه های مجاز با نصب کنتورهای هوشمند عملیاتی می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.