سرویس: اجتماعی » علمی 18:03 - یکشنبه 10 شهریور 1392

اجراي نخستین طرح شنوايي سنجي كودكان در حسن آباد جرقويه

طرح سراسري شنوايي سنجي كودكان (OAE ) از طرف سازمان بهزیستی استان اصفهان در شهرحسن آباد جرقويه عليا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا:نخستين طرح شنوايي سنجي كودكان از طرف سازمان بهزيستي استان اصفهان در شهر حسن آباد جرقويه برگزار شد. در اين طرح كه در مطب دكتر سيد ابوالقاسم حسيني برگزار شد ، كودكان مورد سنجش شنوايي قرار گرفتند.
خانم صالحي كارشناس اديومتري در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقويه عليا در خصوص اين طرح گفت: به منظور حمايت از خانواده ها كم بضاعت و دور از مركز ، سازمان بهزيستي استان اصفهان اقدام به راه اندازي واحدهاي سياري در مناطق مختلف استان كرده است.

DSC01054
وي در ادامه افزود: با اجراي اين طرح خانواده ها مي توانند با هزينه كمتر نسبت به بيمارستان هاي دولتي در مركز و همچنين بيمارستان هاي خصوصي  از وضعيت شنوايي كودكان خود آگاه شوند. صالحي همچنين ميزان استقبال خانواده ها از اين طرح را مثبت ارزيابي كرد و گفت:  خوشبختانه خانواده هاي زيادي به اين مكان مراجعه كردند كه اين موضوع نشان دهنده اهميت دادن خانواده ها به وضعيت سلامتي كودكان خود در اين منطقه است.
وي همچنين در پاسخ اين سوال كه توصيه شما به والدين در اجراي اين طرح چيست، افزود: بهتر است والدين كودكان خود را در سنين كمتر از سه ماه مورد سنجش قرار دهند. چرا كه در صورت بروز مشكل امكان رفع آن به سهولت صورت مي گيرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.