اصفهان شرق

انتقاد حجت الاسلام قرائتی از ازدواج های امروزی

کدخبر: 74275
1394/06/19 در ساعت 11:13

به گزارش اصفهان شرق؛  حجت‌الاسلام محسن قرائتی در مراسم اختتامیه همایش اندیشه‌های آسمانی خواهران با اشاره به قیام امام حسین(ع) و تأثیر آن بر مردم اظهار کرد: مردم امام حسین(ع) را برای خدا دوست دارند و به همین دلیل امروز شاهد آن هستیم که بعد از هزار و 400 سال زوار 20 میلیون نفری به حرم ایشان مشرف می‌شوند.

قرائتی با اشاره به موضوع ازدواج جوانان گفت: قرآن در بحث ازدواج می‌گوید اگر کسی همسرش را به خاطر شکل ظاهری او انتخاب کند به مشکل برمی‌خورد در حالیکه در جامعه امروز، برخی از جوانان ملاک انتخاب همسر خود را مدرک تحصیلی می‌دانند و حتی برخی فاصله سنی را در ازدواج بهانه می‌کند و باید بگوییم که ما از قرآن درس نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه قرآن امروز برای زندگی جوامع مختلف شفا است، افزود: امروز در برخی فعالیت‌های مذهبی پول‌ها آتش می‌گیرند به عنوان مثال مسجدهای میلیاردی می‌سازیم در حالیکه بسیاری از شهرها و روستاهای ما مسجد ندارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: وقتی می‌خواهیم به کسی ناسزا بگوییم لفظ حمال را برای او به کار می‌بریم در حالی که پیامبر(ص) می‌فرماید: «بالاترین انسان‌ها همین قشر کارگران هستند»، در موضوع بیکاری هم هفت، هشت میلیون نفر انسان بیکار در منازل نشسته‌اند اما باید بدانیم آدم بیکار گناه می‌کند، افسرده شده و به راه خطا کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه دیپلمه‌ها و لیسانسه‌های ما امروز هر‌کدام مهارت‌های مختلفی دارند اما کسی مهارت آنها را نمی‌بینید، گفت: کشور به مشاغل و مهارت‌های مختلف نیاز دارد و باید مهارت انجام کارهایی را که مورد نیاز جامعه است، داشته باشیم.

قرائتی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به دشمنان مبنی بر اینکه «شما شکمتان با لقمه حرام پر شده است و به همین دلیل حرف من را نمی‌فهمید»، بیان کرد: ولایت فقیه یعنی وقتی اختلاف شود یک نفر حرف آخر را بزند و بحث تمام شود.

وی تأکید کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران سیاسی دیدگاه خود را مطرح می‌کنند اما ما در سیاست یک حجت داریم و هیچ خطی را دنبال نمی‌کنیم.

منبع: فارس