سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 12:11 - چهارشنبه 18 شهریور 1394

وزیر بهداشت خبر داد:

تسهیلات وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های زنانه

وزیر بهداشت ضمن استقبال از ساخت بیمارستان‌های ویژه بانوان در کشور، گفت: در صورت ورود بخش خصوصی و خیرین به این حوزه، تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر سیدحسن هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی زمزمه‌ها درباره احتمال اجرای “طرح انطباق” در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: وزارت بهداشت در این باره برنامه‌ای ندارد و اگر هم مبحثی در این باره مطرح شده در حد شایعه است.

وی در این باره افزود: برنامه‌های وزارت بهداشت مانند گذشته است و درصد متخصصان و دانشجویانی که تربیت می‌کند نیز از نظر جنسیتی نزدیک به هم است و وزارت بهداشت تاکنون توفیقات زیادی در رشته‌های مختلف داشته و همگی قابل افتخارند. بر این اساس همین مسیر باید ادامه یابد تا نیاز کشور برطرف شود.

هاشمی در عین حال ادامه داد: البته اگر کسانی وجود داشته باشند که علاقه‌مند به ایجاد بیمارستان‌های تخصصی ویژه بانوان باشند، با توجه به آنکه از نظر تخصصی این توانمندی در کشور وجود دارد، وزارت بهداشت از این امر استقبال می‌کند تا به این ترتیب از ورود تا خروج بیمارستان از خدمه گرفته تا کارکنان، بخش‌های جراحی و غیرجراحی، خانم‌ها حضور داشته باشند.

وی در این باره افزود: این امر در کشورهای غیراسلامی معمول است؛ چه رسد به ایران که مردم ما متعصب هستند و علاقه‌مندند که هر جنسی خدمات را از جنس خودش دریافت کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بیمارستان تخصصی بانوان در راستای تفکیک جنسیت نیست، گفت: بیمارستان‌های ویژه بانوان در سایر کشورها نیز وجود دارد و اگر بخش خصوصی و خیرین به این بخش ورود کنند، تسهیلات لازم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.