سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 02:12 - سه شنبه 17 شهریور 1394

در بازدید از خانواده شهدای چیریان مطرح شد؛

درک دغدغه و مشکلات، توقعی که خانواده شهدا از مسئولان دارند

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اصفهان گفت: سرکشی از خانواده شهدا ، رسالتی بزرگ است که بر دوش خادمان ملت در هر زمان به درستی احساس می شود.

به گزارش اصفهان شرق، مراسم سپاس از خانواده شهدای روستای ولایتمدار و شهیدپرور چیریان از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران جرقویه و براآن برگزار شد. در این مراسم بخشدار بخش مرکزی و هیئت همراه، مسئول بنیاد شهید جرقویه و براآن و همچنین فرمانده پایگاه بسیج شهید چمران روستا به همراه شورای حوزه حضور با شکوهی به هم رساندند.

2

این طرح در منزل پدر شهیدان حاج اسماعیل و صفرعلی زمانی، علیرضا کریمی، اکبر زمانی و شهید مفقودالاثر عباس جعفری برگزار شد.

در ابتدای این دیدار به منزل حاج علی زمانی پدر شهیدان زمانی رفتیم. با درخواست حسینی بخشدار بخش از پدر شهید، حاج علی خاطره ای از فرزند شهیدش را برای جمع حاضر بازگو کرد.
حاج علی گفت: حاج اسماعیل در ماه ذی الحجه به دنیا آمد و به یاد ابراهیم و پسرش اسماعیل نام او را اسماعیل گذاشتیم.
حاج اسماعیل پسری با خدا و مداح اهل بیت بود. به یاد ندارم نماز و روزه ای از پسرم قضا شده باشد.
او در ادامه افزود: فرزند اول خانواده بود و ۲۲ سالش بود که شهید شد. حاج اسماعیل چند باری به جبهه رفت و این شوق بعد از شهادت برادر کوچکترش در او فوران کرد.
در عملیات کربلای ۵ و در شیمیایی عراق در آن منطقه همه چیز آلوده به شیمیایی شده بود. حاج اسماعیل بعد از وضو مقداری آب نوشیده بود و این جرعه ی شهادتش شد.


وی شیمیایی شده بود و او را به تهران برده بودند، وقتی که مداوا در تهران بی اثر بود، او را بدون اطلاع از ما به  خانه ایران در آلمان منتقل کردند.
حاج علی گفت: من که همیشه جبهه بودم و حاج خانم هم با فرزندان کوچک در خانه بی خبر از همه جا بود.
وقتی از جبهه آمدم با زحمت شماره امور خارجه را گرفتم و بعد از تماس با بیمارستان در آلمان از آنها سراغ اسماعیل زمانی چریانی را گرفتم.
وقتی گوشی را به پسرم دادند راضی نمی شدم که قبول کنم او حاج اسماعیل من است و به او گفتم تو پسر کی هستی و منزلتان کجاست؟
حاج اسماعیل هم گفت: من اسماعیل فرزند حاج علی و منزلمان روستای چریان پشت مسجد است.
پدر گفت: حاج اسماعیل از صفرعلی بزرگتر بود ولی یکسال بعد از شهادت برادر و درست چند روز مانده به مراسم سالگرد او تشیع شد. مراسم سال صفر علی و فاتحه حاج اسماعیل با هم همراه شد.

لینک مطلب مرتبط با این شهید را اینجا بخوانید

7

حسینی بخشدار بخش مرکزی شهرستان اصفهان در این دیدار با اشاره به ایثارگری خانواده شهدا گفت: همه ما به خانواده شهدا مدیونیم و باید تا اخرین نفس راهشان را ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: زمانی نظام به رشادت جوانان این مرز و بوم نیاز داشت و خانواده های این عزیزان بدون چشم داشتی فرزندان خود را راهی میدان نبرد کردند تا امروز امنیت این مرز و بوم را شاهد باشیم.

حسینی با توجه به اینکه وظیفه امروز ما سرکشی به خانواده ایثارگران و شهداست، متذکر شد: اگر ایثارگری این عزیزان نبود کشور ما امروز سرنوشتی همانند، عراق و افغانستان را داشت ولی به برکت حضور به موقع انان در میادین دفاع مقدس، خاطری امن برای نسل چهار و همه ملت ایران رقم خورده است.

وی همچنین تصریح کرد: به برکت خون شهدا، وجود امام خمینی(ره) در دوران انقلاب و پس از آن و همچنین رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب، امروز توانستیم در برابر هجمه دشمنان سربلند و پیروز شویم.

5

در ادامه دیدار از خانواده شهید علیرضا کریمی با حضور مسئولان انجام شد.

مادر شهید کریمی گفت: هنوز صدای فرزند شهیدم در گوشم زمزمه می کند و خاطرات رفتار و کردار خوب و معنویش برایم همیشه سرشار از خاطرات جاودان است.

این  مادر شهید، 10 سال فراق عباس فرزند دیگرش را در زندان های عراق کشید و در این خصوص گفت: همسرم همیشه رادیو را گوش میداد که صدای عباس اسیرش را بشنود و این رفتار او به جهت علاقه وافری بود که نسبت به فرزندانم داشت.

مادر از دستخط پسر شهیدش و اخرین سفارش ها این گونه گفت: بار اخر که می خواست به عملیات برود با دستخط خودش بر روی کاغذی نوشته بود که اگر من شهید شدم ذره ای در پیش نامحرمان گریه نکنید و سعی من در عمل به وصیت نامه فرزندم بود.

برادر شهید که خود از رزمندگان دفاع مقدس بود با تاکید بر نقش مسئولان در پیش برد اهداف نظام گفت: مسئولان باید با شناسایی برخی خانواده های شهدا که حتی در روستاهای محروم هستند، گامی در راستای سرکشی از خانواده شهدا و شناسایی  دغدغه های انها بردارند که به حمدالله بخش مرکزی به درستی ایفای نقش کرده است.

اکبری

اکبری مسئول بنیاد شهید براآن و جرقویه در حاشیه این دیدار گفت: این طرح در قالب طرح سپاس در بین خانواده های شهدای سه بخش برگزار می شود.

وی تاکید کرد: کلیه بازدید ها نوشته و بیان مشکلات خانواده شهدا در این بازدید ها به صورت هدفمند مورد بررسی قرارگرفته تا بتوان گرهی از مشکلات خانواده شهدا باز شود.

اکبری عنوان کرد: طی مدت تحویل این سمت، تمام سعی خود را در حضور صمیمانه در کنار خانواده شهدا اغاز کردم و می توان گفت، حدود 90 درصد از خانواده شهدا را بازدید میدانی داشته ایم.

7878787

حاج ابراهیم جعفری( حاج مصطفی) پدر شهید عباس جعفری اهل روستای چریان از توابع کراج بود و خانه این پدر شهید اوج سادگی و معنویت را به تصویر می کشید.پدر با نگاه متبسم خود از تولد عباس گفت و افزود: پسر اولم در سال ۴۲ به دنیا امد و عباس نامی بود که برایش در نظر گرفتیم. او از همان دوران کودکیش حس و حال دیگری داشت و رفتارش به گونه ای بود که درس بندگی را به درستی به خانواده می داد.

مادر با اشاره به دعا برای عباس شهیدش گفت: عباس دائم می گفت که اگر مادر راضی شود خدا هم راضی می شود که من به جبهه روم و به این خاطر برایش تسبیح حضرت زهرا را گفتم و جالب این بود که همان هفته او برای رفتن به کردستان انتخاب شد.

پدر شغلش بقالی بود و از دوران با عباس بودن این چنین گفت: کمک من در کارها می کرد و دائم تاکید می کرد که حفظ میزان را در راس کارهایتان قراردهید تا خدایی نکرده مالی حرام وارد زندگی نشود.

برخی موضوعات مرتبط با این بخش خبر را از اینجا کلیک کنید

مرتضی زمانی فرمانده پایگاه بسیج شهید چمران با اشاره موکد به این مطلب که روحیه ولایتمداری و ایمان خالص خانواده ایثارگران هنوز به شدت قبل باقی است، خاطرنشان کرد: برخی زمان ها تفکیک خانواده شهدا به بسیجی، ارتشی و انتظامی برای روستاهایی به وسعت چیریان مطلوب نیست زیرا برخی خانواده ها در سرکشی هایی که مختص برخی شهدای ارتش یا بسیج می شود، اعلام می کنند که همه با یک ارمان مقدس و لبیک به فرمان امام فرزندان خود را به جبهه فرستادیم.

وی با مثبت شمردن این طرح تاکید کرد: حضور مسئولان در منزل شهدا و درد و دل صمیمی با پدران و مادرانشان دلگرمی خوبی برای خانواده هاست و همچنین همزمان با سالروز دفاع مقدس، بسیجیان با حضور در منزل شهدا، تجدید میثاقی دوباره با خانواده انها خواهند بست.

7

گفتنی است مسئولان با حضور در منزل شهید اکبر زمانی از شهدای نوجوان روستای چیریان، آخرین برگ دفتر یک روز با خانواده شهدای روستای چیریان را رقم زدند و با مشکلات پدر و مادر صبور این شهید آشنا شدند.

لازم به ذکر است کلیه مشکلات توسط بخشدار و اکبری رئیس بنیاد شهید منطقه ثبت شد تا بتوان پیگری های خوبی را در راستای تحقق آن انجام داد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.