اصفهان شرق

خرید تضمینی گندم در اصفهان دو برابر شد

کدخبر: 74029
1394/06/16 در ساعت 15:57

به گزارش اصفهان شرق؛ مدیر سازمان تعاونی روستایی استان اصفهان گفت: تعاون روستایی همچنین در سالجاری 68 هزار تن شیر از دامداران اصفهانی خریده است که معادل 40 درصد کل خرید شیر کشور توسط سایر استان هاست.
وی تولید روزانه شیر در استان اصفهان را سه هزار تن و مقدار خرید روزانه شیر در استان اصفهان حدود 400 تن برآورد کرد و افزود: شیر خریداری شده به کارخانه های استان برای تبدیل به شیر خشک و خامه تحویل شده و از این میزان شیر پنج هزار و 200 تن شیر خشک برای صادرات و 6 هزارتن خامه استحصال شده است.
وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان اصفهان در قالب طرح حمایتی از دامداران تاکنون 90 هزار تن شیر خریداری کرده است ، اظهار کرد:دولت برای خرید شیر حمایتی در استان اصفهان 130 میلیارد تومان پرداخت کرده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان همچنین گفت:31 هزار تن جو و هزار و 360 تن سیب زمینی بهاره تاکنون به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
وی افزود: 67 تعاونی تولیدی روستایی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 47 تعاونی فعال و 20 تعاونی نیمه فعال و غیر فعال است.
وی همچین در باره مشکلات کنونی تعاونی های اصفهان نیمه فعال گفت : عدم نقدینگی ، وجود مشکلات مالکیتی ، ارزش افزوده زمین و نبود روح همکاری و مشارکت از مهمترین مشکلات تعاونی های غیر فعال و نیمه فعال است.
میرزایی با بیان اینکه در مدت دو سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان تسهیلات فنی و اعتباری با کارمزد 8 تا 11 درصد به شرکت های تعاونی تخصیص داده شده است گفت : صندوق تعاون روستایی از جمله اقداماتی بود که در سایر استانهای کشور تشکیل شد اما تاکنون در استان اصفهان تشکیل نشده است. خرید تضمینی گندم 
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه 21 اتحادیه و تعاونی روستایی در استان اصفهان وجود دارد گفت : حدود 270 هزار بهره بردار کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 85 هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

خرید تضمینی گندم  ، خرید تضمینی گندم 

منبع:ایرنا