سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 12:33 - یکشنبه 15 شهریور 1394

شهردار ورزنه خبر داد:

هفته اول مهر ماه، همایش زنان چادر سفید ورزنه ای

جلسه هماهنگی همایش زنان چادر سفید و جشنواره غذاهای سنتی با حضور مشاور فرماندار اصفهان در امور بانوان و به میزبانی شهردار ورزنه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، شهردار شهر ورزنه در جلسه هماهنگی همایش چادر سفید که در هفته اول مهر ماه برگزار می شود، با بیان اینکه باید سنت های بومی شهرها را حفظ کنیم، گفت: بایستی سنت چادر سفید در میان بانوان شهر تقویت شود و هدف ما از برگزاری این همایش رسیدن به این مهم می باشد که با فضا سازی مناسب و اجرای چنین برنامه هایی این سنت قدیمی حفظ و حراست گردد.

عطایی از برگزرای همایش زنان چادر سفید در اولین ماه پاییز خبر داد و افزود: همایش بزرگ زنان چادر سفید و جشنواره غذاهای سنتی در هفته اول مهرماه در شهر ورزنه برگزار خواهد شد.
1 (4)
رضا خلیلی از دوستداران میراث فرهنگی به بیان آداب و رسوم شهر ورزنه در قالب کلیپ تصویری پرداخت و همچنین مطالبی را پیرامون سنت شکنی برخی از آداب و رسوم ورزنه من جمله چادر سفید بانوان شهر ورزنه ارائه کرد.

صادقی بخشدار بن رود پیرامون همزمانی دو برنامه ( همایش زنان چادرسفید و جشنواره غذاهای سنتی ) و اینکه چادر سفید یک رنگ مستحب موکد در دین اسلام ا ست، تصریح کرد: علمای تراز اول هم از رنگ سفید استفاده میکنند و ورزنه را در سراسر کشور و خارج از کشور به رنگ سفید میشناسند.

وی عنوان کرد: تمام ارگان های دولتی باید دست به دست هم به کمک شهردار جهت ارائه برنامه ای خوب تلاش کنند.

1 (24)
رئیس اداره آموزش و پرورش شهر ورزنه با اشاره به نقش آموزش و پرورش به عنوان نقش نهادی، موثر در بهبود فرهنگ شهری گفت: مطلب مذکور و ارائه خدمات آموزش و پرورش در حفظ سنت شهر، حمایت و پشتیبانی مسئولان را میطلبد.

قیدر لویی در این مراسم تصریح کرد: تجارب نشان داده که استقبال خوبی در سال های گذشته از جشنواره غذاهای سنتی شده است که بنابر صلاحدید شهردار میتوانیم از کارشناسان تغذیه بعنوان داور در جشنواره غذاهای سنتی استفاده کنیم.

درپایان عطایی شهردار بیان کرد: شهرداری ورزنه در نظر دارد نسبت به برگزاری همایش زنان چادر سفید و جشنواره غذاهای سنتی شهر ورزنه اقدام کند، لذا علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند جهت ثبت نام تا تاریخ 19/6/94 به دفتر امور بانوان شهرداری ورزنه مراجعه کنند.

1 (15) 1 (9) 1 (5)

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “هفته اول مهر ماه، همایش زنان چادر سفید ورزنه ای”

  1. کاکتوس گفت:

    جالبه زنان چادر سیاه دارند برای همایش چادر سپیدها تصمیم گیری می کنند!!! یعنی خودشون اصلا قبول ندارن، انگار دارن فیلم بازی می کنند.

  2. خیرخواه گفت:

    تو را رنگ چادر سیاه است و تار / دلت روشن از گردش روزگار
    اگر قصد ترویج فرهنگ هست / نباید که دور از عزیزان نشست
    تو اول یقین کن به گفتار خویش / نشان دِه تو آن را به کردار خویش
    هر آن کس که دعوت کند سوی خیر / نباید که باشد خودش مثل غیر
    اگر دل بسوزد برای هدف / شود گوهری در میان صدف
    ولیکن اگر حرف و گفتار بود / ندارد به مقدار یک ذرّه سود
    «بزرگی سراسر به گفتار نیست / دو صد گفته چون نیم کردار نیست»
    همایش زمانی اثربخش هست / که باور به اعماق جانها نشست
    اگر حرف من را نداری قبول / به جان گوش کن حرف پاک رسول
    «رطب خورده منع رطب کِی کند؟» / رهی را که نشناخته طِی کند
    اگر چه سخن های من تلخ بود / غم و غصّه ام را نشان می نمود
    سپاس از خداوند پروردگار / که خوبان شهرند مسئول کار
    خدایا به حق بنی فاطمه / به خوبان این شهر توفیق دِه .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.