سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:58 - شنبه 14 شهریور 1394

بخشدار جرقویه سفلی:

سدخاکی نصرآباد پروژه ای ایده آل در شرایط خشک کویر است

حسن جعفری هرندی از پیشرفت کار پروژه سد خاکی نصرآباد در کاهش هدر رفت آب های زیرزمینی منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، بخشدار جرقویه سفلی طی بازدید از سدخاکی در حال احداث نصرآباد گفت: پیشرفت خوبی در این پروژه از ابتدای کلنگ زنی مشاهده شده و به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

حسن جعفری هرندی با اشاره به اینکه کلنگ این پروژه در 30 دی ماه سال قبل توسط استاندار به زمین زده شد تا بتوان استفاده مطلوبی از آن برای مردم محروم بخش به عمل آید، اظهار کرد: با توجه به این که پیمانکار مناسبی در مناقصه برنده شد، در صورت تامین به موقع اعتبار مورد نیاز امیدواریم که این طرح در زمان تعیین شده و حتی زود تر به بهره برداری برسد.

IMG_5592

وی درباره اهمیت و ضرورت این طرح افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی سطح آب های زیر زمینی این منطقه به شدت کاهش یافته و کشاورزان زحمتکش منطقه مجبورند با هزینه های گزاف آب را از اعماق زمین استحصال نمایند، این در حالی است که همه ساله شاهد هدر رفت روان آب های ناشی از بارندگی ها هستیم که با احداث این سد روان آب ها به این محل هدایت و باعث تغذیه منابع آب زیر زمینی و بالا رفتن سطح آب ها و کاهش هزینه کشاورزان خواهد شد. ضمن این که جمع شدن آب و تبخیر آن باعث تلطیف هوا و مانع گرمازدگی محصولات کشاورزی در تابستان خواهد شد.

بخشدار جرقویه سفلی در رابطه با موقعیت پروژه تصریح کرد: این سد در محلی اجرا می شود که بر کل منطقه مشرف است و همه اهالی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد، ضمن این که در کنار کانال جرقویه واقع شده و ان شاءالله با جاری شدن آب در زاینده و افزایش بارندگی ها در فصل غیرکشت امکان ذخیره آب در این محل وجود دارد.

وی در خصوص میزان پیشرفت طرح گفت: مراحل خاکبرداری به صورت کامل انجام و در حال حاضر خک ریزی با مصالح مرغوب در حال انجام است و در مجموع حدود 35 درصد کار پیشرفت داشته است که با شناختی که از پیمانکار داریم و توان و امکاناتی که دارد به یاری خدا به سرعت کارها پیش خواهد رفت.

گفتنی است در این بازدید امین حافظی، مسئول منابع طبیعی جرقویه حضور داشت.

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “سدخاکی نصرآباد پروژه ای ایده آل در شرایط خشک کویر است”

  1. ثریا گفت:

    آقایون مسئول از سد خاکیتون چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.