سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:11 - جمعه 13 شهریور 1394

نماز جمعه شهر محمدآباد:

بهشت جای پاکان است

حجت الاسلام هاشمی گفت: هر کس ذره ای کبر و خود برتر بینی در قلبش باشد روز قیامت وارد بهشت نخواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه اول در ادامه مباحث تکبر به روایاتی از اهل بیت(ع) دربارۀ قبح و زشتی کبر پرداخت و بیان داشت: شخصی از امام صادق(ع) در مورد پایین ترین مرحله شرک و الجاد، سؤال می کند،امام در پاسخ می فرماید: کبر و غرور پایین ترین مرتبه و مرحله الحاد و کفر است.
خطیب جمعه در ادامه بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند:کبر رداء و پوشش خداوند متعال است و هر کس در رداء خداوند با او به منازعه و ستیز برخیزد و تکبر بورزد در آتش جهنم سرنگون خواهد شد.
در روایت دیگری امام صادق(ع) گفت: هر کس ذره ای کبر و خود برتر بینی در قلبش باشد روز قیامت وارد بهشت نخواهد شد. بهشت جای پاکان است و کسی که آلوده به رذایل اخلاقی از جمله تکبر است وارد بهشت نمی شود.
ایشان در ادامه به روایت دیگری از امام صادق (ع) پرداختند و بیان داشتند روز قیامت، متکبرین به صورت مورچه محشور خواهند شد و زیر پای مردم قرار می گیرند و لگد کوب می شوند تا اینکه خداوند متعال از حساب خلائق فارغ شود.
خطیب جمعه در ادامه به بیان دو مصداق از تکبر که در روایات اهل بیت بازگو پرداختند و از امام صادق علیه السلام نقل کردند:«بزرگترین تکبر این است که حق را سبک شماری و مردم را پست بدانی و وقتی راوی سؤال کرد که سبک شمردن حق چیست؟ امام علیه السلام فرمود:در برابر حق نادانی کند و به اهل حق طعنه زند. انسان باید تلاش کند تا فرصت دارد این صفت رذیله را در خود از بین ببرد تا از عواقب آن هم در دنیا و هم در آخرت خلاصی پیدا کند.
خطبه دوم:
امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم به سالروز قیام هفدهم شهریور اشاره کرد و به بیان نتایج این قیام پرداخت.
اولین نتیجه این قیام تردید و تزلزل در اداره رژیم در رویارویی با ملت ایران بود. شیوه هایی که رژیم در برخورد و کنترل قیام مردم به کار برده بود هیچکدام به نتیجه نرسید، نه سرکوب، نه سازش و نه حتی حکومت نظامی.
ثمره دوم تزلزل ارتش در مقابله با مردم و سرکوب آنها بود. ارتش که به منظور حفظ امنیت مرزها و پاسداری از کشور در برابر تهدیدات خارجی به وجود آمده بود، وارد شهرها شده و مانند نیروهای انتظامی به مقابله با انقلابیون می پرداخت.
خطیب جمعه نتیجه سوم را گسترش اعتصابات و تضعیف روز افزون دولت دانست. از نتایج دیگر این قیام می توان تحکیم بیشتر رهبری حضرت امام و تعمیق شکاف بین مردم و حکومت پهلوی به نحوی که امکان هر نوع پیوستگی یا سازش را از بین برد و همچنین تشدید سر در گمی آمریکا در برابر مسائل ایران ، نام برد.
خطیب جمعه در ادامه به روز دوازدهم شهریور ماه سالروز شهادت رئیس علی دلواری، قهرمان مبارزه با استعمارگر انگلیس اشاره کرد و اینکه این روز، روز مبارزه با استعمار انگلیس نامیده شده است. انگلستان از حدود دویست سال قبل به صورت جدی در خاورمیانه و خلیج فارس حضور پیدا کرد و با کوشش های زیاد سعی در تضعیف حکومتها و کشورهای منطقه مخصوصاً ایران برای تسلط به منطقه و رسیدن به منافع خود، کرد. از جمله این اقدامات عبارتست از:
1ـ نفوذ و سیطره انگلیس در دربارها و دولت های قاجار و پهلوی
2ـ تأسیس محافل مخفی و لژهای فراماسونری برای توسعه و تثبیت حضور خویش ایران
3ـ حمایت از جریان ها و سازمان های صهیونیستی
4ـ ایجاد و تقویت فرقه های انحرافی مثل بهائیت و بابیت .
5ـ انعقاد قرار دادهای مختلف نفتی و به زیر سلطه در آوردن تولیدات نفتی و به طور کلی غارت منافع نفتی ایران .
6ـ اشغال ایران در شهریور 1320 و روی کار آوردن پهلوی دوم
7ـ کودتای 28 مرداد 1322 و حمایت از دولت پهلوی.
8ـ مواضع کینه توزانه انگلیس در قبال انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بدون تریدی اوج دشمنی انگلیس را باید در مواضع کینه توزانه انگلیس علیه قیام ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی دانست. دولت انگلیس از تمامی امکانات خود برای عقیم ساختن نهضت امام خمینی تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کرد و از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون لحظه ای در مبارزه و تضعیف نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده است. نقش انگلیس و حمایت از دولت بعث در جنگ تحمیلی و همراهی با سیاست های اشغالگری آمریکا در منطقه بر کسی پوشیده نیست. حمایت و دخالت اساسی و بدون پرده انگلیس با تمامی ابزارهای رسانه ای و عوامل وابسته و نفوذی اش در فتنه سبز و انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری امری کاملاً روشن و آشکار است. تبلیغات شبانه روزی رادیو و تلویزیون بی بی سی در حمایت از فتنه گران و نقش برجسته سفارت این کشور در خط دهی به آشوب طلبان بر همگان هویدا و مبرهن است.
خطیب جمعه ادامه داد: این نقش مخرب و توطئه آمیز همچنان ادامه دارد و این دشمنی پایان پذیر نیست. نقش انگلیس در صدور قطعنامه های سازمان ملل در تحریم ایران و همکاری با گروه های ضد انقلاب برای ایجاد آشوب سندهای زنده مبنی بر تداوم دشمنی استعمار پیر انگلیس با ملت ایران است. آنچه بدان اشاره شد بخشی از سیاست های استعماری دولت انگلیس در خاورمیانه و ایران بود.
با این سابقه سیاه استعماری و تداوم توطئه، انگلستان علیه ایران و از طرفی هشدارهای رهبری مبنی بر تلاش دشمن برای نفوذ در کشور، بازگشایی سفارت انگلیس در کشور از سوی دولتمردان جای بسی شگفتی دارد و مسئولین باید در برابر مردم و ملت پاسخ گو باشند.
در هفته دولت که انتظار بود مسئولین از خدماتی که داشته اندگزارش دهند و اقدامات خود را برای رفع مشکلاتی که مستکبرین در بوجود آمدن آن نقش زیادی داشته اند، بیان کنند، نه تنها گزارشی داده نشد که حاکی از دست خالی دولت است، اقدام به بازگشایی راه نفوذ استعمار پیر در کشور می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.