اصفهان شرق

اصفهان بعد از تهران رکورددار فروش فیلم محمد‌ رسول‌الله(ص) / فروش 70 میلیونی در اصفهان

کدخبر: 73789
1394/06/14 در ساعت 10:00

به گزارش اصفهان شرق؛ شاید حس کرده باشید که مردم ایران در دهه اخیر کمی با سینما قهر کرده‌اند البته نه با سینمای ارزشی بلکه با سینمایی که جای خود را به فیلم‌هایی داده که رنگ و بویی از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نداشته و ندارند.

در این میان باز هم مردم با پرکردن صندلی‌های سینماهایی که روی پرده‌شان فیلم خوب نشان می‌دهند، چراغ سبزی به کارگردان‌هایی در کشور نشان دادند تا به آنها بفهمانند اگر از ظرفیت‌های خود استفاده کنند می‌توانند به سینما رونق دهند.

*مردم نشان دادند اگر فیلم خوب ارائه شود سینما در سبد خانوار است

مهدی سیدین‌نیا گفت:  فیلم خوش ساخت محمد رسول الله(ص) توانسته جای خودش را باز‌ کند و در مقطع کنونی می‌توان گفت این فیلم به معنی واقعی کلمه «فاخر» است.

وی با اشاره به پشتیبانی‌های همه جانبه از فیلم مجید مجیدی، افزود: وقتی این مقدار هزینه برای یک فیلم می‌شود و از لحاظ مالی و امکانات همه چیز فراهم می‌شود، مردم هم قدر می‌دانند و استقبال می‌کنند و صحبت‌هایی که گوشه‌و‌کنار گفته می‌شود که «سینما در سبد خانوار‌ها نیست» و یا «مردم به سینما علاقه ندارند» واقعیت ندارد و مردم نشان دادند اگر فیلم خوب ارائه شود سینما در سبد خانوارها وجود دارد.

رئیس حوزه هنری اصفهان با شمردن دلایل مختلف برجسته شدن یک فیلم اظهارداشت: وقتی فیلم خوبی ساخته می‌شود، زمان اکران خوبی روی پرده می‌رود و تبلیغات خوب و گسترده‌ای انجام می‌گیرد بنابراین مردم هم استقبال می‌کنند و ما اکنون این را مشاهده می‌کنیم.

*نوسان فروش بلیط سینما با تغییرات فصلی

وی با اشاره به مزایای موضوع فیلم محمد رسول الله ادامه‌ داد: در کنار جنبه‌های مذکور، این فیلم در رابطه با زندگی بزرگ شخصیت جهان اسلام است و طبیعتاً با دل مردم سر‌وکار دارد و مردم هم به آن علاقه دارند و ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنند.

سیدین‌نیا با اشاره به این اصل که تغییرات فصلی باعث فراز‌و‌نشیب در میزان فروش فیلم‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: ما پاییز را در پیش داریم و با تغییر فصلی که اتفاق می‌افتاد در فروش بلیط فیلم‌های سینمایی نوسان به‌وجود می‌آید، مثلاً با پایان شهریور ماه مسافرت‌ها تمام می‌شود و مردم وقت بیشتری برای سینما رفتن دارند.

وی در پایان اضافه کرد: از طرفی دیگر با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه‎ها، دغدغه خانواده‎ها بر مسائل دیگری متمرکز می‌شود اما در مجموع با توجه به استقبال یک هفته گذشته تا دو ماه آینده نیز روزهای خوبی را برای فیلم محمد رسول الله(ص) و وضعیت سینما‌های کشور پیش‌بینی می‌کنم.

*70 میلیون بلیط فروخته شد/ اصفهان پس از تهران رکورد دار شد

مصطفی حسینی نیز گفت: به برکت نام حضرت محمد(ص) حال سینما خیلی‌خوب است و شرایط بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در هفته اول اکران فیلم محمد رسول الله(ص) در دو سینمای حوزه هنری نزدیک به 70‌ میلیون تومان فروش داشته‌ایم و پس از تهران بیشترین آمار فروش در سینما های اصفهان ثبت شده‌ است.

*در صورت ادامه روند استقبال فیلم مجیدی تا سه ماه روی پرده می‌ماند

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان با اشاره به استقبال گسترده مردم اصفهان از فیلم مجید مجیدی در هفته اول اکران ادامه داد: اگر این روند ادامه پیدا کند این فیلم تا 3 ماه آینده روی پرده خواهد بود.

حسینی در رابطه با برنامه حضور عوامل فیلم در اصفهان گفت: حضور عوامل فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) در اصفهان هنوز به صورت قطعی مشخص نشده و نمی‌توانم قطع به یقین این خبر را اعلام کنم.

 این فیلم با نمایش روی پرده 22 سالن سینمای پایتخت و 40 سالن سینمای شهرستان‌ها فروش خود را به 2میلیارد تومان در 8 روز رسانده است.

منبع:فارس