سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:02 - شنبه 14 شهریور 1394

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

اجرای رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی در اصفهان

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی از شنبه 14 شهریور با شرکت تمامی پایگاه های نیروی هوایی با محوریت پایگاه شکاری شهید بابایی در منطقه عمومی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی از شنبه 14 شهریورماه جاری با شرکت تمامی پایگاه‌های این نیرو با محوریت پایگاه شکاری شهید بابایی در منطقه عمومی اصفهان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در این رزمایش پایگاههای شمال و شمال غرب، جنوب و سه پایگاه مرکزی با محوریت پایگاه هشتم شکاری اصفهان به عنوان مرکز عملیات رزمایش حضور دارند.
جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری سبک و نیمه سنگین، هواپیماهای سوخت رسان، ارتباطی و شناسایی و انواع پهبادها در منطقه عمومی اصفهان برگزار خواهد شد.
امیر برخور تصریح کرد: این رزمایش در سه بخش منطقه هوایی با گستره 400 هزار کلیومتر مربع برگزار می‌شود که منطقه عمومی رزمایش در نایین و منطقه هدف رزمایش در انارک خواهد بود.
وی ادامه داد: مراحل مقدماتی این رزمایش چند روز قبل با گسترش هواپیماهای اف4، اف5، اف14، اف 7، سوخو24، میگ 29، سی 130، هواپیمای بوینگ 707 و 747، صاعقه و انواع هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است.
امیر برخور افزود: در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی انواع بمب‌های هدایت شونده، بمب‌های سطح پوششی، موشک ها و بمب های لیزری، راکت های نقطه زن اهداف زمینی، انواع موشک های هوا به هوا به کار گرفته خواهد شد که دانشمندان و متخصصین داخلی انها را بهینه سازی کرده اند.
وی اضافه کرد: جنگ الکترونیک یکی از بخش های مهم این رزمایش است و در این رزمایش انواع پرنده‌های شکاری، آفند الکترونیکی، آفند در دفاع الکترونیکی و دفاع در آفند الکترونیکی اقدامات اختلال الکترونیکی جنگالی، رادارهای پرنده، رادارهای زمینی اختصاصی جنگال مورد استفاده و اجرا قرار خواهد گرفت.
جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این رزمایش در سه موج طرح ریزی شده است که موج اول آن مرحله شناسایی، دریافت و انتقال اطلاعات است.
امیر خلبان برخور خاطرنشان کرد: در موج دوم رزمایش اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار می گیرند و در موج آخر این رزمایش پدافند غیر عامل در دستور کار خواهد بود.
وی گفت: خلبانان و نیروهای فنی و عملیاتی شرکت کننده در این رزمایش با رعایت نکات مورد نظر عملیاتی و اطلاعاتی، تجهیزات و ادوات واگذار شده را به مناطق مشخص انتقال خواهند داد.
جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هدف این رزمایش ارتقای سطح مهارت فرماندهان، تمرین عملیات در شرایط واقعی، اجرای رزمایش های تقویمی و سالینه، به روزرسانی سامانه ها و آزمایش دستاورد های دفاعی و نمایش بخشی از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
امیر برخور گفت: ویژگی شایان ذکر در رزمایش حریم ولایت 5 درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده و زمینی است.
وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش در کنار دیگر قوای مسلح کشور با فرماندهی مقام معظم رهبری حمایت و حراست پهنه هوایی کشور را برعهده دارد و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح است.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.