سرویس: تولیدی » خبر پوششی 15:40 - جمعه 13 شهریور 1394

امام جمعه ورزنه:

درخواست نگاه ویژه مسئولین به مناطق محروم شرق اصفهان

حجت الاسلام شامحمدی: عدم تامین اعتبار جهت هزینه های مراکز علمی و آموزشی از مشکلات مناطق محروم است که از مسئولین محترم استان به ویژه استاندار محترم درخواست داریم تا با نگاه ویژه به این منطقه این مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل شامحمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوی وپرهیزگاری با اشاره به سیره اخلاقی نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبرگرامی اسلام اهل قناعت بود و اصحاب خود را نیز به این امر بسیار مهم سفارش می فرمودند.

امام جمعه ورزنه در ادامه به روایتی از امیرالمومنین (ع) اشاره و بیان داشت: قناعت مال و ثروتی بی پایان است و کسانی که اهل قناعت باشند صاحب ثروتی خواهند بود که هیچ گاه این ثروت از بین نمی رود، پس باید در زندگی قناعت و میانه روی را در نظر بگیریم که دچار مشکلات نشویم.

وی تصریح کرد: از دیگر اخلاق پیامبر حسن خلق،صبر،حلم و بردباری است که در این اخلاق رضایت خداوند و بندگان در آن می باشد و پیامبر بسیار سفارش به نیکی کردن به اقوام و همسایگان و همچنین انصاف در قضاوت،خرید و فروش و سخن گفتن می فرمودند که همه این توصیه های پیامبر راه روشن جهت زندگی سالم در اجتماع می باشد.

حجت الاسلام شامحمدی در خطبه دوم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: ایشان درخصوص بررسی برجام در مجلس تاکید داشتند و در این تاکید دو مسئله مهم نهفته است: اول آنکه اعتماد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از طرف مردم انتخاب شده اند و دوم اینکه نظر ایشان برخلاف بعضی از مسئولین می باشد که موافق بررسی چنین امر مهمی را در مجلس نمی باشند و صریحا به دخالت مجلس در این مسئله اشاره نمودند.

امام جمعه ورزنه در ادامه بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نیروهای مومن برای جهت گیری های دشمن آماده باشند باید توجه داشت دشمن همیشه درصدد سنگ اندازی برای جلوگیری از پیشرفت نظام مقدس اسلامی ایران است که باید همیشه آمادگی و ایستادگی در برابر دشمن راداشته باشیم.

حجت الاسلام شامحمدی به دو انتخابات مهم پیش رو  اشاره و افزود: باتوجه به اینکه دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش داریم دشمن با تمام توان قصد تضعیف شورای نگهبان را دارد که هم مردم و مسئولین باید به هوش باشند و از این نهاد مقدس که به فرموده حضرت امام (ره) هرکس شورای نگهبان را تضعیف کند مفسد فی الارض است حمایت کنیم و جایگاه این نهاد بسیار ارزشمند را در اداره کشور بشناسیم و قدردان باشیم.

امام جمعه ورزنه با اشاره به اهمیت نهضت سوادآموزی بیان داشت: باید در نهضت بزرگ سواد آموزی شرکت کنیم که خدای ناکرده در جامعه فرد بی سواد نداشته باشیم، این امر آنقدر اهمیت دارد که وقتی پیامبر برای اولین بار بر وی قرآن نازل شد کلمه اقراء بود یعنی بخوان.

وی در ادامه به مشکلات آموزش و پرورش منطقه و حوزه علمیه خواهران اشاره و افزود: یکی از مشکلاتی که در مناطق محروم وجود دارد عدم تامین اعتبار جهت هزینه های مراکز علمی و آموزشی می باشد که از مسئولین محترم استان به ویژه استاندار محترم درخواست داریم تا با نگاه ویژه به این منطقه این مشکلات برطرف شود.

امام جمعه ورزنه در پایان اظهارداشت: هفته آخر شهریورماه هفته غبارروبی از مدارس نام گذاری شده است که با همت معلمان، اولیاء وخانواده های محترم  فضای مدرسه جهت حضور دانش آموزان آماده خواهد شد.

لازم به ذکر است در پایان مراسم نماز جمعه از خدمات و تلاش های 42 ماهه حسن کاظم زاده که در سمت مسئول دفتر امام جمعه ورزنه مشغول خدمت بودند قدردانی شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.