سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:10 - پنجشنبه 12 شهریور 1394

در این عروسی فاقد هرگونه زینتی باشید+عکس

آن چه پیش رو دارید، تصویری است از کارت دعوت به مراسم ازدواجِ «مختار سلیمانی». مطالعه ی مندرجات این «کارت دعوت»، بسیار خواندنی و تامل برانگیز است

به گزارش اصفهان شرق؛ «مختار سلیمانی» به سال 1338 شمسی در روستای «آمره» (از توابع «تفرش») متولد شد. هفت سال داشت که خانواده اش به تهران مهاجرت کردند و از این پس، سرنوشتِ این فرزند خطه‌ی طبرستان، با هم سن وسالان پایتخت نشینش گره خورد و 24 سال بعد، آتش متجاوزان بعثی، زمانی پیکرش را به سختی مجروح کردند که او، فرماندهی «گردانِ میثم تمار» در «لشکرِ 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه و آله)» را بر عهده داشت. «مختار سلیمانی» چند روز پس از برداشتن جراحت، در بیمارستان «شهید کلانتری» (اهواز) بال در بال ملائک گشود. پیکر پاک این فرمانده‌ی جوان، پس از انتقال به تهران، در بهشت زهرا(صلوات الله علیها)، تا ظهور مولایش به امانت گذاشته شد.

شهید «حاج محمد ابراهیم همت» که در زمان شهادت «سلیمانی»، فرماندهی «لشکرِ 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه و آله)» را بر عهده داشت، در وصف او چنین گفته است:

«این قدر این مرد صلابت و شجاعت وشهامت داشت که انسان به حالش غبطه می‌خورد. به خدا وجود پاکش انگار ذره‌ای ترس از مرگ نداشت. سلیمانی یک سرمایه بزرگ برای انقلاب بود، یک فرمانده غنی و بزرگ مانند مالک‌اشتر، جسور و بی باک در هنگام رزم. آن قدر با بچه‌های بسیج اخلاقش خوب بود که همه شیفته‌اش شده بودند. در او ذره‌ای از وابستگی به دنیا پول، ثروث، خانواده، منصب و مقام وجود نداشت… این عزیز این گونه شربت شهادت را نوشید، ما بسیار یادش‌ خواهیم کرد و یادش را در ادامه ‌راهش به اثبات خواهیم رساند….»

آن چه پیش رو دارید، تصویری است از کارت دعوت به مراسم ازدواجِ شهید «مختار سلیمانی». مطالعه ی مندرجات این «کارت دعوت»، برای نسل امروز بسیار خواندنی و تامل برانگیز است. «مختار سلیمانی» هنگام ازدواج، 22 ساله بود و مراسم ازواج خود را در «خانه خدا» برگزار نمود.

روحمان با یادش شاد

13940611000781_PhotoL 13940611000783_PhotoLمنبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.