سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:12 - سه شنبه 10 شهریور 1394

افزایش کلاس های رقص به اسم ورزش همگانی

شعار زیبایی است اینکه یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری را ورد زبان خود سازیم و اینگونه جلوه دهیم که در پی تحقق بخشیدن به آن هستیم اما در عمل فقط در حد شعار باقی بمانیم و با مخفی شدن پشت آن اهداف خود را دنبال کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ سال‌هاست که حضرت آقا از همگانی کردن ورزش و توجه به آن از سوی مسئولان سخن می‌گویند اما این مسئله نیز مانند بسیاری دیگر از دغدغه‌های ایشان به راحتی پشت گوش انداخته می‌شود و تأسفبار‌تر اینکه این دغدغه کیسه‌ای شده برای ثروت‌اندوزی عده‌ای که مثلاً می‌خواهند حرف آقا روی زمین نماند.
آنچه این روزها و طی سال‌های گذشته به عنوان آمادگی جسمانی در سطح جامعه مطرح شده نمونه کوچکی از این مسئله است، جایی که به اسم آمادگی جسمانی 23 کمیته با نام‌های پرطمطراقی فعالیت دارند و عملاً به جای ورزش، رقص و حرکات موزون را به شرکت‌‌کنندگان آموزش می‌دهند و این تنها شامل حال کمیته‌هایی می‌شود که زیر نظر مستقیم معاونت ورزش همگانی فعالیت دارند و قصه برخی کمیته‌ها که به اسم NGO از مبادی دولتی دیگری مجوز فعالیت می‌گیرند بسیار تلخ‌تر و وحشتناک‌تر از این است، جایی که برگزاری کلاس‌های مختلط و ترویج فرهنگ‌های شرقی و غربی به اسم آموزش ورزش امری عادی تلقی می‌شود.
دردناک‌تر از این مسئله اعزام‌هایی است که زیر سایه این اقدامات انجام می‌شود، از نمونه این اعزام‌ها می‌توان به اعزام پرسروصدای شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها به ایروان و استانبول اشاره کرد که تحت عنوان دوره حرفه‌ای و اخذ مدرک انجام می‌شود ولی در پایان نه خبری از مدرک است و نه تأییدی از فدراسیون‌های بین‌المللی و معتبر.
در حالی که این روزها و در ایام فراغت تابستانی دانش‌آموزان، بزرگ‌ترین دغدغه خانواده‌ها جست‌وجوی مکانی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت بچه‌ها، نوجوانان و جوانان است و معضلات برخی مدارس فوتبال سروصدای زیادی به راه انداخته، تقریباً همه حتی مسئولان ذی‌ربط از اتفاقی که در این گونه مراکز به اصطلاح ورزش همگانی رخ می‌دهد، غافلند. قشر متوسط و رو به بالای جامعه تنها با دلخوشی اینکه فرزندشان در کلاسی شرکت می‌کند و دست‌آخر هم با یک مسافرت خارجی مدرکی کسب می‌کند بی‌خبر از همه جا عزیزان خود را راهی این مراکز می‌کنند، هزینه‌های بالا و سرسام‌آوری هم متقبل می‌شوند و در نهایت هم چیزی عایدشان نمی‌شود.
قابل توجه اینکه این کلاس‌ها که در داخل بعضاً کاملاً مختلط و بدون هیچ قید و بندی برگزار می‌شود در اعزام‌های خارجی افسار گسیخته‌تر و نابهنجارتر از داخل برپا می‌شود. ضمن اینکه حضور نوجوانان و جوانان در دو شهر یاد شده فرصت مناسبی است برای فعالان سیستم‌های جاسوسی دشمنان کشور که اتفاقاً مراکز مهم فعالیتشان همین دو شهر است. تصور داشته باشید نوجوانان و جوانان بی‌خبر از همه جای ایران می‌توانند چه طعمه آماده و قابل قبولی برای این سرویس‌ها باشند.
بحث در این خصوص زیاد است و مجال این کوتاه کم، ولی در کل آنچه در ورزش همگانی کشور در حال رخ دادن است، چیزی نیست که مدنظر مقام معظم رهبری باشد و منویات و دغدغه‌های ایشان را برطرف کند، ضمن اینکه راهی که در پیش گرفته شده به هیچ عنوان شامل حال عموم مردم برای ورزش کردن نمی‌شود. راه درازی وجود دارد تا کمیته آمادگی جسمانی و ورزش همگانی تبدیل به فدراسیونی شود که دغدغه ورزش کردن مردم را داشته باشد، هرچند که آقایان سخت در تلاشند تا این اتفاق در دوره حضور آنها رخ دهد.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.