سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 10:50 - سه شنبه 10 شهریور 1394

گزاشی از دو افتتاح در جرقویه سفلی؛

عدم وصول مالیات سنگین از مناطق محروم در راس کار قرار گیرد/ انتقاد نماینده از رواج روحیه اشرافی گری در بین مسئولان

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با توجه به محرومیت منطقه و وضعیت مردم، تاکیدی روی وصول مالیات سنگین از مردم نداریم و بیشتر هدف خدمت رسانی به ارباب رجوع است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه سفلی، با توجه به اتمام هفته دولت، طبق روال سالهای گذشته مناطق شرق اصفهان، با طرح های مختلف افتتاح نشده مواجه است، با توجه به اینکه طرح ها بر حسب نوع منطقه از اهمیت بسیار برخوردار است و برگزاری مراسم افتتاحیه در هفته دولت ساز مطرح شدن را بیشتر به گوش می رساند، می توان گفت، برخی از طرح های شرق اصفهان، از نگاه مسئولان استانی جا مانده است و یا در اولویت چیده شدن ربان در هفته دولت قرار نگرفته است.

هفته دولت در شرق اصفهان ادامه دارد…..

دفتر مسافر بری جرقویه سفلی با حضور مسئولان محلی و استانی در جرقویه سفلی افتتاح شد. بخشدار جرقویه سفلی، در مراسم بهره برداری از این دفتر گفت: یکی از مشکلات مهم مردم جرقویه سفلی عدم ساماندهی حمل و نقل و صادر نشدن صورت وضعیت مسافر و در نتیجه عدم امکان بهره مندی از مزایای بیمه در زمان وقوع حوادث و سوانح رانندگی بود که با پیگیری های انجام شده امروز شاهد افتتاح این دفتر هستیم.

حسن جعفری هرندی اظهار کرد: این دفتر توسط بخش خصوصی و به مدیریت صفدر کوهگرد از فعالان عرصه حمل و نقل منطقه راه اندازی شده و نمایندگی شرکت سیر و سفر را دارد و با هماهنگی های انجام در ترمینال جی اصفهان نیز سکویی به ناوگان حمل و نقل جرقویه اختصاص داده می شود و با این اقدام برای همه مسافرین در مسیر جرقویه سفلی به اصفهان و بالعکس صورت وضعیت صادر خواهد شد و مردم و رانندگان با اطمینان خاطر بیشتری سفر خواهند کرد.
ضمن این که زمان حرکت رفت و برگشت وسایط نقلیه نیز مدیریت و از سر در گمی مردم جلوگیری می شود.

IMG_5550

پای دولت الکترونیک به منطقه جرقویه سفلی باز شد…

با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، حسن کامران دستجردی، نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی آیین افتتاح اداره امور مالیاتی جرقویه برگزار شد.

در این مراسم حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی با اشاره به وسعت زیاد منطقه جرقویه که نیمی از مساحت شهرستان اصفهان را شامل می شود، گفت: با افتتاح این اداره دیگری نیازی به مراجعه مردم محروم منطقه به شهر اصفهان و بهارستان و اتلاف وقت نیست و می توانند خدمات مورد نیاز را در منطقه دریافت نمایند.

IMG_5515

انتقاد نماینده از رواج روحیه اشرافی گری…

نماینده مردم اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به برگزاری جشنواره مردمی و مراسم بزرگداشت این دو دولت مرد شهید اشاره کرد و افزود: در این جشنواره مردمی از تعدادی از مردم و مسوولان خدمتگزار و پیگیر تجلیل شد که امیری مدیر کل امور مالیاتی استان به عنوان مدیرکل نمونه و حجت الاسلام و المسلمین فرهنگ امام جمعه نصرآباد به پاس زحمات دلسوزانه و پیگیری های مجددانه در زمره افراد مورد تقدیر قرار داشتند.

دکتر کامران با انتقاد از رواج روحیه اشرافیگری در جامعه بویژه بین مسوولان گفت: زمانی که موکت دفتر شهید رجایی را عوض کردند به مسوول تدارکات خرده گرفت و گفت چه نیازی به این کار بود و حالا باید پولش را از جیبت بدهی و باید این رفتار در همه مسئولان رواج پیدا کند.

در این مراسم همچنین مراد امیری مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در جمع مردم و مسئولان افتتاح اداره امور مالیاتی را حق مردم دانست و تصریح کرد: این کار اقدام خداپسندانه ای بود که زمینه خدمت رسانی به مردم در محل خودشان را فراهم کرد، ضمن این که زمینه وصول مالیات برای دولت و درآمد برای شهرداری ها و دهیاری ها را تسهیل می نماید.

وی ادامه داد: با توجه به محرومیت منطقه و وضعیت مردم، تاکیدی روی وصول مالیات سنگین از مردم نداریم و بیشتر هدف خدمت رسانی به ارباب رجوع است و همکاران بنده در این اداره در پی کسب رضایت مردم هستند که نتیجه آن رضایت خداوند متعال نیز خواهد بود.

امیری با توجه به نقش ارزش افزوده در تامین اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها گفت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده مبلغ هزار میلیارد تومان وصول و بین 107 شهرداری و 870 روستا در سطح استان توزیع شد که مبلغ قابل توجهی است.

نامبرده یکی دیگر از اهداف اداره کل امور مالیاتی را پیاده کردن دولت الکترونیک بیان کرد و افزود: خیلی از خدمات مالیاتی از طریق الکترونیکی ارائه می شود و نیازی به مراجعه حضوری مردم به ادارات امور مالیاتی نیست.
در پایان ولی اله عرب مختاری را به عنوان رئیس اداره امور مالیاتی جرقویه معرفی شد.

گفتنی است وی چند سالی به عنوان مامور در بخشداری جرقویه فعالیت داشت که با توجه به نیاز منطقه به اداره امور مالیاتی و ضرورت به کار گیری یک نیروی شناخته شده برای مردم و اداره کل به عنوان مسوول اداره امور مالیاتی جرقویه فعالیت خود را آغاز کرد.

لازم به ذکر است اداره امور مالیاتی جرقویه در حال حاضر در قالب یک واحد مالیاتی با نمودار سازمانی یک نفر حسابرس ارشد مالیاتی و 4 نفر حسابرس در زمینه مشاغل، مستغلات و ارزش افزوده فعالیت خود را شروع نموده و در آینده با افزوده شدن منابع مالیاتی اشخاص حقوقی و ارث و واحدیابی منابع جدید مالیاتی قابلیت ارتقاء به گروه مالیاتی را خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.