سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:07 - سه شنبه 10 شهریور 1394

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان كرد:

حضور 600 ناشر داخلی و 10 ناشر خارجی در يازدهمين نمايشگاه كتاب اصفهان

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور 600 ناشر داخلی و 10 ناشر خارجی در یازدهمین نمایشگاه کتاب سال اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام دکتر ارزانی در نشست خبری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این خبر گفت: نمایشگاه امسال با رشد 10 درصدی تعداد ناشران داخلی نسبت به سال گذشته و حضور 10 ناشر خارجی از 11 تا 16 شهریور ماه با برپایی 400 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود.
وی افزود: یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان نسبت به سالهای گذشته مزایایی دیگر همچون برپایی غرفه های متعدد و مختلف فرهنگی و آموزشی به صورت دائمی در فضای نمایشگاه را در اختیار شهروندان قرار داده است.
وی ادامه داد: این غرفه ها که بخش ها و مباحث مختلفی را تحت پوشش قرار می دهند عبارتند از مطالعه مفید در 5 دقیقه، آموزش تند خوانی، نشست کتابخوان، انواع نمایشگاه های مختلف کاریکاتور، خوشنویسی، نقاشی و سرگرمی ویژه کودکان و بزرگسالان، جنگ و نمایش، اجرای طرح مبادله کتاب و عضویت رایگان در کتابخانه ها.
وی همچنین از اجرای طرح برپایی غرفه خانواده و رفع مسائل شرعی به صورت دائمی در ایام برپایی نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: مسائل مختلف خانوادگی و دینی همواره اذهان بخش عمده ای از مردم را به خود مشغول داشته که هدف از برپایی غرفه پاسخ به مسائل خانوادگی و شرعی نیز پاسخگویی به شبهات و معضلات شهروندان در این زمینه ها می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اجرای طرح “لم کده کتاب ” در نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود که از طریق آن فضایی امن و آرام با طراحی داخلی خاص و ویژه جهت حضور شهروندان در غرفه و پرداختن به کتابخوانی ایجاد شده است.
وی همچنین از امکان افزایش میزان یارانه پرداختی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت خریداری کتاب از سوی شهروندان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ 600 میلیون تومان از سوی این نهاد جهت یارانه کتاب در نظر گرفته شد و کتاب ها با تخفیف 30 درصدی به شهروندان عرضه شد که متاسفانه به علت عدم ترویج فرهنگ مطالعه در استان اصفهان ، تنها میران 570 میلیون تومان کتاب از سوی شهروندان خریداری شد.
وی ادامه داد: امسال این مبلغ به میزان 700 میلیون تومان افزایش یافته که در صورت استقبال شهروندان تا سقف 1 میلیارد تومان نیز قادر به ارائه یارانه خواهیم بود.
حجت الاسلام ارزانی همچنین از برگزاری مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب سال اصفهان در تاریخ 11 شهریور ماه و با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 5:30 عصر در محل برپایی نمایشگاه برگزار می شود.
وی همچنین از تشکیل 10 کمیته مرتبط با برپایی نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: این کمیته ها عبارتند از کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته فرهنگی ، کمیته مطبوعات، کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی، کمیته امور ناشرین در نظارت محتوایی، کمیته امور قرآنی، کمیته حراست، کمیته برنامه های ویژه، کمیته هنری و سینمایی و کمیته ارزیابی و نظرسنجی.
وی از حضور نمایندگان شهرستانهای استان اصفهان در نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: امسال به طور ویژه به حضور شهرستانهای استان تاکید کرده ایم و فضایی طراحی شده تا در هر روز چند شهرستان در نمایشگاه حضور داشته و موجب فعال شدن شوراهای فرهنگی شهرستان خود شوند.
منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.