سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:01 - دوشنبه 09 شهریور 1394

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان:

اصفهان کاندیدای دریافت عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: اصفهان از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از کاندیداهای دریافت عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد مسعود کریمی ظهر امروزدر جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به عملکرد این معاونت در استان اظهار داشت: هدف ایجاد مرکز ملی جوانان، شورای عالی و سازمان ملی جوانان توسعه و ساماندهی ازدواج، اشتغال و مشکلات جوانان و در کنار آن زمینه‌سازی برای توسعه مشارکت اجتماعی جوانان و توانمندسازی آنها بوده است.

وی افزود: زمینه‌ها برای ورود جوانان به عرصه‌های اجتماعی باید فراهم شود و در حال حاضر در جایگاه بسیار خوبی در این زمینه قرار گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به اعتبارات این حوزه تصریح کرد: به گفته وزیر ورزش و جوانان کل بودجه حوزه جوانان کشور به اندازه ساخت ۱۰ کیلومتر مسیر روستایی است و این موضوع نشان دهنده بودجه‌های اندک این حوزه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ۱۳ شاخص ازدواج، مسکن، اشتغال، اوقات فراغت، مشارکت‌های اجتماعی، آموزش، بانوان و حوزه‌های دیگر برنامه‌هایی صورت گرفته و تلاش‌ها در این زمینه انجام می‌شود.

کریمی با بیان اینکه هدف ما توانمندسازی جوانان در عرصه‌های مختلف است، یادآور شد: با این رویکرد، دوره‌های مختلف فضای مجازی، سواد رسانه، بازی‌های رایانه‌ای، مدیریت تشکل‌های فرهنگی و دوره‌های دیگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب ۵ استان کشور به عنوان کاندیداهای تصدی عنوان پایتخت ورزش جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۶ و شانس بالای استان گفت: اصفهان به عنوان یکی از کاندیداهای تصدی عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

کریمی اضافه کرد: در حال حاضر تلاش‌های بسیاری در حوزه فرهنگی صورت گرفته و با این رویکرد، شورای راهبردی پیوست فرهنگی ورزش استان اصفهان برای فعالیت‌ها و پروژه‌های ورزشی آغاز به کار کرده است.

منبع: مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.