سرویس: تولیدی » خبر پوششی 02:27 - شنبه 07 شهریور 1394

نماینده مردم اصفهان در جمع کشاورزان شرق اصفهان:

طرح 9 ماده‌ای احیای زنده رود نتیجه وحدت و انسجام بین کشاورزان است

مقتدایی گفت: تصویب طرح 9 ماده‌ای احیای زنده رود نتیجه وحدت و انسجام بین کشاورزان شرق اصفهان است و اگر این مصوبات را در نظر مردم بی اهمیت جلوه دهیم، ظلم به خودمان کرده ایم.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده مردم اصفهان در مجلس در جلسه گزارش دهی هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان در حسینیه روستای روران بخش براآن جنوبی، در جمع کشاورزان شرق اصفهان گفت: تولید گندم در شرق اصفهان و رونق کشاورزی نه تنها به نفع کشاورزان منطقه بلکه در اقتصاد کشور موثر است.

عباس مقتدایی با توجه به اینکه نباید ادعا کنیم که همه کارها را به تنهایی انجام می دهیم، اظهار کرد: نباید ادعا کرد که همه کارها را به تنهایی انجام و به همه مشکلات واقفیم و اگر این رفتار را انجام دهیم مسلما خودمان را گول خواهیم زد.

وی خطاب به کشاورزان و ایستادگی در برابر مشکلات موجود، گفت: وحدت شما کشاورزان نباید با یک تعبیر و حرف دیگران شکسته شود زیرا برخی از دستاوردها نتیجه وحدت شماست و اگر صدای شما به کشور می رسد، نتیجه همین مشخصه است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: اگر کسی از سر دلسوزی در خصوص مشکلات مردم و قشر کشاورزان قدم بردارد اقدامی خوب است ولی اگر بهره برداری شخصی از ان به عمل اید در حق مردم ظلم محسوب می شود.

وی با اشاره به حضور 16 نماینده استان در مجلس حدود یک سال و اندی قبل در مقابل دفتر رییس جمهور برای رساندن حرف کشاورزان، گفت: پس از اینکه رئیس جمهور در جلسات صحبت از دریاچه ارومیه داشت، نمایندگان و مردم اصفهان با شعار زاینده رود من کو و تلاش برای رساندن حرف اصفهانی ها برای احیای آن، در راستای توجه جدی رییس جمهور به وضعیت این رودخانه در برابر دفتر وی دست به تخصن زدند و در حال حاضر می‌بینیم که دیگر در جلسات دولت فقط سخن از دریاچه ارومیه نیست بلکه نام و مشکل زنده رود هم عنوان می‌شود.

مقتدايي با توجه به اهمیت مصوبات شورای عالی آب به عنوان مطالبه مردم اصفهان از مسئولان، بیان کرد: تصویب طرح 9 ماده‌ای احیای زنده رود نتیجه وحدت و انسجام بین کشاورزان شرق اصفهان است و اگر این مصوبات را در نظر مردم بی اهمیت جلوه دهیم، ظلم به خودمان کرده ایم.

وی تاکید کرد: مصوبات 9 ماده ای ایجاد شد که شما کشاورزان مطالبه خواهی خود را از رئیس جمهور انجام دهید همانگونه که قبلا طومار شیخ بهایی را مطالبه می کردید هرچند که بندهایی از آن عملی نشده اما با این حال قانونی در اختیار کشاورزان قرار دارد که بتوانند دولت را بازخواست کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به مبلغ خسارت خشکسالی بر حسب قیمت روز اذعان کرد: یکی از دلایل تعلق آب برای کشت پاییزه شرق اصفهان در سال گذشته این بود که دولت مکلف شد مبلغ خسارت خشکسالی را به قیمت روز محاسبه و پرداخت کند که به رقمی بالای پانصد میلیارد تومان می‌رسید و نتیجه این شد که دولت دادن آب را به دادن مبالغ سنگین مالی ترجیح داد.

وی در پایان صحبت های خود اظهار کرد: اگر استاندار پا به پای ما نیامده بود، قطعا نمی توانستیم در خصوص مصوبات جلو رویم و همچنین کشاورزان در حد خود تلاش کردند که وحدت نمایندگان ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.