سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 18:22 - جمعه 06 شهریور 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

مسئولان باید در همه عرصه ها مراقب دشمن باشند

حجت الاسلام هاشمی گفت: مسئولین باید در همه عرصه ها مراقب دشمن باشند. دشمنان ما همچنان به دشمنی خود ادامه می دهند و در همه عرصه ها قصد نفوذ و ضربه زدن را دارند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه اول در ادامه بحث تکبر به بیان اسباب تکبر پرداخت و بیان داشت : یکی از اسباب تکبر علم است و برای علاج آن باید تأمل کرد و اینکه، علم اگر حقیقی باشد، انسان را هدایت می‍کند به اینکه کبر فقط لایق خداوند متعال است و اگر انسان تکبر ورزد، مورد غضب خداوند واقع خواهد شد. خداوند دوست دارد که بندگان او متواضع باشند و سزاوار است انسان به گونه ای عمل کند که مورد رضای خداوند قرار گیرد .

ایشان یکی دیگر از اسباب تکبر را انجام عمل صالح دانستند. انجام عمل صالح گاهی باعث می‍شود که انسان خود را از دیگران پرهیزکارتر و متقی‍تر بداند و همین امر موجب تکبر او می‍‍شود. در علاج این تکبر باید دانست که آنچه باعث نجات انسان خواهد شد، خاتمه کار است نه انجام تکالیف. چه بسیار افرادی که اهل انجام تکالیف هستند ولی در آخر کار همه را از بین می برند. هر کس از اعمال خود راضی باشد و معتقد شود که اگر خداوند با عدل نیز با او رفتار کند، باز مستحق ثواب خواهد بود، بخاطر همین اعتقاد مستحق عقاب خواهد بود. امام سجاد(ع) می فرماید: «خدای من! کسی که نیکی هایش بدی است، چگونه بدی هایش بدی نیست؟»

خطیب نماز جمعه شهر محمدآباد، جمال را یکی دیگر از عوامل تکبر بر شمردند و راه علاج آن را دقت در احوال بدن برشمردند.اگر چند روز بدن شسته نشود، بوی گند آن بلند خواهدشد.بعضی از اعضای بدنش محل جمع شدن کثافات است. از نطفه ای کثیف و در محلی پست به وجودآمده.از دیگر اسباب تکبر،ثروت و یاران است که اگر انسان مقداری در آن تفکر کند در می یابدکه، ثروت و یاران انسان چیزهایی نیست که بادوام باشند و به حال انسان نفع زیادی داشته باشند و آنچه شایسته انسان مؤمن و متقی است تواضع است.

خطبه دوم

امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت مردم به تقوا و رعایت حدود الهی ، به خصوصیات بارز شهیدان رجائی و باهنر پرداختند. خصوصیاتی که در این دو شهید بود و باید الگوی مسئولین قرار بگیرد؛ یکی ایمان آنها به راه و هدف حضرت امام بود که در جمهوری اسلامی ظهور پیدا کرده است. از دیگر ویژگیهای آنها اخلاص و روحیه خدمتگزاری بود. خطیب جمعه ادامه داد، روحیه مردمی بودن و انس با مردم و همچنین اینکه مسئولیت را ابزاری برای تأمین آینده خود قرار ندادند، از دیگر صفات بارز آنها بود.

حجه الاسلام هاشمی در ادامه، هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفتند و به عملکرد دولت پرداختند. ایشان آرامش نسبی در اقتصاد، کاهش تورم و مسئله سلامت را از نقاط مثبت دولت برشمرد و در ادامه به تذکرات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب، پرداختند و گفتند:مسئولین باید در همه عرصه ها مراقب دشمن باشند. دشمنان ما همچنان به دشمنی خود ادامه می دهند و در همه عرصه ها قصد نفوذ و ضربه زدن را دارند .

مسئولین باید در عرصه سیاسی صراحت در اتخاذ مواضع انقلابی داشته و سعی در حفظ وحدت و یکپارچگی مردم داشته باشند و از حاشیه سازی و تخزیب دیگر ارگانها پرهیز کنند. در جبهه فرهنگی باید به تولیدات فرهنگی سالم در زمینه های مختلف بپردازند و از تولیدات مضر و مخرب جلوگیری کنند.

در جبهه اقتصادی باید مسلتزم به اقتصاد مقاومتی بوده و با برنامه ریزی صحیح، عزم جدی برای اجرای آن داشته و از شعار دادن بدون عمل دوری کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.