سرویس: تولیدی » خبر پوششی 16:26 - جمعه 06 شهریور 1394

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نیکو کلام؛

مردم توقع دارند وزارت جهاد کشاورزی در مقابل معضلات واردات و قاچاق میوه بایستد

نیکو کلام با بیان اینکه مردم توقع دارند وزارت جهاد کشاورزی در مقابل معضلات واردات و قاچاق میوه بایستد افزود:مسئولین باید مواظب باشند و جلوی مافیای واردکندگان کالا از کشورهای دیگر را بگیرند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از ستاد نمازجمعه شهر هرند: حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نیکو کلام امام جمعه موقت در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز شهر هرند طی سخنانی گفت: مواطبت از نفس یعنی اینکه مواظب باشید به گناه مرتکب نشوید و واجبی را از دست ندهید.

وی افزود: تقوی الهی باید در زندگی ما و همه کار های ما جریان پیدا کند وتنها مجوز ورود به بهشت تقوی الهی و انجام واجبات و ترک محرمات است. امام جمعه موقت هرند در قسمتی از سخنان خود گفت: حرمت ماه های حرام باید حفظ شود و اگر کسی در این ماه ها به عبادت و روزه داری بپردازد ثواب 900سال عبادت را خدا به او خواهد داد.

نیکو کلام در خطبه دوم خود گفت: روایت داریم که اگر مصائب بر شما مشکل شد در ماه ذی القعده دعا کنید که دعا در این ماه مستجاب خواهد شد.خطیب نماز جمعه هرند گفت: هشتم شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر است و به نام هفته دولت نامگزاری شده است. و دولتمردان عزیزی که با رفتار این دولت مردان شهید آشنای دارند باید ادامه دهنده راه این دو بزرگوار باشند و عملکرد آنها به همین صورت باشد.

امام جمعه موقت هرند گفت: هفته دولت فرصتی است برای برسی نقطه قوت ها و ضعفها همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار دولتمردان فرمودند که خود وزراء گزارش عملکردشان را برای مردم بیان کنند. امام جمعه هرند اظهار کرد: انصافا وزارت بهداشت و درمان زحمات و تلاشهای زیادی در زمینه بهداشت و درمان کشیده اند و کارهایی را برای سلامت مردم انجام داده است.

نیکو کلام با بیان اینکه مردم توقع دارند وزارت جهاد کشاورزی در مقابل معضلات واردات میوه و قاچاق میوه بایستد افزود:  چرا که با این کار چند نفر انگشت شمار با وارد کردن میوه به کشور سود می برند و جمعیت میلیونی کشاورزان باید ضرر کنند و محصولات آنها از بین برود و ضرر آن را بکشند. وی ادامه داد: مسئولین باید مواظب باشند و جلوی مافیای واردکندگان کالا از کشورهای دیگر را بگیرند.

امام جمعه هرند در بحث مسکن اظهار کرد: وقتی مسکنی ساخته شود چندین نفر از این راه ارتزاق خواهند شد ولی با کاهش وام مسکن و رکود ساخت و ساز مسکن معضلات بیکاری افزایش پیدا کرده است. نیکوکلام در قسمتی از سخنان خود گفت: در بعد فرهنگی در شهر هرند مراکز فرهنگی و مذهبی ما چقدر به فرهنگ شهر پرداخته اند. وی با بیان این که پارک شهر مرکز جوانان بوده و روحانی برای مسائل فرهنگی جوانان در آنجا حضور پیدا کرده هیچ نهادی با آن همکاری نداشته است او را مورد حمایت قرار نداده است.

نیکوکلام گفت: تنها استفاده از کلمه جوان و گذاشتن کلمه جوان مشکل جوانان را حل نخواهد کرد. وی بابیان اینکه ساخت وساز و رنگامیزی دیوار و قشنگ کردن شهر پاسخگوی مشکل جوانان نیست ادامه داد: برای انجام کارها پول های زیادی هزینه می شود ولی برای برنامه ها و کارهای فرهنگی جوانان و شهر کمتر هزینه می گردد.

امام جمعه هرند در پایان برداشتن کلمه فجر از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و گذاشتن کلمه ایران به جای آن را چندان کار خوبی ندانست و گفت: همین خونها بود که کلمه فجر را بوجود آورده است و بعضی مسئولین بخاطر این انقلاب اسلامی و فجر بودند که سرکار آمده اند.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.